Studiile de trafic făcute pe genunchi ucid oraşul!
Dimensiune font:
Realizate de persoane autorizate, studiile de trafic nu pot fi contestate în cadrul Comisiei de Circulaţie a Primăriei, deşi, de cele mai multe ori, nu au nimic în comun cu realitatea din teren * la fel stau lucrurile în ceea ce priveşte circulaţia trotinetelor electrice, cel mai nou şi mai fierbinte subiect de dezbateri din cadrul comisiei * legislaţia românească nu reglementează decât într-o mică măsură zonele prin care acestea ar putea circula
De multe ori, ieşenii s-au arătat iritaţi de modul cum este reglementat traficul în oraş. Este evident faptul că un oraş unde numărul de maşini a crescut de cinci ori comparativ cu perioada de dinainte de 1990, în condiţiile în care nu au apărut străzi noi, nu poate oferi condiţii de trafic fluent. La acestea se adaugă apariţia zonelor rezidenţiale noi, dezvoltatorii imobiliari punând, fireşte, pe primul loc, construcţiile propriu-zise, lăsând în plan secundar studiile de trafic. Aşa se face că membrilor Comisiei de Circulaţie de pe lângă Primăria Iaşi le revine ingrata misiune de a descurca iţele unui trafic de coşmar, deciziile acestora neputând mulţumi pe toată lumea. Radu Botez, fostul viceprimar şi preşedintele Comisiei de Circulaţie, spune că o legislaţie mult mai coerentă ar ajuta enorm activitatea comisiei. „Să luăm, de exemplu, zona Aleea Tudor Neculai, intens circulată. Aici, cei care construiesc vin cu soluţii referitoare la trafic. Studiile sunt întocmite de persoane abilitate, iar calculele lor favorează dezvoltatorul şi mai puţin populaţia rezidentă. Noi, în comisie, juridic vorbind, nu putem contesta aceste studii de trafic chiar dacă ne dăm seama că, pe planşă, lucrurile par în ordine, însă realitatea e cu totul alta. Nu avem pârghii legale. E o problemă care ar trebui gestionată şi de Comisia de Oportunitate, cea care decide cât de oportună este construirea unui bloc cu 20 de etaje pe Aleea Tudor Neculai sau de către Comisia de Urbanism”, spune Radu Botez.
Fostul edil a mai oferit exemple de zone unde sunt posibile conflicte de trafic dacă s-ar ţine cont de propunerile dezvoltatorilor. „Cei de la Silk District propuneau un sens giratoriu în capătul din Tudor Vladimirescu, care ar fi omorât traficul acolo. Este ca şi cum ai spune că un sens giratoriu la intrarea în oraş este la fel de important şi de necesar precum cel propus de Silk District. La fel şi în cazul celor de la Iulius, cu proiectul Family Market, care ar fi omorât traficul din Bucium”, adaugă Radu Botez.
Toată lumea e preocupată de trotinele electrice
Ultimul subiect de discuţie în cadrul Comisie de Circulaţie se referă la trotinetele electrice. 90% dintre utilizatorii trotinetelor electrice din Iaşi aleg să ruleze printre pietoni, iar majoritatea nu poartă cască de protecţie. „Sunt foarte multe semnale referitoare la circulaţia trotinetelor electrice. Şi în acest caz nu este clar reglementat modul cum şi pe unde pot circula acestea. La nivel local, autonomia în ceea ce priveşte deciziile este redusă. Prin urmare, acestea au ajuns să circule peste tot, trotuare, carosabil, etc”, mai spune Radu Botez. Întrebat dacă prezenţa la dezbaterile comisiei a unor parlamentari care să ia act de dificultăţile decizionale generate de legislaţia ambiguă, consilierul primarului pe probleme de trafic a răspuns: „Nu cred că problemele s-ar rezolva. Un parlamentar ieşean propunea deunăzi realizarea unui sens giratoriu cu toate că, fizic vorbind, distanţele la care acestea făcea referire nu existau în teren”, a mai spus Botez.
Crosuri, doar pe sub poduri
Altfel, la şedinţa de săptămâna trecută a comisiei au fost stabilite mai multe măsuri. Pe zona de „semnalizare rutieră”, a fost avizat montarea indicatorului Accesul Interzis la intrarea în Fundac N. Bălcescu nr. 2 cu execpţia autovehiculelor aparţinând IML şi a riveranilor. De asemenea, va fi înfiinţată o trecere de pietoni la intersecţia străzilor Oancea cu Han Tătar. În schimb, nu a fost aprobată propunerea reefritoare la închiderea circulaţiei rutiere pe B-dul Carol I în zilele de 1 mai, 1 iunie, cu ocazia sărbătorilor legale şi în zilele de week-end. „Au mai fost decizii referitoare la redesenarea unor intersecţii, mă refer la cea din Moara de Foc şi a celei de pe B-dul Independenţei, care cuprinde străzile M. Eminescu şi Brătianu. Avem alte 40 de propuneri unde aşteptăm avizul celor de la Rutieră şi care vizează montarea limitatoarelor de viteză. De exemplu, pe Aleea Sadoveanu vom monta popici despărţitori de sensuri care vor duce la îngustarea străzii la o singură bandă. Alte probleme derivă din organizarea competiţiilor sportive. De regulă, crosurile blochează oraşul, de aceea ne gândim să le organizăm pe sub poduri, cel din Podu Roş sau din Cantemir”, a mai spus Radu Botez. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau