Un nou pas pentru „Autostrada Unirii”: licitație pentru proiectarea tronsonului Târgu Neamț - Iași - Ungheni
Dimensiune font:
CNAIR a lansat în SEAP licitația pentru revizuirea sau actualizarea Studiului de Fezabilitate şi elaborare proiectului tehnic pentru obiectivul „Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi- Ungheni” * valoarea estimată este cuprinsă între 62.091.000 de lei și 73.370.700 de lei fără TV, iar termenul pentru întreg contractul este de 38 de luni * mai mult, conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași
Puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni vor fi analizați pentru revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic de execuție. Licitația a fost lansată de CNAIR pentru minim 62 de milioane de lei cu un termen de execuție de 38 de luni. Odată finalizată această etapă, practic, proiectul va putea fi scos direct la execuție cu toate detaliile puse la punct. De remarcat că în varianta originală a SF-ului pe acest tronson sunt gândite nu mai puțin de 6 tuneluri forate cu o lungime totală de circa 10 km. Data limită pentru depunerea ofertelor este 23 octombrie 2020.
Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț - Iași - Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km. Sectorul Târgu Neamț - Iași - Ungheni va avea o lungime de 100,14 km.
Legătură cu Aeroportul şi SRU
Conform datelor din caietul de sarcini, prestatorul va elabora mai multe documentații. Este vorba de Studiul de Fezabilitate revizuit/completat/actualizat pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, de proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire, de proiectul tehnic de execuție, publicitatea proiectului, documentația tehnică și consultanță în cadrul elaborării cererii de finanțare (fonduri europene), documentația tehnică pentru atribuirea contractului de execuție, pe loturi care se vor stabili după finalizarea Studiului de Fezabilitate şi asistență tehnică pentru perioada de execuție a lucrărilor în calitate de proiectant al lucrărilor de construire Autostrada Târgu Neamț – Iași - Ungheni. De asemenea, prestatorul va identifica două variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabilitate elaborat în 2011 revizuită, conform informațiilor din caietul de sarcini. Punctul de începere al proiectului se păstrează, astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț. De asemenea, punctul de sfârșit al proiectului se păstrează pentru a asigura conexiunea cu Podul peste răul Prut, la Ungheni. „Dezvoltarea variantelor de traseu se va face înspre nord de DN 28 și se va urmării o diminuare a costurilor cu construcția obiectivului, față de valorile estimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluțiilor tehnice de execuție, modificarea liniei roșii a proiectului”, conform caietului de sarcini.
Mai mult, conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași. „Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț – Iași - Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Roman – Suceava - Siret)”, se arată în documentație. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau