Stare de urgenţă

descărcare
1material2
1material01
1material1
1material3

Dimensiune font:

| 16-03-2020 15:38

* imediat ce preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, sâmbătă, decretarea stării de urgenţă, autorităţile ieşene au folosit toate canalele de comunicaţie pentru a îndemna populaţia la calm * un calm care cu greu poate fi acceptat de societăţile ieşene aflate în subordinea Primăriei, care înregistrează  pierderi de milioane de lei! * cea mai afectată de noile dispoziţii este Compania de Transport Public Iaşi * societatea înregistrează un flux scăzut de călători, în condiţiile în care cheltuielile zilnice au rămas la fel cu cele ale unei zile obişnuite * la rândul ei, EcoPiaţa va avea venituri mult mai mici după ce ieri s-a decis închiderea talciocului, a târgului de maşini şi a celui de animale, vestea bună fiind că pieţele agroalimentare şi bazarul rămân în continuare funcţionale * în fine, şefii Termo Service le recomandă ieşenilor să folosească sisteme alternative de plată (online)

Prefectul Iaşului, Marian Grigoraş, susţine că cetăţenii nu trebuie să se panicheze chiar şi după decretarea stării de urgenţă. Acesta susţine că

decizia de sâmbătă a preşedintelui Iohannis vine să întărească măsurile luate până în prezent în contextul epidemiei. „Declararea stării de urgență este binevenită și va contribui la întărirea măsurilor luate până în prezent în contextul epidemiei. Bineînțeles, vor fi dispuse doar acele măsuri necesare combaterii răspândirii noului coronavirus. Acestea vor fi, de fapt, în continuarea celor de până acum și vor crea posibilitatea de alocare de resurse, mijloace suplimentare care să ducă la întărirea sistemului de sănătate și de evitare a unor proceduri birocratice”, spune acesta.

Totuşi, pot apărea situaţii extreme, care să conducă la restricţionarea accesului cetăenilor în anumite zone. „În vederea prevenției necesare, pot fi dispuse anumite limitări ale circulației persoanelor și vehiculelor în anumite zone, închiderea temporară a unor locații în care exista riscul infectării persoanelor, intensificarea controlului la frontieră. Nu e niciun motiv de panică!”, mai spune prefectul judeţului.

Ce măsuri pot lua autoritățile când e stare de urgență

Potrivit OUG nr. 1/1999, în cazul stării de asediu sau urgență, autoritățile au dreptul să recurgă la mai multe tipuri de măsuri:

* să interzică circulația rutieră, feroviară, maritimă, fluvială și aeriană pe diferite rute;

* să limiteze sau să interzică circulația vehiculelor sau a persoanelor în anumite zone ori între anumite ore și să elibereze, în cazuri justificate, permise de liberă circulație;

* să efectueze controale asupra unor persoane sau locuri, când acestea se impun;

* să dispună închiderea temporară a unor stații de distribuire a carburanților, a unor restaurante, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociațiilor și ale altor localuri publice;

* să dispună raționalizarea alimentelor și a altor produse de strictă necesitate;

* să efectueze razii;

* să suspende temporar apariția sau difuzarea unor publicații ori a unor emisiuni ale posturilor de radio sau de televiziune;

* să limiteze desfășurarea adunărilor publice, a manifestațiilor sau marșurilor;

* să evacueze din zona supusă regimului stării de asediu sau de urgență persoanele a căror prezentă nu se justifică;

* să dirijeze persoanele evacuate sau refugiate pe direcțiile și în zonele stabilite și să țină evidența acestora;

* să protejeze informațiile cu caracter militar destinate a fi comunicate prin mass-media; informațiile cu privire la starea de asediu sau la starea de urgență, cu excepția celor referitoare la dezastre, se dau publicității numai cu avizul autorităților militare; mijloacele de comunicare în masă, indiferent de natura și de forma de proprietate, sunt obligate să transmită, cu prioritate, mesajele autorităților militare, la cererea acestora;

În cazul în care nu respectă măsurile impuse prin decret, persoanele fizice riscă amenzi cuprinse între 100 și 5.000 de lei, iar persoanele juridice, de la 1.000 lei la 70.000 lei.

Un nou caz de coronavirus la Iaşi

Laboratorul Spitalului de Boli Infecţioase a confirmat ieri al zecelea caz de îmbolnăvire cu coronavirs. Este o femeie de 36 ani, din Iaşi, care se afla la spital încă de sâmbătă. Carmen Dorobăţ, managerul Spitalului de Boli Infecţioase spune că femeia are o o stare generala foarte bună.

Aceasta este a cincea persoană din Iaşi confirmată pozitiv  cu noul coronavirus, şi a zecea din zona Moldovei. Aceste persoane sunt internate la Spitalul de Boli Infecțioase „Sfânta Parascheva” din Iași.

Conform ultimelor centralizări, un număr de 82 persoane venite din Italia au fost plasate în carantină în spaţiile special amenajate. Acestea au ajuns în judeţul Iaşi prin convoaiele organizate dinspre punctele de trecere a frontierei din zona de Vest, dar şi prin Aeroportul Iași.

Până acum sunt 764 persoane izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică şi care sunt monitorizate zilnic de catre epidemiologii Direcției de Sănătate Publică Iași.

Pierderi enorme la CTP

Fără îndoială, societăţile din subordinea municipalităţii traversează o perioadă grea din punct de vedere al încasărilor. Compania de Transport Public Iaşi resimte din plin recomandarea autorităţilor în ceea ce priveşte deplasarea cetăţenilor. „Cert e ca au scăzut încasările în condiţiile în care cheltuielile sunt ca într-o zi normal de lucru. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile. Din punctul meu de vedere, Guvernul va trebui să instituie măsuri compensatorii pentru societăţile unde activitatea poate fi afectată de noile dispoziţii (n.r. - decretarea stării de urgenţă)”, spune şeful Cristian Stoica, şeful CTP.

Ieri dimineaţă nu fusese luată nicio măsură în ceea ce priveşte restricţionarea sau suspendarea transportului public de persoane, în condiţiile în care, potrivit OUG nr. 1/1999, în cazul stării de asediu sau urgență, autoritățile au dreptul să interzică circulația rutieră pe diferite rute sau să limiteze circulația persoanelor în anumite zone ori între anumite ore. În schimb, o şedinţă a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă a stabilit restricţionarea numărului de călători la nivelul locurilor de pe scaune.

O altă măsură imediată, după ce autobuzul care operează pe traseul 54 şi-a restrâns cursele ca urmare a suspendării unor cuse aeriene, se referă la traseul 51. „Traseul 51 a fost suspendat temporar. Decizia a venit ca urmare a informării transmise de către Î.S. ,,Calea Ferată din Moldova”, cu privire la întreruperea circulației trenului 821/1051-1052/822 Chişinău – Iaşi (Socola) cu plecarea din Chişinău şi Socola începând cu 14 martie 2020, până pe 02 aprilie 2020. Astfel, și circulaţia autobuzelor traseului 51 a fost suspendată (Gara Socola - Tudor Vladimirescu - Palatul Culturii - Sala Polivalentă / Tudor Vladimirescu - Palatul Culturii - Podu Roş - Gara Socola) în perioada menţionată”, spun reprezentanţii societăţii.

Reguli noi privind transportul în comun

Întrucât situația la nivel național și internațional evoluează rapid și impune decizii rapide, primarul Mihai Chirica a convocat ieri, 15 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a gripei sezoniere, virozelor respiratorii și infecției cu noul coronavirus COVID-19 în municipiul Iași.

Principala măsură luată ieri este că, de astăzi, se anulează programul cu publicul al tuturor departamentelor din cadrul Primăriei Municipiului Iași.

De asemenea, se decalează programul de lucru al personalului angajat din cadrul Primăriei Municipiului Iași și al direcțiilor / societăților care își desfășoară activitatea în sediul de pe șoseaua Națională nr.43.

Tot de astăzi, Direcția de Asistență Socială Iași va închide activitatea centrelor de pensionari și a Centrului de zi pentru persoane vârstnice Vovidenia. În fine, începând de astăzi, urcarea / coborârea în mijloacele de transport public se va face pe la ușa din mijloc / spate. Se va asigura o zonă de protecție pentru conducătorii autovehiculelor în zona primelor scaune ale mijlocului de transport.

Pieţele din oraş nu se închid

Ieri, şefii EcoPiaţa aşteptau dispoziţiile autorităţilor referitoare la activitatea din pieţe. „Deocamdată, activitatea din pieţe se desfăşoară normal. Am înţeles că prefectul va gestiona noua situaţie apărută”, spune Cristi Stărică. Totuşi, în stuaţia în care se va decide închiderea pieţelor, bugetul EcoPiaţa va avea de suferit. „Va fi o problemă. După cum ştiţi, principala sursă de venituri a societăţii noastre o constituie închirierea tarabelor în pieţe şi, într-o proporţie mai mică, a spaţiilor comerciale din aceleaşi incinte. Dacă se închid pieţele, dispar aceste surse de venituri. Cineva va trebui să stabilească măsuri compensatorii”, mai spune şeful EcoPiaţa.

În jurul prânzului a venit şi confirmarea: pieţele rămân deschise. „Pentru a reduce riscul infectării cu COVID 19 s-a luat decizia închiderii talciocului, a târgului auto şi a târgul de animale din Dacia. Bazarul rămâne deschis. Toți comercianții vor purta obligatoriu mască , mănuși și își vor acoperi marfa cu folie sau tifon. De asemenea, se suspendă licitațiile pentru închirierea spațiilor”, spune viceprimarul Gabriel Harabagiu, cel în subordinea căruia se află EcoPiaţa.

Se închid cluburile pensionarilor

Alte decizii se referă la celelalte spaţii publice din oraş. Astfel, se închid toate cluburile pensionarilor din cartiere. La rândul ei, Primăria a mai decis să-şi schimbe programul de lucru, în sensul că acesata va fi decarat cu jumătate de oră. Astfel, unii angajaţi ai Primăriei vor veni la serviciu la ora 8.00, alţii la 8.30 şi la 9.00. Nu în ultimul rând, stadionul Copou, Tineretului şi Tepro rămân deschise doar pentru cluburi, în bazele sportive nemaifiind permis accesul publicului larg.

Şeful Termo Service: „Folosiţi plățile online”

Una dintre societăţile Primăriei care s-a conform măsurilor dispuse anterior de autorităţi este Termo Service. Şefii societăţii le recomandă ieşenilor administraţi de Termo Service să folosească soluţii alternative pentru plata întreţinerii, cum ar fi plăţile online sau prin intermediul băncilor. „În casieriile noastre nu intră acum mai multe de două-trei persoane odată. Recomandăm utilizarea canalelor de plată alternative”, spune Alin Aivănoaie, directorul Termo Service. În altă ordine de idei, activităţile curente continuă la Termo Service. Zilnic, scările de bloc sunt dezinfectate pe soluţii pe bază de clor. Nici curăţenia de primăvară din jurul blocurilor nu a fost sistată, aceasta, până la noi dispoziţii. „Per total, nu întrerupem activitatea până la apariţia unor alte măsuri. Dorim să păstram o stare de normalitate. Cetăţenii trebuie să înţeleagă că starea de urgenţă protejează populaţia şi are darul de a nu crea panică”, mai spune şeful societăţii.

Alin Aivănoaie a gândit variante de transport pentru proprii angajaţi în situaţia în care transportul public va fi restricţionat sau suspendat. „I-am rugat pe cei cu maşini personale să încerce să transporte şi alţi colegi la serviciu. De mâine (n.r. –astăzi) analizez situaţia cu maşinile de serviciu, voi crea nişte trasee pentru a transporta majoritatea salariaţilor”, mai spune acesta.

 

 Consiliere prin telefon pentru bolnavi și cetățeni

La Iași a fost creat Centrul de Urgențe Sociale, în cadrul căruia vor activa câteva zeci de persoane pentru a oferi asistență prin telefon bolnavilor și nu numai, în următoarea perioadă. Serviciul Voluntar de Ambulanță - Asociația Ambulanța Life este unul din partenerii Centrului de Urgenţe Sociale. Voluntarii SVA sunt prezenţi la centrele de carantina şi răspund solicitărilor de sprijin pentru cumpărături pentru persoanele izolate la domiciliu sau în situaţii de risc major. „Noi lucrăm la organizarea Centrului. Avem 15 voluntari de la Medicină, sunt voluntarii de la SVA, voluntari de la Colegiul Sf. Nicolae sau sunt oameni simpli, care vor să facă voluntariat. Doar într-o singură zi, zece persoane m-au contactat. Am conceput și partea de înființare și proceduri din spate, am solicitat oamenilor să ne ajute cu telefoane mobile pentru dispecerat”, a declarat Steliana Munteanu, coordonator Centrul de Urgențe Sociale.

Oamenii pot suna la două numere de telefon pentru a primi suport moral din partea voluntarilor pentru a putea trece mai ușor prin această perioadă de criză.

Vrem un dispecerat la care oamenii să sune în câteva situații în care au nevoie, nu știu despre coronavirus, despre ce trebuie să facă dacă sunt infectați, la cine să apeleze dacă vecinul e ieșit din izolare... Când ne sună, noi îi direcționăm către Direcția de Sănătate Publică, Poliție, în funcție de nevoile lor. Nu ne substituim autorităților, ci îi conducem pe oameni către informația oficială. Un alt punct de activitate va fi cel de consiliere psihologică și suport spiritual celor care sunt în carantină, care sunt la domiciliu izolați și trec prin tot felul de stări. Facem lucrul acesta prin telefon, avem preoți ortodocși pe care cei de la Colegiul Sf. Nicolae o să îi trimită către noi. Ei vor oferi sprijin spiritual”, a mai spus Steliana Munteanu.

Centrul de Urgente Sociale este o inițiativă a societății civile, ONG-uri furnizoare de servicii sociale, paramedicale și educaționale. Puteţi suna pentru a solicita sprijin la dispecerat: 0757 110 243, 0747 504 013, zilnic, între orele 9.00 şi 20.00.

Dan CONSTANTINESCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Concerte la Palatul Culturii
20/06/2024 14:30

  Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii, invită publicul la o nouă serie de experiente unice dedicate iubitorilor de muzică de calitate, intr-un cadru elegant si in compania extraordi ...

  Băcăuanii, primii dintre moldoveni care consumă alcool și droguri
20/06/2024 14:25

  În perioada 2020 - 2023, instantele de judecată din Romania au inregistrat 2.151 de dosare privind consumul de substante interzise la volan (alcool, droguri, substante psihoactive). Conform unui ...

Violonistul Alexandru Tomescu, în turneu cu vioara Stradivarius în Moldova
20/06/2024 12:57

Turneul Stradivarius, care include 18 concerte in care violonistul Alexandru Tomescu va interpreta lucrări de J. S. Bach, care iniţial au fost compuse pentru violoncel, va avea loc in perioada 25 iunie - 16 i ...

Piaţa ieşeană a muncii solicită tot mai mulţi intelectuali
20/06/2024 08:21

* e mare nevoie de arhitecti, economisti, experti in achizitii publice, chimisti, horticultori, programatori de sisteme informatice, veterinari... * şi necalificaţii au destule oferte * scade necesarul de per ...

Iașul, sufocat din cauza traficului. Soluția municipalității: transportul în comun
20/06/2024 08:18

  * „Transportul public rămane cea mai importantă alternativă de mobilitate in orasele mari, atat transportul intern cat si transportul metropolitan. Parcul auto al Romaniei este unul total inade ...

Căminele de pensionari, dotate cu panouri fotovoltaice!
20/06/2024 08:00

Întruniti in sedintă extraordinară de indată, consilierii locali au aprobat, miercuri, in unanimitate, depunerea spre finantare prin programul privind instalarea de panouri fotovoltaice pentru producer ...

Cursul euro a atins 4,976 lei, a doua dată în această lună
20/06/2024 07:22

Presiunea pe leu s-a temperat la jumătatea săptămanii, evolutie asemănătoare cu cea a altor monede din regiune. Cursul euro a scăzut marginal de la 4,9766 la 4,9763 lei, valoare identică cu cea din 6 iun ...

Trei zile de sex forţat cu soţia egal cinci ani de închisoare!
20/06/2024 07:18

* sătenii i-au băgat tot felul de „fitile”, cum că nevastă-sa l-ar inşela zdravăn cu un coleg de serviciu * intr-o zi, el s-a invoit de la serviciu, convins că-şi va prinde nevasta in fapt * ...

„Cazul Strunga”, închis de DSP
20/06/2024 07:16

* „Avand in vedere că din probele recoltate de la pacienti nu a fost izolat niciun germene patogen, se infirmă diagnosticul de toxiinfecţie alimentară şi evenimentul se clasifică Focar de gastroente ...

Consilierii de probațiune au ieșit, din nou, în stradă!
20/06/2024 07:13

* sindicalistii se plang că, in ciuda faptului că salariile angajatilor din sistemul de probatiune au fost recunoscute atat de către instanţele judecătoreşti, cat si de insusi ministrul Justiţiei, prin O ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei