Uşoară redresare pe piaţa ieşeană a muncii: 975 posturi vacante

Dimensiune font:

| 10-08-2022 23:59

 în continuare, ofertă viguroasă pentru intelectuali * nici necalificaţii nu trebuie să se agite prea mult pentru a se angaja * ceva mai multe posturi vacante în comerţ, HoReCa, industrie şi confecţii * construcţiile continuă panta descendentă * la nivel continental, valoare similară cu cea din zilele de după starea de urgenţă


Puţine modificări ale ofertei de lucru din judeţul Iaşi faţă de situaţia de săptămâna trecută. Conform centralizatorului primit, miercuri, de la A.J.O.F.M., acum numărul total al locurilor de muncă a ajuns la 975, cu şapte mai multe decât săptămâna trecută. Scădere uşoară a posturilor vacante care presupun studii superioare (172/179). Absolvenţii de facultate se pot angaja ca ca analist, asistent comercial, cartograf, consilier cadastru, consilier juridic, economist, contabil, expert achiziţii publice, geograf, ingineri (CFDP, CCIA, construcţii  hidrotehnice, de sistem în informatică, de sistem software, ecolog, geodez, instalaţii pentru construcţii, mecanic, energetician, de reţele electroenergetice, topograf, tricotaje-confecţii), inspector de specialitate în administraţia publică, inspector salarii, inspector referent resurse umane, manager proiect, manager proiect informatic, manager tehnologia informaţiilor şi comunicaţii, programator, specialist în domeniul proiectării asistate pe calculator, specialist resurse umane, tehnician cadastru sau proiectant în construcţii.

În continuare, destule oportunităţi pentru necalificaţi. Aceştia îşi pot găsi de lucru ca ajutor de bucătar, ajutor ospătar sau îngrijitor spaţii hoteliere în HoReCa, apoi în confecţii, construcţii sau ca ambalator manual, femeie de serviciu, legător manual, lucrător salubrizare căi publice ori manipulant mărfuri.

Pe domenii, ceva mai multe locuri de muncă în comerţ (33/31) şi HoReCa (119/116), tot nimic în asigurări, a apărut un post de şofer de autoturisme şi camionete, uşoară scădere în restul serviciilor (189/194).  În HoReCa e nevoie de barmani, brutari, bucătari, cameriste hotel, cofetari, ospătari, patiseri şi recepţioner de hotel.

În confecţii, e nevoie de tot mai multă mână de lucru (65/62), construcţiile continuă panta descendentă (426/429). Se angajează betonişti, confecţioneri tâmplărie din aluminiu şi mase plastice, dulgheri, electricieni, fierar-betonişti, gipsari, instalatori, lăcătuşi SDV, macaragii, maşinişti la maşini pentru terasamente, montatori elemente prefabricate din beton armat, demolatori de clădiri, sudori, tâmplari, zidari, zugravi şi, evident, necalificaţi. Vag reviriment în industrie (139/136), unde se caută de electricieni întreţinere şi reparaţii, electromecanici, un izolator hidrofug, un laminator ţevi, lăcătuşi construcţii metalice şi navale, lăcătuş mecanici, lăcătuşi montatori, un operator control nedistructiv, operatori CNC, strungari universali, sudori şi tinichigii carosier.

Agricultura mai are nevoie de ceva lucrători calificaţi în culturi vegetale mixte şi un mecanic. În sănătate, au apărut trei posturi: asistent medical generalist, infirmieră şi registrator medical.

 

Târg de locuri de muncă pe Pietonal

În dorinţa de a-şi eficientiza activitatea, A.J.O.F.M. oragnizează, împreună cu Primăria Municipiului Iaşi, vineri, 12 august, „Târgul de locuri de muncă pentru diaspora”. Evenimentul se va derula pe Pietonal, între orele 11.00-16.00.

În cadrul acţiunii, vor fi facilitate întâlniri între cetăţenii români din diaspora care doresc să se reîntoarcă acasă şi să devină persoane active pe piaţa muncii şi angajatori.

Reamintim că Biroul Diaspora al A.J.O.F.M.  transmite săptămânal oferta locurilor de muncă de pe raza judeţului către către oficiile diplomatice şi consulare, centrele consulare, asociațiie româneşti din diaspora şi mass-media de limba română din afara granițelor.

Românii  reveniți în țară  pot fi sprijiniți financiar şi logistic în vederea deschiderii unei afaceri prin intermediul programelor de finanțare guvernamentale, subvenționării unui loc de muncă sau cuprinderii într-un program de formare profesională.

 

În Europa, tot mai puţin de muncă

Locurile de muncă disponibile pe platforma EURES sunt tot mai puţine. S-a ajuns la o valoare similară cu cea din zilele de după starea de urgenţă. Doar  256, săptămâna trecută erau 342. Asta pentru că, în linii mari, olandezii şi-a rezolvat necesarul de culegători. Mai e nevoie de 31 lucrători, faţă de 106, valoarea din intervalul precedent. E vorba de culegători mere, pere, salată, legumicultori, muncitori în pepinieră de flori în seră. În Belgia, nicio schimbare, 96 posturi vacante: culegători de mere, pere, legume, fructe de pădure şi tăietori de copaci. La fel stau lucrurile şi în Norvegia. 40 muncitori la prelucrarea somonului şi câteva posturi de artizan mobilier, frizer tradiţional, instalator sanitar, sticlar, tâmplar şi tehnician dentar.

Finlandezii mai caută doar zece muncitori în producţie pentru elemente din beton. Germania, Polonia şi Danemarca vin cu aceeaşi ofertă de săptămâna trecută, noutatea vine din Malta, unde au apărut două posturi de farmacist. Marcel FLUERARU

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Piața Unirii va fi refăcută după modelul anilor 1800!
26/03/2025 20:35

* se va asigura si protejarea statuii domnitorului Alexandru Ioan Cuza printr-o zonă verde inchisă de o jardinieră ce actionează si ca zonă de sezut si belle vue * vor fi instalate 42 bănci cu spătar, 15 ...

Greu de crezut: bugetul a trecut prin CJ cu unanimitate de voturi!
26/03/2025 20:15

* din totalul cheltuielilor, cea mai mare pondere, 53,69 %, este alocată la capitolul Sănătate, 14,78 % din buget este destinat susţinerii serviciilor de asistenţă socială, 9,19 % reprezintă finanţarea ...

Urtoi, „executat” de la conducere Consiliului de administrație al CNIR
26/03/2025 20:15

  Cătălin Urtoi a fost demis, astăzi, 26 martie, din functia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR). „Nu am de gand să merg inainte ...

Furie cu WiFi. Ieșenii și-au mutat certurile în online
26/03/2025 18:19

* dacă in anii ’90 bătranii se certau la coada de la butelii, in 2025 nervii orasului s-au mutat pe grupurile de Facebook * aceste spatii au devenit nu doar o agora digitală, ci si un ring de box cu em ...

Viața pe muchie de card. Iluzia unui trai normal: ce nu se vede în clasa de mijloc din Iași
26/03/2025 17:38

În orasul celor sapte coline, cu tramvaie care scrasnesc printre clădiri istorice si cafenele cool in care timpul pare că respiră altfel, clasa de mijloc din Iasi merge, metaforic, pe o sarmă intinsă ...

De 5 bani speranță pentru leu!
26/03/2025 17:33

Începutul acestei săptămani a fost de bun augur pentru moneda natională, care a scăzut marti la 4,9754 lei, minim al ultimelor două luni, pe fondul majorării ofertei comerciale. La jumătatea aceste ...

Două adolescente, violate de față cu mama lor
26/03/2025 17:31

Caz socant in judetul Vaslui. Două adolescente, de 14 si 15 ani, au fost violate luni in sir de concubinul mamei, de fată cu aceasta. Femeia nu a anuntat politia, in ciuda traumelor suferite de copile. Si sor ...

Se închid piețele!
26/03/2025 15:15

În cadrul campaniei de curătenie de primăvară, reprezentantii SC EcoPiata SA au stabilit programul actiunilor de curătenie in pietele agro-alimentare pe care le administrează. Pietele vor fi inchise ...

Circulația între România și Republica Moldova, afectată temporar de lucrări la barajul Stânca-Costești
26/03/2025 14:44

În perioada 27–30 martie, circulatia rutieră intre Romania si Republica Moldova va fi afectată de o serie de lucrări tehnice planificate la barajul Stanca-Costesti. Interventiile vor avea loc zil ...

Accident mortal la Rădăuți. Un bărbat și-a pierdut viața
26/03/2025 11:07

Un bărbat a murit in urma unui accident rutier produs pe raza municipiului Rădăuţi, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava. Potrivit acestora, maşina in care se ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei