Salariile directorilor subordonaţi Primăriei, motiv de discordie

1salarii directori 2

Dimensiune font:

| 01-04-2020 00:00

În ultimele zile s-au vehiculat tot felul de sume încasate de directorii societăţilor municipalităţii, unele de-a dreptul aberante * chiar dacă cifrele avansate nu sunt şi reale, consilierii locali au limitat câştigurile directorilor la nivelul salariului din decembrie 2019 * regula se aplică şi pentru membrii consiliilor de administraţie ale respectivelor societăţi * în acelaşi timp, au fost stabilite mai multe trepte pentru acordarea de bonusuri în cazul în care directorii îndeplinesc indicatorii de performanţă


În şedinţa de ieri a Consiliului Local, cele mai fierbinţi puncte de pe ordinea de zi le-au constituit bugetele pe 2020 a instituţiilor aflate sub autoritatea deliberativului. Este vorba de societăţile Compania de Transport Public, Salubris, Citadin, Termo-Service şi EcoPiaţa, nevoite anul acesta să se mulțumească cu profituri minimale comparativ cu anii precedenţi.

Chiar şi aşa, bugetele au stârnit controverse dat fiind faptul că unii consilieri locali au remarcat creşteri la nivelul indemnizaţiilor luate de directori şi  membrii consiliilor de administraţie.

După 90 de minute de discuţii aprinse, toate bugetele au fost adoptate, dar cu amendamente în privinţa veniturilor încasate de cele două categorii amintite anterior. Astfel, consilierii locali au hotărât ca salariile directorilor societăţilor din subordinea Primăriei, precum şi cele ale membrilor Consiliilor de Administraţie ale respectivelor societăţi să fie plafonate la nivelul lunii decembrie 2019. Totuşi, şefii instituţiilor îşi pot mări veniturile, însă doar dacă realizează anumiţi indicatori de performanţă. „Sunt companii care încasează bonificaţii şi la un target de 90%. Nu e corect. Propun următoarea schemă de acordate de indemnizaţiilor variabile: la un target de performanţă de de 100-104% să se acorde patru indemnizaţii lunare, pentru 104-110%, şase indemnizaţi lunare, pentru 110-115%, opt indemnizaţi lunare şi pentru 115-120%, zece indemnizaţii lunare. Doar pentru o realizare de peste 120% să se acorde cele 12 indemnizaţii lunare”, a propus liberalul Eduard Boz. Amendament cu care primarul Mihai Chirica a fost de acord. „Un buget este, de fapt, un scenariu pe care orice entitate şi-l face la începutul oricărui an bugetar. Unele şi-au bugetat cheltuielile la nivel maximal pentru că asta este legislaţia, care nu permite intervenţii salariale pe parcursul anului. Revenind, consider că că sunt propuneri clare si concrete, potrivite la acest moment. Însă trebuie să aibă şi un element motivaţional, pentru care consider că amendamentul consilierului Boz este potrivit”, a spus primarul Iaşului. 

„Trebuie stimulată performanţa”

Nu au lipsit nici contrele. Liberalul Răzvan Timofciuc a propus reducerea la jumătate a cheltuielilor aferente contractelor de mandat, iar pentru membrii consiliilor de administraţie, instituirea unui plafon de maxim 10% din veniturile directorilor. „Venitul fix plus componenta variabilă înseamnă un salariul de 7000-7500 net pe lună. Pentru unii directori, chiar mai mult”, a spus acesta. Afirmaţie nuanţată întrucât, cu o zi înainte, consilierul liberal avansa cu totul alte cifre, care, potrivit municipalităţii, nu se regăsesc în niciun document oficial și nu au fost prezentate nici măcar sub formă de schiță conducerii Primăriei Municipiului Iași. „Încercaţi să vă disculpaţi faţă de minciunile din week-end. Acum veniţi şi repetaţi: 7500 lei net. Dar aceste societăţi nu pot fi închise. Trebuie stimulată performanţa. De altfel, consilierii Gavril (n.r. - cel care a propus păstrarea indemnizaţiei directorilor la nivelul lunii decembrie 2019) şi Boz au abordat raţional subiectul având în vedere problemele actuale”, a spus primarul Chirica. O afirmaţie mult mai temperată, după cea de luni: „Nu poți ieși să minți ieșenii, și așa tensionați de problemele de sănătate publică prin care trece țara noastră, și să afirmi că directorii și membrii CA și-au mărit substanțial veniturile pentru acest an. Nu s-a pus niciodată această problemă, iar minciuna este cu atât mai condamnabilă cu cât se face o comparație aberantă cu eforturile pe care le depunem ca toți angajații societăților în cauză să nu fie afectați de criza prin care trece țara noastră”.

Cât despre bugete, Compania de Transport Public Iaşi a prevăzut pentru anul 2020 venituri totale de 167,791 milioane lei, cu 15,05 % mai mari comparativ cu prevederile bugetului rectificate pentru anul 2019. Salubris estimează să obţină anul acesta venituri totale de 112.445 milioane lei, reprezentând o creştere de 27,15% faţă de cele din 2019. Citadin SA are prevăzute pentru anul 2020 venituri totale de 56, 320 milioane lei, cu 1,57% mai mari decât cele preliminate ale anului 2019, iar Termo-Service SA a prevăzut pentru 2020 venituri totale de 11,573 milioane lei. În fine, EcoPiaţa SA îşi propune pentru anul 2020 venituri totale de 7,5 milioane lei. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei