Specializări în străinătate pentru cadrele didactice de la LIIS
Dimensiune font:
Preocuparea Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași de a oferi oportunități de învățare adecvate nevoilor elevilor și, implicit, cerințelor pieței internaționale a muncii s-a concretizat în implementarea constantă a mai multor proiecte europene, anual.
„Calitatea implementării proiectelor europene a influențat mobilizarea de politici educaționale și a inovat proiectarea didactică, prin crearea de curriculum-suport, resurse educaționale deschise (rezultate/produse intelectuale oferite gratuit comunităților educaționale din întreaga lume). Avem dorința de a contribui la crearea de oportunități de dezvoltare a elevilor și cadrelor didactice. Se simte nevoia acută de a interacționa cu sisteme educaționale europene, de a tranfera bune practici din acestea în sistemul nostru de educație, dar și de a duce practicile noastre de învățare către alte sisteme de educație”, precizează prof. dr. Adina Romanescu, directorul Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași.
În perioada perioada 2 – 6 octombrie, s-a derulat în Grecia training-ul de dezvoltare a competențelor pentru identificarea soluțiilor educaționale care conduc la o viziune circulară asupra economiei, în cadrul unui proiect Erasmus+, intitulat Embracing uncertAinty wHile fighting for sustainable development (EaRTH).
EarTH („Embrace Uncertainty”) este un proiect care militează pentru dezvoltarea durabilă și s-a născut din necesitatea de a sprijini școlile din Europa pentru a face față Tranziției Verde, promovând în același timp materiile STEM și pedagogiile active. Coordonatorul proiectului Erasmus+ este Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” – România, dar parteneriatul de la nivelul proiectului include și alte instituții: Consorzio Comunita’ Brianza (Italia), Formative Footprint (Spania), The Rediscovery Centre Ltd (Irlanda), E-SCHOOL EDUCATIONAL GROUP (Grecia) și Sogutlu Esentepe Anadolu Lisesi (Turcia). „Proiectul și-a propus ca rezultate tangibile, crearea si implementarea unui sistem de învățare bazat pe economia circulară și dezvoltarea durabilă (curriculum), care va fi accesat prin intermediul unei platforme de învățare. Elevii au testat materialele postate pe platformă, precum și parcurgerea acestora, oferind feedback profesorilor/specialiștilor autori. Creșterea gradului de conștientizare a elevilor cu privire la provocările legate de economia circulară și modul în care pot oferi soluții durabile pentru reducerea emisiilor de CO2, proiectarea circulară a produselor și biodiversitatea au fost câteva dintre temele abordate la training”, a spus Adina Romanescu.
Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași a fost reprezentat la training de trei profesori din echipa de proiect, Lăcrămioara Popa, Monica Trupină, Violeta Țuțui și cinci elevi. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau