Condiţiile de acordare a asistenţei medicale, schimbate de la 1 iulie: pachet de prevenţie pentru cei peste 40 de ani, servicii post-COVID conexe actului medical, contribuţia personală şi deviz estima

Dimensiune font:

| 01-07-2021 11:30


Condiţiile de acordare a asistenţei medicale, schimbate de la 1 iulie: pachet de prevenţie pentru cei peste 40 de ani, servicii post-COVID conexe actului medical, contribuţia personală şi deviz estimativ pentru internarea la spital privat
Condiţiile de acordare a asistenţei medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se modifică de la 1 iulie, fiind introduse devizul estimativ pe care pacienţii care se internează în spitalele private trebuie să îl primească cu cel mult cinci zile înainte de internare, dar şi contribuţia personală pe care pacienţii care merg la aceste spitale o pot plăti. Printre schimbările care survin de la 1 iulie în contractul cadru privind acordarea asistenţei medicale se numără posibilitatea recomandării de servicii conexe actului medical furnizate de fizioterapeuţi şi psihologi pacienţilor care au avut COVID-19, creşterea numărului de vizite la domiciliu decontate medicilor de familie, dar şi asigurarea unui „pachet de prevenţie” celor de peste 40 de ani, care prevede până la trei consultaţii pentru evaluarea riscului şi monitorizare medicală.


Conform unui comunicat al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Hotărârea pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022 intră în vigoare începând cu data de 1 iulie 2021.
„Printre noile reglementări se numără şi asigurarea unui pachet de prevenţie comprehensiv pentru adultul asimptomatic cu vârsta de peste 40 de ani, care prevede până la trei consultaţii pentru evaluarea riscului, intervenţia asupra factorilor şi obiceiurilor de viaţă care determină riscurile, precum şi monitorizarea pacienţilor. Pentru a asigura accesul la investigaţiile recomandate de medicul de familie în cadrul consultaţiilor de prevenţie, acestea pot fi efectuate de furnizori aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi peste valoarea de contract”, se arată în documentul citat.
Noul contract-cadru modifică şi relaţia dintre medicul de familie şi pacient, dând posibilitatea medicilor de familie să crească numărul de consultaţii date la domiciliu asiguraţilor din lista proprie. Astfel, de la 1 iulie se va deconta o consultaţie la domiciliu pe lună pentru toate tipurile de afecţiuni cronice/asigurat, în condiţiile în care până acum, se decontau cel mult patru consultaţii/an pentru pacienţii cu boli cronice. În plus, a fost introdusă o nouă consultaţie la domiciliu pentru urmărirea lăuzei la 4 săptămâni de la naştere, faţă de consultaţia la domiciliu de care aceasta beneficiază la externarea din maternitate.
„Medicii de familie pot acorda noi servicii, conform curriculei de pregătire, pentru pacienţii din listele proprii: spirometrie, măsurarea ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore, măsurarea indicelui de presiune gleznă – braţ, efectuare şi interpretare EKG pentru monitorizarea bolilor cardiovasculare confirmate”, se mai arată în comunicatul CNAS.
Pacienţii cu afecţiuni cronice pot primi în continuare consultaţii la distanţă acordate de medicii de familie şi de medicii de alte specialităţi din ambulatoriul clinic. Tot la distanţă se pot face terapiile psihiatrice şi serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog şi logoped.
„Având în vedere efectele pe termen lung constatate la pacienţi după infecţia cu virusul SARS CoV-2, în special la nivel pulmonar şi cardiac, medicii specialişti cardiologi şi pneumologi vor putea recomanda acestora servicii conexe actului medical furnizate de fizioterapeuţi, precum şi de psihologi în specialitatea psihologie clinică, consiliere psihologică şi psihoterapie”, este o altă modificare adusă contractului-cadru.
Actul normativ adoptat sâmbătă aduce modificări şi în relaţia dintre spitalele private aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi pacienţi. Astfel, unităţile medicale private pot percepe o contribuţie personală de la pacienţi. În relaţia dintre spitalele private şi asiguraţi este introdusă noţiunea de consimţământ exprimat în scris al asiguratului sau reprezentantului legal al acestuia cu privire la serviciile spitaliceşti medicale şi nemedicale pe care urmează să le primească de la furnizorii privaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate şi costurile asociate acestora. De asemenea, spitalele private vor fi obligate să prezinte pacientului un deviz estimativ, înainte de internare, cu valabilitatea de 5 zile lucrătoare de la data înmânării acestuia pacientului. Documentul va cuprinde costurile medicale directe estimate pentru rezolvarea cazului şi costurile serviciilor suplimentare estimate, atât cele medicale cât şi cele nemedicale. De asemenea, la externare spitalele private vor prezenta pacienţilor un decont.
Preşedintele CNAS, Adrian Gheorghe, anunţă, citat în comunicatul instituţiei, că în foarte scurt timp vor fi demarate consultările pe următorul proiect de Contract-cadru, astfel încât autorităţile să poată lua în calcul „măsuri mai substanţiale în sistemul de sănătate pentru anii următori. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
 Mii de bolnavi psihic, abandonați de stat
24/03/2025 13:46

Presedintele Asociatiei Spitalelor Publice de Psihiatrie din Romania (ASPPR), medicul Lucian Paziuc, trage un semnal de alarmă cutremurător: spitalele de psihiatrie din Romania adăpostesc mii de pacienti aba ...

De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim suficient
23/03/2025 18:18

 Deşi petrecem aproximativ o treime din viaţă dormind, nu toţi avem nevoie de exact opt ore de somn pe noapte.  Cantitatea de somn necesară variază de-a lungul vieţii: bebeluşii şi copii ...

Trei sferturi dintre români nu sunt interesați de diete
23/03/2025 11:00

Într-un context in care sănătatea alimentară si calitatea vietii devin tot mai importante, cel mai recent studiu realizat de Asociatia CIPRA – Centrul de Informare, Prevenire Risc si Analiză, in ...

Vicepreședintele Parlamentului European, Nicu Ștefănuță: Vaccinare gratuită anti-HPV extinsă pentru 11-26 ani
21/03/2025 15:11

Vicepresedintele Parlamentului European, independentul Nicu Stefănută, a declarat vineri, intr-o conferintă de presă la Sibiu, că sustine proiectul legii privind extinderea vaccinării gratuite anti-HPV, p ...

Eroare medicală fatală în România: Pacientă de 57 de ani, decedată după administrarea unui antibiotic greșit
19/03/2025 15:42

A fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă după decesul unei paciente de 57 de ani la Spitalul Judetean din Baia Mare, survenit in urma administrării intravenoase a unui antibiotic la care era al ...

Tot ce trebuie să știi despre creatinină – Valori normale și efectele scăderii și creșterii acesteia
17/03/2025 14:05

Creatinina are niste valori normale după care este bine să te ghidezi pentru a detecta eventualele complicatii sau probleme. Aceasta este un produs rezidual rezultat din metabolismul muscular si este eliminat ...

Produsul ”Pui de baltă”, comercializat la pungi de un kilogram, retras de la comercializare din magazinele Metro şi Carrefour, după ce au fost identificate reziduuri de produse medicinale veterinare
17/03/2025 13:13

 Metro şi Carrefour anunţă retragerea de la comercializare a produsului ”Pui de baltă”, comercializat la pungi de un kilogram, după ce au fost identificate reziduuri de produse medicinale ...

Bebelușii României sunt în pericol!
17/03/2025 09:01

Uniunea Europeană a atins un nou record, cu o sperantă de viată medie de 81,4 ani, cel mai ridicat nivel măsurat vreodată, iar Romania se plasează in top 5, cu o medie de 76,4 ani. Aceste cifre reflectă ...

  Cele mai grave boli ale somnului. 800.000 de români suferă de astfel de afecțiuni
16/03/2025 16:16

Somnul sănătos reprezintă un pilon fundamental al stării generale de bine, insă existenta unor tulburări severe poate avea un impact profund asupra sănătătii fizice si mentale. Din păcate, ritmul aler ...

Ce este Ciuperca lui Dumnezeu și ce beneficii are pentru sănătate
15/03/2025 09:16

Ciuperca lui Dumnezeu, cunoscută in mod stiintific sub numele de Agaricus blazei Murill (ori Agaricus subrufescens si Agaricus brasiliensis), este originară din zonele tropicale si subtropicale ale Americii d ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei