Un inginer ieşean a găsit rezolvarea problemelor de trafic din Nicolina
Dimensiune font:
Acesta propune înfiinţarea a două căi de acces peste calea ferată şi montajul a două bariere automate cu semnalizare sonoră şi luminoasă * una din cele două căi de acces ar urma să fie montată la Bariera Veche, iar alta în dreptul service-ului Racemi
Pornind de la faptul că, pe pasarela Nicolina, traficul este extrem de aglomerat în zilele lucrătoare, pe două intervale orare (7.30-9.00, respectiv 16.00-17.00), aceasta fiind zona unde se face tranzitul din zona metropolitană, dar şi a ieşenilor din Nicolina I şi II - CUG - Tudor Neculai, către zonele centrale, un ieşean propune municipalităţii degajarea mai rapidă a traficului prin crearea a două căi suplimentare de acces peste calea ferată. „Subsemnatul Lucian Sufineanu, vă propun spre analiză următoarea iniţiativă de proiect HCL, în colaborare cu CFR SA, pentru fluidizarea traficului: construirea şi amenajare cale de acces (circulaţie în ambele sensuri) cu bariere automate la nivel de cale ferată, în zona Barierei Vechi, ce face legătura dinspre strada Libertăţii şi strada Mitropolit Varlaam, intersectată de Aleea Nicolina în faţa Şcolii Primare Vasile Conta prin amenajare şi montare dale cauciucate de tip Strail sau Ponti Strail (pentru presiuni mari) şi montajul a două bariere automate cu semnalizare sonoră şi luminoasă pentru blocare trecere în caz de trafic feroviar. Suplimentar supun spre analiză încă o trecere cu sens unic dinspre strada Maşinii spre strada Libertăţii, în zona service-ului Racemi, dar şi sens unic pe strada Maşinii, cu acces dinspre fosta Vamă, actualmente Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice şi până la intersecţia cu Aleea Nicolina, la fel, cu montare de dale Strail şi bariere automate cu acţionare la interval de 3-5 minute la închidere şi 5-10 secunde la deschidere după trecerea trenurilor”, spune acesta într-o adresă înregistrată la Primăria Iaşi.
Acesta recomandă edililor ca degajarea traficului în ambele străzi - Libertăţii şi Nicolae Iorga, să se realizeze prin sensuri giratorii, pentru a direcţiona rapid fluxul de autovehicule. „B-dul N. Iorga poate prelua o cantitate mai mare de maşini decât strada Mitropolit Varlaam spre Piaţa Nicolina/Kaufland, în condiţiile în care accesul spre Piaţa Nicolina a locuitorilor din zona Nicolojna CUG se va face mult mai uşor”, mai spune inginerul ieşean.
Parcare de 50 de locuri
La pachet cu realizarea celor două căi de acces se solicită înfiinţarea unei parcări. „De asemenea, având în vedere că la scările de bloc de pe Aleea Nicolina locatarii îşi parchează autoturismele şi în faţa blocului 904, propunem o amenajare de parcare modulantă sau altă variantă cu maxim 50 de locuri în partea estică a şcolii V. Conta, spaţiul actual având destinaţie parcare pentru un număr mic de maşini. În acest fel, Aleea Nicolina va fi liberă pentru circulaţia îm anbele sensuri, alee ce are lăţimea de 7,5 metri, pretabilă pentru circuaţie în două sensuri”, spune ieşleanul. Acesta estimează investiţia la circa 3 milioane lei fără construcţia parcării. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau