Zeci de poduri rutiere din Moldova, în pericol de prăbușire!
Dimensiune font:
După ce a expertizat recent 47 de poduri rutiere de pe drumurile naționale din regiunea Moldovei, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a constatat că majoritatea acestor construcții prezintă grave probleme structurale. Prin urmare, s-a recomandat reconstruirea din temelii a nu mai puțin de 29 de poduri.
Experții au recomandat lucrări de întreținere și reparații la 16 poduri și reparații capitale la unul dintre acestea, situat pe DN15 (km 297+913), în județul Bacău, documentațiile aflându-se la CNAIR spre promovare execuție.
Poduri noi au fost recomandate pe DN11 (pe teritoriul județului Bacău, 3 poduri), DN15 (județul Neamț, 4 poduri), DN 25 și DN26 (județul Galați, câte un pod), DN11A (între Podul Turcului și Bârlad, 2 poduri), DN12A și DN12B (pe relația Comănești – Târgu Ocna – Slănic Moldova, 6 poduri), DN15C (Cheile Bicazului, 1 pod), DN17A (Câmpulung Moldovenesc – Sadova – Sucevița – Rădăuți, 1 pod), și tot câte un pod pe DN 2F, DN 2 G, DN2L, DN2M, DN2N.
Podul de la Sârca va fi lărgit!
În luna februarie a acestui an, CNAIR a lansat achiziția documentației de avizare a lucrarilor de intervenție (DALI) la alte 7 poduri, execuția lucrărilor fiind programată prin intermediul POIM. Este vorba de alte poduri de pe DN2N, DN2L, DN2N,DN15, DN23, DN12A şi DN24A.
Totodată, lucrări de întreţinere şi reparaţii la alte se află în faza de în execuţie pe DN12A, DN2F, DN28, DN2 (km194+326).
În fine, alte 12 poduri au fost expertizate, urmând a se efectua lucrări de întreţinere şi reparaţii, acestea aflându-se acum în faza de achiziţie proiectare lucrări.
Printre acestea se află şi podurile de la Sârca şi Strunga (DN28, km 40+232 şi km 23+036), care vor fi lărgite, lucrările urmând a demara în prima parte a anului viitor.
Traficul greu de pe DN28, deviat prin Pașcani până la final de an!
Pe 8 martie, DRDP Iași și asocierea SC Maristar Com SRL (lider) - SC Crobo Stone SRL au semnat contractul privind execuția lucrărilor de întreținere periodică pentru podul peste Siret situat pe DN 28, la km 6+957, în localitatea ieșeană Șcheia. Lucrările au debutat în urmă cu doar câteva zile şi vor fi finalizate la sfârşitul anului.
Este o veste neașteptată pentru miile de conducători auto care tranzitează zilnic ruta Iași – Târgu Frumos – Roman sau spre Hanu Ancuței și mai apoi spre Suceava, pe DN 2, mai ales că în ultimii ani degradările la pod s-au accentuat, în ciuda reparațiilor curente și restricțiilor instituite de DRDP Iași, în vederea asigurării circulației pe acest obiectiv în condiții de siguranță deplină.
Este vorba despre un pod construit în anul 1963, încadrat în clasa tehnică IV, iar în urma expertizei au fost constatate degradări la structura de rezistență a suprastructurii, la structura metalică și la platelajul din beton. Podul de la Șcheia are patru deschideri (două de 50,35 m și două de 60 m) și o lungime totală de 236,90 m.
La nivelul suprastructurii podului a fost constatată coroziunea avansată a structurii metalice și a grinzilor principale, în vreme ce la elementele care susțin calea podului, compuse din dale de beton armat și trotuare, se pot menționa degradarea betonului prin carbonatare, armături la vedere, puternic corodate, pete de rugină, fisuri și crăpături atât la nivelul grinzii, cât și al suprastructurii. În ceea ce privește calea pe pod, aceasta prezintă fisuri și crăpături, cu degradări ale dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație.
Contractul semnat recent are o valoare de 4.038.246,58 lei fără TVA, cu o durată de execuție a lucrărilor de opt luni de la data emiterii ordinului de începere. Lucrările cuprind reparații la partea de infrastructură și suprastructură, la calea de pod și rampele de acces.
Având în vedere traficul rutier intens indiferent de perioadele anului, lucrările la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii se vor executa pe jumătate din lățimea căii pe pod, prin devierea alternativă, semaforizată, a circulației rutiere pe câte o bandă de circulație. De asemenea, pentru traficul greu sunt asigurate rute ocolitoare pe DN 28A - Târgu Frumos - Pașcani - Moțca - intersecție DN 2 cu DN 28 (Castelul de Apă) și pe drumul județean DJ 208, Mircești – Pașcani. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau