Coronavirus. STUDIU Covid-19. Rezultatele CERCETĂRII: Ce s-a descoperit

Dimensiune font:

| 01-03-2020 14:22

Un grup de cercetători chinezi au prezentat Caracteristicile Clinice ale Bolii Coronavirus într-o publicație de specialitate, The New England Journal of Medicine. De când a apărut coronavirusul, Covid-19, specialiștii au căutat permament soluții. Pentru acestea, pe lângă testele care au loc în laboratoare, a fost nevoie ca toate persoanele infectate să fie îndeaproape monitorizate pentru a putea înțelege evoluția virusului.


"Din decembrie 2019, de când boala produsă de coronavirus (Covid-19) a apărut în orașul Wuhan și s-a răspândit rapid în China, au fost necesare date privind caracteristicile clinice ale pacienților afectați. Am extras date referitoare la 1.099 pacienți cu Covid-19 confirmat de laboratoarele din 552 de spitale din 30 de provincii, regiuni autonome și orașe din China până la 29 ianuarie 2020. Punctul final al evoluției bolii a fost internarea pacientului într-o unitate de terapie intensivă (UCI), utilizarea ventilației mecanice sau decesul", se arată în studiu.

 

Rezultatele cercetării


"Vârsta medie a pacienților a fost de 47 de ani; 41,9% dintre pacienți erau femei. Punctul final a apărut la 67 de pacienți (6,1%), incluzând 5,0% dintre persoanele care au fost internate în terapie intensivă, 2,3% care au suferit o ventilație mecanică invazivă și 1,4% care au murit. Doar 1,9% dintre pacienți au avut contact direct cu animale sălbatice. Printre nerezidenții din Wuhan, 72,3% au avut contact cu rezidenții din Wuhan, inclusiv 31,3% care au vizitat orașul. Cele mai frecvente simptome au fost febra (43,8% la internare și 88,7% în timpul spitalizării) și tuse (67,8%). Diareea a fost mai puțin frecventă (3,8%). Perioada medie de incubație a fost de 4 zile. La internare, opacitatea plămânilor a fost cea mai frecventă constatare radiologică pe tomografie computerizată (CT) (56,4%). La 157 dintre cei 877 pacienți (17,9%) cu boală non-severă și la 5 dintre 173 pacienți (2,9%) cu boală severă nu s-a constatat nicio anomalie radiografică sau CT. Limfocitopenia (n.red- număr scăzut de limfocite) a fost prezentă la 83,2% dintre pacienți la internare", precizează autorii studiului.

Febra a fost definită ca o temperatură de 37,5° C sau mai mare. Limfocitopenia a fost definită ca un număr de limfocite de mai mic de 1.500 de celule pe mililitru cub, iar Trombocitopenia (n.red. - număr scăzut de trombocite) a fost definită ca un număr mai mic de 150.000 de trombocite pe mililitru cub.

 

 

Concluziile studiului


În primele 2 luni ale focarului curent, Covid-19 s-a răspândit rapid în toată China și a provocat diferite grade de boală. Pacienții s-au prezentat adesea fără febră, iar mulți nu au avut rezultate radiologice anormale. Dintre populația totală, 23,7% au avut cel puțin o boală coexistentă (de exemplu, hipertensiune arterială și boală pulmonară obstructivă cronică).

La internare, gradul de severitate al Covid-19 a fost clasificat ca fiind non-sever la 926 pacienți și sever la 173 pacienți. Pacienții cu boală severă erau mai în vârstă decât cei cu boală non-severă de către o medie de 7 ani mai mult. Prezența unei boli coexistente a fost mai frecventă la pacienții severi decât la cei cu boală non-severă (38,7% vs. 21,0%). Cu toate acestea, istoricul expunerii la virus între cele două grupuri a fost similar.

Majoritatea pacienților (58,0%) au primit tratament cu antibiotice intravenos, iar 35,8% au primit terapie cu oseltamivir (n. red. - Oseltamivir este un medicament antiviral din categoria inhibitorilor de neuraminidază, folosit în profilaxia postexpunere și tratamentul gripei cu virus gripal A și B. Blochează răspîndirea virusului gripal la nivelul celulelor organismului), iar oxigenoterapia a fost administrată în 41,3% din cazuri. Ventilația mecanică a fost inițiată pentru 6,1% din cazuri, la pacienții cu un istoric de boală severă. 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Ce este „încărcătura mentală a mamelor”. Se vorbește prea puțin despre ea
29/04/2025 11:40

In ultimii ani, s-a discutat mult despre „incărcătura mentală a mamelor”. Desi tot mai multi oameni constientizează această problemă, multe familii incă se luptă cu impărtirea echitabilă a respons ...

Ce este important să verificăm la mici și bere atunci când facem cumpărăturile pentru minivacanța de 1 Mai
27/04/2025 19:48

 Directorul general al Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să acorde o atentie deosebită la aspectul produselor din carne tocată si la c ...

Revoluție medicală: Aurul injectabil, noua soluție pentru boli greu de tratat
27/04/2025 19:21

Aurul, noua sperantă pentru refacerea vederii: injectiile revolutionare testate in SUA Desi poate părea desprins dintr-un scenariu SF, pulberea de aur injectată in ochi ar putea deveni un tratament viabil ...

Cele mai cunoscute remedii naturiste pentru diabet
27/04/2025 16:15

Diabetul este una dintre afectiunile cel mai frecvent gestionate si prin metode naturiste, alături de tratamentul medical prescris. Desi nu există plante sau suplimente care să inlocuiască insulina sau medi ...

Fructul pe care să-l mănânci dimineața în loc de cafea. Produce colagen, are vitamina C, dă energie
26/04/2025 19:38

 Mărul este fructul pe care să-l mănanci dimineata in loc de cafea. Produce colagen, are vitamina C, dă energie pentru intreaga zi! Medicii recunosc că este unul dintre cele mai bune alimente pe care ...

Efectele necunoscute și incredibile ale frunzelor de dafin. Nu sunt bune doar în sosul cu carne
26/04/2025 19:21

 Este cunoscut incă din Antichitate pentru proprietătile sale benefice, parfumul său plăcut, dar are si o cunoscută valoare simbolică, semnificand victorie, glorie, onoare. Dar la ce este bun dafinul ...

Vitamina B12 – esențială pentru viață, vitală pentru sănătate
26/04/2025 10:21

Vitamina B12, cunoscută si sub numele de cobalamină, este una dintre cele mai importante vitamine pentru buna functionare a organismului uman. Desi necesarul zilnic este relativ mic, impactul unei deficiente ...

Alimentația antiinflamatoare. Cum să reduci inflamația cronică prin alegeri inteligente
26/04/2025 10:17

Inflamatia este un proces natural de apărare al organismului impotriva infectiilor si rănilor. Totusi, atunci cand devine cronică, inflamatia poate sta la baza multor probleme de sănătate, de la boli autoi ...

Dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., „Să schimbi starea de spirit a pacientului face, uneori, cât toate tratamentele din lume”
24/04/2025 09:11

 * dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., desemnat „Cel mai bun tanăr medic al anului 2024” Dr. Gheorghe Bălan jr., specialist in gastroenterologie si sef de lucrări la Universitatea de Me ...

Râia revine. O boală uitată, dar nu dispărută, creează din nou probleme
24/04/2025 08:32

 Departe de a fi o relicvă a trecutului, raia reapare tot mai des in comunităti urbane si rurale, in scoli, centre de plasament, cămine de bătrani si chiar in familii cu standarde ridicate de igien� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei