Sute de persoane așteaptă, de la Iași, un telefon salvator!

1transplant

Dimensiune font:

| 21-08-2024 23:29

* „În continuare avem destul de mulți pacienți pe lista de așteptare. Vorbim despre aproximativ 400 de persoane. Se schimbă un pic caracteristicele lor, de la an la an, vorbim mai mult de persoane mai în vârstă, de peste 50 de ani. Situația este diferită față de anii trecuți, de începuturile transplantului la Iași, când cei mai mulți dintre pacienți erau foarte tineri”, spune dr. Ionuț Nistor, medic primar nefrologla Spitalul „Parhon” din Iași

Sute de persoane se află, în continuare, pe lista de așteptare pentru un transplant renal, la Spitalul Clinic „Dr. C. I. Parhon” din Iași. Conform cadrelor medicale, număr de intervenții efectuate până în acest moment, în 2024, este satisfăcător, dar insuficient în comparație cu nevoia existentă. „Sunt în total 29 de intervenții de transplant efectuate până acum, în 2024. Din totalul acestor intervenții, majoritatea sunt de la donator aflat în moarte cerebrală. Sunt doar șapte de la donator viu, înrudit. Numărul efectuat până în prezent este similar cu cel de anul trecut. Astfel, ne așteptăm ca anul acesta să fie un număr aproximativ egal cu numărul de intervenții din anul 2023, care în total a fost de 54. Sperăm ca această cifră, de peste 50 de transplanturi, să aducă mai multă speranță pacienților aflați pe lista de așteptare”, a declarat dr. Ionuț Nistor, medic primar nefrolog, purtător de cuvânt al Spitalului Clinic „Dr. C. I. Parhon” din Iași.

Nu mai puțin de 400 de persoane așteaptă, în acest moment, să primească un telefon salvator din partea cadrelor medicale. Este vorba despre pacienți care au nevoie de un transplant renal pentru a trăi din nou o viață normală și pentru a scăpa de ședințele chinuitoare de dializă. „În continuare avem destul de mulți pacienți pe lista de așteptare. Vorbim despre aproximativ 400 de persoane. Se schimbă un pic caracteristicele lor, de la an la an, vorbim mai mult de persoane mai în vârstă, de peste 50 de ani. Situația este diferită față de anii trecuți, de începuturile transplantului la Iași, când cei mai mulți dintre pacienți erau foarte tineri”, a adăugat medicul ieșean.

Lipsa donatorilor cadaverici, o reală problemă

Dr. Ionuț Nistor a vorbit despre numărul mic de donatori cadaverici. Acesta a solicitat ajutorul medicilor din alte spitale, pentru ca așteptarea celor care au nevoie de un transplant renal să nu fie în zadar. „Nu avem mai mulți donatori cadaverici față de anul trecut, din păcate. Numărul lor este aproximativ la fel. Ne-am dori o activitate mai intensă din partea colegilor noștri din spitalele județene, de urgență. Fără sprijinul lor, nu putem să le dăm o șansă acestor pacienți care se află pe lista de așteptare”, a încheiat dr. Ionuț Nistor. Cristian ANDREI

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Prețul pământului atinge valori uriașe. Un ieșean vinde un teren arabil cu 11,36 milioane de euro!
21/08/2024 23:35

* in comunele din judetul Iasi, terenurile din categoria „arabil” se vand cu sume cuprinse intre 1.867 de euo pe hectar si ajung să depăsească 1.000.000 de euro hectarul, la periferia municipiulu ...

Traficul rutier din Iași, un coșmar și în sezonul estival
21/08/2024 23:33

Pe perioada sezonului estival, traficul rutier din municipiul Iasi este mai degajat, intrucat foarte multe persoane sunt plecate in concedii. Totodată, faptul că elevii si studentii sunt in vacantă face ca ...

  Tinerii antreprenori schimbă regulile jocului și concurează pentru succes
21/08/2024 19:54

Una dintre cele mai mari provocări pentru tinerii antreprenori este lipsa de experientă si cunostinte de afaceri. Multi tineri au idei inovatoare si sunt pasionati de domeniul lor, insă nu au incă abilităt ...

Schimb de ștafetă la conducerea patronatului Organizației Femeilor de Afaceri din UGIR, filiala Iași
21/08/2024 19:40

Schimb de stafetă la conducerea patronatului Organizatiei Femeilor de Afaceri din UGIR, filiala Iasi Organizatia Femeilor de Afaceri OFA UGIR Iasi anuntă schimbul de stafetă la conducerea structurii, un mom ...

Succese ale arcaşilor ieşeni la Campionaţele Naţionale de field
21/08/2024 17:44

* CSM Iaşi 2020 a caştigat 7 medalii la ,,Naţionale”, dintre care 4 de aur * Cinci arcaşi de la acest club vor merge la Campionatul Mondial Campionatul Naţional de Tir cu Arcul - proba de field, des ...

Ritm intens de lucru pe străzile și trotuarele din oraș
21/08/2024 17:43

Desi mercurul termometrelor urcă cu regularitate in aceste zile, in special după orele pranzului, la valori care depăsesc 35 de grade Celsius, echipele Citadin SA continuă programul de reabilitare a infrast ...

Municipiul Iași, punct de atracție pentru cerșetori
21/08/2024 17:42

* „Cetătenii intretin acest fenomen. Este o muncă zilnică, nu este zi să nu ne ocupă de acest fenomen, fie in centrul Iasului sau in alte zone ale orasului. A mai scăzut numărul cersetorilor veniti ...

500 de lei, „bugetul decent” pentru un ghiozdan complet echipat
21/08/2024 17:40

* pentru achizitionarea unui „ghiozdan decent”, părintii trebuie să cheltuie, in medie, 160 de lei, pentru un penar in jur de 60 de lei, pentru caiete tot 60 de lei, instrumentele de scris costă ...

Pedepse sporite în dosarul monedelor găsite pe șantierul Palas 2
21/08/2024 17:40

După un an şi şapte luni de judecată, alaltăieri s-a pronunţat sentinţa in cazul monedelor de argint găsite pe şantierul Palas 2 de către deţinutul Florin Pricop. Acesta lucra acolo alături de alţi ...

Noi contracte de achiziții de echipamente digitale pentru școlile din județ
21/08/2024 17:38

Consiliul Judetean a scos la licitatie două noi contracte de achizitii in cadrul proiectului „Dotarea cu mobilier, materiale didactice si echipamente digitale a unitătilor de invătămant preuniversitar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei