Unele străzi din Iași ar putea fi închise câte două ore pe zi!
Dimensiune font:
La propunerea organizaţiilor civice din oraș, se va încerca implementarea unei propuneri inedite, cu închiderea unor străzi pentru câteva ore din dimineață, pentru ca toți cetățenii să se dezobișnuiască din a aduce copilul până în fața școlii * într-o primă fază, această măsură s-ar putea aplica în zona Cantemir, unde, pe un spaţiu retrâns, funcţionează simultan un liceu, o şcoală şi o grădiniţă
Cel puţin atunci când vine vorba de limitarea traficul rutier în proximitatea școlilor, care, știm cu toții, este infernal mai ales la orele dimineții, administraţia ieşeană manifestă deschiderea pentru soluții sustenabile. Mai nou, la propunerea Alianțeientru Promovarea Transportului Alternativ, Primăria Iași analizează implementarea unui proiect de tipul School Streets în zona Cantemir, unde se află trei instituții, liceu, școala și grădinița, prin care va fi restricționat traficul auto pentru 1-2 ore dimineața, când încep elevii cursurile și similar, la terminarea lor pe strada/străzile din apropierea școlilor. „Dacă vrem ca viitorii adulți să fie sănătoși, să se dezvolte într-un mediu cu aer curat, să deprindă obiceiuri sustenabile de deplasare, trebuie să le oferim copiilor spații mai largi, sigure pentru a merge pe jos, cu bicicleta și cu transportul public spre școală. Inițiativa este în acord cu celelalte acțiuni întreprinse de administrație de îmbunătățire a transportului public local, dezvoltarea transportului metropolitan, implementarea unei politici de parcare restrictive”, spun membrii APTA.
„Părinții să își lase mașina pe o strada adiacentă și să îi ducă pe copii de mână, 100-200 m. Trebuie să dezobișnuim cetățenii să își lase copiii în fața școlii, cu mașina”, spune viceprimarul Daniel Juravle
Străzile Școlare (School Streets) reprezintă un concept foarte răspândit în orașele vestice aglomerate, administrațiile din Paris, Londra sau Milano limitând accesul mașinilor pe străzile din jurul școlilor la orele de vârf, tocmai pentru a descuraja fenomenul de drop-off/pick-up. Deși în București unii primari de sector au implementat proiecte Kiss&Ride realizate în proximitatea unor școli, această măsură a stârnit un val de reacții negative în rândul riveranilor, dar și al părinților care sunt conștienți că este o inițiativă eronată. Spre deosebire de Kiss&Ride, School Streets încurajează utilizarea transportului alternativ, este o măsură prietenoasă cu mediul și creează condiții de siguranță elevilor. „O să încercăm să implementăm o altă propunere, cu închiderea unor străzi acolo unde sunt școli sau grădinițe, pentru câteva ore, dimineața. Părinții să își lase mașina pe o strada adiacentă și să îi ducă pe copii de mână, 100-200 m. Trebuie să dezobișnuim cetățenii să își lase copiii în fața școlii, cu mașina”, spune viceprimarul Daniel Juravle. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau