Şefii CJP Iaşi aşteaptă legea bugetului de stat pentru a-i trimite pe pensionari la tratament

3bilete

Dimensiune font:

| 11-01-2020 00:00

Chiar şi aşa, până la apariţia legii bugetului de stat, orice persoană interesată poate depune o solicitare pentru un bilet de tratament, personal, prin poştă, email sau fax



Şi în 2020, acordarea prestaţiilor privind tratamentul balnear se face prin atribuirea de bilete de tratament solicitanţilor îndreptăţiţi, în limita numărului de locuri asigurate în unităţi de tratament din proprietatea CNPP, precum şi a numărului de locuri contractate cu alte unităţi de profil şi a sumelor alocate pentru această prestaţie prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat. Şefii Casei Judeţene de Pensii susţin că aşteaptă adoptarea Legii Bugetului Asigurărilor Sociale pentru a putea şti numărul locurilor în staţiunile de tratament pe care le vor pune la dispoziţia solicitanţilor. „Sigur că vom da bilete şi anul acesta, însă trebuie să aşteptăm adoptarea bugetului de stat şi o hotărâre de Guvern pentru a şti cu exactitate numărul de bilete alocat fiecărui judeţ, numărul de serii, durata unei serii precum şi criteriile de acordare a biletelor”, spune Maria Andronache, directorul executiv CJP Iaşi. Cu toate acestea, pensionarii ieşeni se pot înscrie deja pe listele de aşteptare. „Până la apariţia legii bugetului de stat orice persoană interesată poate depune o solicitare pentru un bilet de tratament. O poate face personal, la sediul instituţiei noastre, sau prin poştă, email sau fax”, precizează oficialul CJP Iaşi.  

Categorii de persoane eligibile

Sunt două categorii care beneficiază de tratament balnear  - asiguraţii şi pensionarii sistemului public de pensii - şi tot două modalităţi de obţinere a biletelor: gratuit sau cu suportarea de către beneficiar a unei contribuţii băneşti. „Gratuitatea se aplică următoarelor categorii: pensionarilor de invaliditate, persoanelor persecutate din motive politice sau etnice, veteranilor, invalizilor şi văduvelor de război, persoanelor cu dizabilităţi, persoanelor care au suferit accidente de muncă şi boli profesionale şi  persoanelor care lucrează într-un mediu radioactiv”, arată oficialii CJP Iaşi. Ceilalţi vor trebuie să achite fie jumătate din pensie (cei cu pensia mai mare decât 5.163 lei vor achita biletul integral), fie jumătate din cei 1.800 lei cât costă un sejur de 16 zile (în cazul salariaţilor cu un venit de sub 5.163 lei), aceasta dacă, evident, aceste sume vor fi menţinute de actualul Executiv.

Şi modul de stabilire a beneficiarilor ar putea fi acelaşi, biletele de tratament urmând a fi atribuite printr-o aplicaţie informatică deţinută de CNPP, în ordinea de ierarhizare a punctajelor cererilor prin care se solicită biletele şi, evident, în limita locurilor repartizate pe serii, staţiuni şi unităţi de cazare. În general, şanse mari de a pune mâna pe bilete le au cei care, în ultimii doi ani, nu au beneficiat de acest serviciu, sunt pensionaţi pe caz de invaliditate sau au pensii mici

Ce acte vă trebuie

Pentru a putea benefica de un bilet de tratament persoanele interesate trebuie să depună următoarele documente: cerere tip de acordare a biletului de tratament, actul de identitate (copie), valabil la data depunerii cererii, document de plată (talonul de plată a pensiei în original sau copie adeverinţă eliberată de casa de pensii cu drepturile de pensie din sistemul public de pensii din România, pentru pensionarii stabiliţi în străinătate) şi biletul de trimitere (formular cu regim special, unic pentru serviciile medicale de recuperare-reabilitare acordate de către societăţile de turism balnear şi de recuperare, eliberat de către medicul de familie sau medicul de specialitate, aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate). Durata sejurului unui bilet de tratament este de 16 zile, iar a tratamentului balnear propriu-zis de 12 zile.

Din experienţa ultimilor ani, primele serii vor fi cele pentru staţiunea Nicolina, urmând ca în jurul Paştelui să fie organizată prima serie pentru staţiuni din afara Iaşului. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
21/11/2024 21:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
21/11/2024 21:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
21/11/2024 21:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
21/11/2024 21:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

La UAIC, despre inteligența artificială. Seminarul de politici în educație al Grupului Coimbra, la Iași
21/11/2024 21:45

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi (UAIC) organizează, in perioada 21-22 noiembrie 2024, seminarul de politici in educatie „(Generative) Artificial Intelligence in Higher Education& ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
21/11/2024 21:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Tragedie fără margini în Suceava! Doi copii au fost înghițiți de flăcări, într-un incendiu
21/11/2024 14:25

Doi copii au fost surprinşi, joi, intr-un incendiu produs la o locuinţă din judeţul Suceava, in localitatea Voitinel. Cand pompierii au reuşit să intre in casa care ardea generalizat i-au găsit morţi. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei