Școala ar putea începe în scenariul hibrid, la Iași

Dimensiune font:

| 08-09-2020 00:00

 

Acesta presupune ca jumătate dintre elevi să meargă una-două săptămâni la școală, iar cealaltă jumătate să facă cursuri online * în 43 de localități din ţară, din cauza numărului mare de cazuri de coronavirus, cursurile se vor derula doar în faţa calculatoarelor * printre aceste localităţi se numără şi comuna ieșeană Bivolari * „Avem încredere că directorii şi-au pregătit spaţiile, iar fiecare părinte să îşi trimită copilul la şcoală cu certitudinea că s-a făcut totul pentru ca spaţiile să fie sigure”, a spus șefa inspectorilor școlari ieșeni, Genoveva Farcaș * vicepremierul Raluca Turcan a declarat ieri că Guvernul va trimite la Iași 3.000 de tablete și laptopuri, 1.250 de sisteme de predare online, dar și 2 milioane de măști

 


Ministerul Sănătății a publicat, luni, analiza epidemiologică pe județe și localități care arată rata de incidență a infecțiilor cu coronavirus la mia de locuitori, date esențiale pentru începerea noului an școlar. Astfel, şcoala ar putea începe în scenariul hibrid în câteva orașe mari ale țării, printre care București, Iași, Brașov, Oradea, Brăila, Buzău, Târgoviște, Giurgiu, Miercurea Ciuc, Piatra Neamț, Ploiești, Tulcea, Râmnicu Vâlcea și Vaslui, unde rata de infectare este mai mare de 1 la mia de locuitori. Scenariul hibrid înseamnă că jumătate dintre elevi merg două săptămâni la școală (sau o săptămână, funcţia de decizia conducerii şcolii respective), iar cealaltă jumătate stau acasă și merg la școală în următoarele două săptămâni. „Cu o săptămână înainte de începerea noului an școlar, Direcțiile de Sănătate Publică (DSP) vor anunța datele în baza cărora autoritățile locale vor decide ce scenariu – verde, galben sau roșu – vor adopta dintre cele trei stabilite de ministrul Sănătății, Nelu Tătaru”, spun oficialii ministerului. Practic, fiecare director de școală urma să se întâlnească cu reprezentantul DSP și al Comitetului pentru situații de urgență de la nivel județean pentru a lua decizia finală. Însă abia pe data de 10 septembrie, cu 4 zile înainte de începerea școlii, vor afla profesorii, elevii și părinții dacă școala începe în clase, online sau hibrid.

Despre scenariul galben de vorbea încă de luna trecută

Cu o rată de infectare de 1,22 cazuri la mia de locuitori, Iaşul se înscrie în scenariul galben, variantă vehiculată încă de luna trecută, când consilierii locali au avizat alocarea sumei de 12.600.000 de lei pentru mai multe achiziții necesare asigurării siguranței elevilor și profesorilor: 1.250 de sisteme digitale pentru Centrele de Educație Online (pentru fiecare sală de curs din municipiu) în sumă totală de 7.500.000 lei, 3.000 de tablete destinate elevilor pentru predare online în cuantum de 2.800.000 lei (sumă care include și conectarea la Internet pe doi ani școlari) și 1.530.000 măști chirurgicale pentru elevii din clasele 0 – XII, în valoare de 2.300.000 lei. „Noi suntem în scenariu verde, la limita scenariului galben. Prognozăm că nu îl vom atinge, dar îl luăm în calcul. Adică să alternăm orele din clasă cu cele online”, spunea primarul Mihai Chirica luna trecută.

Spaţii cât mai sigure

La rândul său, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean, prof. Genoveva Farcaş, a spus ieri că, la nivelul instituţiei, a existat preocupare şi determinare pentru a identifica cele mai bune soluţii de organizare a spaţiului dintr-o clasă. „Principiul este limitarea interacţiunilor dintre elevi. Şcolile încearcă să asigura fiecare loc pentru elev în acelaşi spaţiu. Trebuie să depunem toate eforturile, noi, reprezentanţii şcolilor, dar şi autorităţile locale. Ne dorim ca elevii să revină la şcoală în cele mai bune condiţii, de pe 14 septembrie. După 6 luni în care copiii nu au mai interacţionat, avem încredere că directorii şi-au pregătit spaţiile, adică fiecare părinte să îşi trimită copilul la şcoală cu certitudinea că s-a făcut mult şi să aibă încredere în profesori, în oamenii şcolii care au făcut şi vor face toate eforturile pentru că spaţiile să fie sigure”, a spus acestea.  Genoveva Farcaş a mai spus că directorii de învăţământ preşcolar şi-au stabilit că activităţile cu preşcolarii să se organizeze în spaţiul exterior al locaţiilor, pe cât de mult le permite vremea. „Ca părinte, pedagog, susţin în funcţie de contextul epidemiologic, că toţi elevii să vină la şcoală. Este cu putinţă acest lucru dacă în unităţile de învăţământ se vor respecta măsurile luate, dacă fiecare părinte, copil, profesor, vor contribui la diminuarea riscului de îmbolnăvire”, a mai precizat şefa ISJ.

Bivolari, pe lista localităţilor „roșii”

În 43 de localități „roșii”, din România, școala va începe exclusiv online, din cauza numărului mare de cazuri. O situaţie de acest gen se înregistrează în comuna Bivolari, unde indicele de infectare este cel mai ridicat din întreg judeţul: 7,74 cazuri la mia de locuitori. Iniţial, pe lista localităţilor „roşii”, figurau şi localităţile Şipote şi Valea Lupului, numai că, între timp, aici, indicele de infectare a scăzut până la valoarea de 1,78 cazuri la mia de locuitori, respectiv 1,98. Alte opt localităţi trec de de i caz la mia de locuitori: Leţcani (1,01), Miroslava (1,57), Popricani (1,06), Bârnova (1,40), Ciurea (1,12), Rediu (1,51), Schitu Duca (1,25), Ungheni (1,39). O situaţie aparte se înregistrează la Mirceşti, localitate unde rata de infectare este la limita scenariului roşu: 2,57 de cazuri la mia de locuitori. Acestea sunt cifrele momentului, situaţia putându-se schimba de la o zi la alta. De altfel, acesta este şi motivul pentru care fiecare unitate şcolară va îşi va adapta scenariul la indicaţia DSP-urilor, inspectoratelor şcolare judeţene şi comitetelor pentru situaţii de urgenţă.

Tablete pentru copiii din Mirceşti

Vicepremierul liberal, Raluca Turcan, aflată la Iaşi, a făcut referire la evaluarea epidemiologică pe fiecare localitate din România. „Astăzi sunt în judeţul Iaşi, în primul rând pentru că este o zi importantă pentru începerea anului şcolar. Astăzi, la nivel naţional s-a realizat evaluarea epidemiologică pe fiecare localitate, aşa vom ştii cadrul general în care se va propune CJSU varianta după care vor începe şcoala. Este încurajator faptul că în Iaşi este o singură localitate cu grad de infectare roşu”, a declarat Raluca Turcan la Iași.

Vicepremierul susține că la nivelul județului Iași vor fi achiziționate cu ajutorul Guvernului Orban nu mai puțin de 3.000 de tablete și laptopuri, 1.250 de sisteme de predare online, dar și 2 milioane de măști. „În localitatea unde suntem în nivelul de peste 3 la mie, trebuie să ajungă tablete la toţi copiii. De asemenea, aceeaşi preocupare trebuie să fie în localităţile şi şcolile unde există scenariul galben, ca şi acolo se va apela la varianta hibridă, prin rotaţie se va învăţa online. Deja este în procedura pentru achiziţie pentru 3.000 de tablete şi laptopuri şi 1.250 de sisteme de predare online. Primăria Iaşi este în proces de achizite pentru 2 milioane de măşti. Acţiunea primarului este în concordanţă cu decizia Guvernului de a deconta aceste achiziţii”, a precizat oficialul Guvernului Orban. În cadrul vizitei la Iași, Raluca Turcan a avut ocazia să se întâlnească și cu primarul comunei Mircești, care a achiziționat 150 de tablete, iar în perioada imediat următoare vor mai urma câteva sute. Vicepremierul a conchis cu recomandarea să se verifice fiecare localitate în parte și modul în care autoritățile publice locale au intrat în procesul de achiziție a tuturor elementelor necesare începerii noului an școlar. „Am mai avut ocazia să mă întâlnesc cu primarul din Mirceşti. Acolo sunt 150 de tablete achiziţionate. De aceea îi rog pe toţi să verifice fiecare localitate şi modul în autorităţile publice locale au intrat în acest proces facil pentru achiziţionarea rapidă a tuturor elementelor necesare redeschiderii unităţilor de învăţământ în condiţii de siguranţă contextul actual al epidemiei cu noul coronavirus”, a declarat vicepremierul Raluca Turcan. Tudor DAMASCHIN

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Nu e glumă! Un ieșean a sunat la 112 de peste 30.000 de ori în câteva luni!
01/04/2025 14:20

* in perioada 1 ianuarie 2024 – 1 martie 2025, peste 131.500 de apeluri la 112 preluate la nivelul judetului Iasi au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut farse, au adresat injurii sau ...

Se redeschide traficul rutier pe Pietonalul Ștefan cel Mare!
01/04/2025 14:20

* organizatiile pentru protectia mediului au anuntat, pentru această dimineată, actiuni de protest, amenintand cu blocarea arterei rutiere si a acestului in Mitropolia Moldovei si Bucovinei * Primăria a soli ...

Prăpăd pe autostrada către Iași: fondurile sunt epuizate, iar gradul de supracontractare a depășit 400%!
01/04/2025 14:20

* „Dacă procedurile de licitatie nu sunt lansate pană la sfarsitul anului 2025, finalizarea acestor loturi pană in 2030 devine incertă. Spitalul Regional de Urgentă din Iasi va rămane fără conexiu ...

Jean Claude Van Damme, reclamat la DIICOT Iași
01/04/2025 14:20

Pe masa DIICOT Iaşi s-ar afla unul dintre cele mai grele şi dificile dosare. Un celebru avocat anunţă că o posibilă reţea de trafic de minori şi trafic de persoane, patronată de Morel Bolea, scoate la ...

O singură medie de 10, la simularea Evaluării Naționale
01/04/2025 14:20

La Simularea Evaluării Naţionale organizată de Ministerul Educaţiei, in judeţul Iaşi s-au obţinut 66 de note de 10 la Matematică, 3 note de 10 la Limba romană. În tot judeţul a fost obţinută d ...

Impact devastator între o mașină și un TIR: un bărbat a murit în Suceava
01/04/2025 14:15

Un grav accident rutier s-a produs luni in localitatea Poiana Stampei, judetul Suceava, unde un autoturism s-a ciocnit cu un autotren. Din păcate, soferul masinii a murit in urma impactului, au anuntat reprez ...

Tânăr reținut după ce a păcălit o bătrână cu 16.000 lei prin metoda „Accidentul”
01/04/2025 13:54

O femeie de 74 de ani din Bacău a fost inselată de un tanăr de 20 de ani, care i-a luat 16.000 de lei sub pretextul că fiica ei are nevoie urgentă de o proteză. Suspectul a fost retinut de politisti. Un ...

Țigări în valoare de o jumătate de milion de euro, confiscate la Siret
01/04/2025 13:28

Inspectorii vamali din cadrul Directiei Regionale Vamale Iasi, in colaborare cu Politia de Frontieră - SPF Siret - ITPF Sighetu Marmatiei, au confiscat 133.500 de pachete de tigarete de provenientă extracomun ...

Pregătiri pentru concedii. Ieșenii caută vacanțe all-inclusive sau ultra all-inclusive
01/04/2025 10:17

* „Iesenii incep să se alinieze la tendintele actuale. Putem spune că nivelul de trai a mai crescut si că oamenii au inceput să isi permită anumite vacanţe care inainte erau mai puţin accesibile&rd ...

Ouă încondeiate la Iași – tradiție și artă populară
01/04/2025 09:44

Într-un oras care respiră cultură si istorie, traditia capătă, an de an, un nou suflu. Pe Esplanada Palatului Culturii din Iasi, in preajma Sărbătorilor Pascale, timpul parcă se opreste. De 24 de e ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei