S-ar putea circula mai repede cu trenul pe 106 km din zona Vatra Dornei
Dimensiune font:
CFR SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Ilva Mică - Pojorâta, 106 km. Valoarea estimată a contractului este de 73 milioane lei, iar durata este de 23 de luni. Trenurile circulă în prezent cu viteze medii cuprinse între 36 și 46 km/h. Pe cei 106 km există o mică porțiune unde trenurile pot depăși 75 km/h, dar în mai multe zone viteza este limitată la 60 km/h. Porțiunea este parte a liniei principale 502 Ilva Mică - Suceava.
Subsecțiunea ce se vrea a fi modernizată este parte a tronsonului Apahida - Suceava, 310 km, distanță parcursă în 6 ore și jumătate de un tren IR.
În februarie, CFR SA lansa licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei Pojorâta - Suceava care în Mersul Trenurilor face parte tot din linia 502
Despre linia 502 Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică, 191 km
Linia este electrificată și oferă unul dintre cele mai frumoase peisaje din rețeaua feroviară românească.
Linia este tranzitată de trenuri de foarte lung parcurs, precum Iași - Timișoara sau Cluj - Galați. Niciodată nu a fost o linie rapidă, dat fiind și relieful, și în cei mai buni ani vitezele medii au fost în jurul a 50 km/h.
Cât făcea cel mai rapid, dar și cel mai lent tren pe cei 191 km
1980: 4 ore și 12 minute - 4 ore și 42 minute
1989: 4 ore și 51 minute - 5 ore și 27 minute
1996: 3 ore și 43 minute - 4 ore și 30 minute
2005: 4 ore și 4 minute - 4 ore și 21 minute
2015: 4 ore și 4 minute - 5 ore și jumătate
2021: 4 ore și 1 minut - 5 ore și 2 minut
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau