Cum ne pregătim pentru vacanța de vară cu mașina? Sfaturi de întreținere eficientă

Dimensiune font:

| 22-06-2022 16:28

Vine mult așteptata vacanța de vară de care îți era atât de dor, dar deodată ai impresia că în jurul tău nimic nu este pregătit... Bagajele greu de făcut, rezervările greu de programat, nici mașina nu îți este echipată corespunzător. Ce ai de făcut? În primul rând ordine în gânduri, apoi apucă-te de treabă.

Și dacă bagajele își au importanța lor, dar poți oricând să găsești și o soluție de rezervă în caz că ai uitat ceva acasă, asigură-te că mașina este pregătită corespunzător, altfel este posibil să te înfrunți cu situații deloc plăcute care îți pot alunga starea de bine. Iată câteva sfaturi de întreținere eficientă pe care trebuie să le urmezi pentru a porni la drum cu dreptul. 

Pregătește-ți mașina din timp

Nu lăsa pe ultimele zile pregătirea mașinii, pentru că anumite verificări sunt mari consumatoare de timp. Ba mai mult decât atât, dacă în urma reviziei mecanicul îți spune că este nevoie să faci ceva schimbări de piese sau diverse consumabile, trebuie să îți permită timpul să le faci. Așadar, ia-ți o marjă de aproximativ o lună și apucă-te de pregătirea mașinii pentru vacanță. 

Verifică actele mașinii, asigurarea, rovinieta și itp-ul să fie în termen până la data întoarcerii, cel puțin. În caz contrar, încheie o nouă poliță, achiziționează rovinieta și asigură-te că ai făcut o verificare istoric mașină pentru a descoperi eventualele probleme tehnice ale mașinii. 

Verifică anvelopele și schimbă-le, dacă este cazul 

Anvelopele reprezintă unul dintre elementele cheie de care trebuie să ții cont înainte de a porni cu mașina la drum lung. Dacă ai schimbat de curând anvelopele de iarnă cu cele de iarnă, probabil ai verificat starea acestora și te-ai asigurat că mai pot rula pentru încă cel puțin un sezon de vară. Însă chiar și dacă a fost făcută această verificare de curând, asigură-te, din nou, că starea lor este una bună. Poate că între timp presiunea din ele a scăzut sau au apărut ceva defecte tehnice. Asigură-te că starea lor este una foarte bună și că pot face față la un rulaj pe distanțe mari, deoarece importanța lor pentru un drum în siguranță este considerabilă. 

Verifică nivelul lichidelor și completează, dacă este cazul

Pentru buna funcționare a mașinii, sunt necesare mai multe lichide – uleiul de motor, lichidul de spălare a parbrizului, lichidul de răcire sau cel de frână. Verifică nivelul fiecăruia și completează, unde este cazul. Dacă nu te pricepi, apelează la un mecanic – mai ales în cazul uleiului de motor sau în cazul lichidului de frână care ar putea indica uzura plăcuțelor sau discurilor de frână. Nu uita să îi ceri mecanicului să verifice și lichidul de transmisie sau pe cel de servodirecție, pentru că fiecare are rolul lui, iar lipsa unuia poate duce la neplăceri total nedorite într-o vacanță.

Dacă mașina a trecut recent verificările ITP, nu ar trebui să-ți faci griji. 

Nu uita și de kit-ul pentru situații de urgență

Pe lângă ceea ce ai nevoie în mod obligatoriu într-o mașină, respectiv trusa sanitară, roata de rezervă, triunghiurile reflectorizante, vesta, stingătorul de incendii, în mașină ar fi indicat să ai, în permanență, dar mai ales atunci când pleci în vacanță, câteva obiecte absolut necesare în situațiile de urgență. O sticlă de apă, o pătură, încărcătorul pentru telefon și câteva alimente neperisabile îți vor prinde întotdeauna bine în situațiile de extremă urgență.

Toate acestea te vor ajuta să pornești la drum fără griji și, de ce nu, să îi oferi mașinii tale cele mai bune condiții pentru un consum redus și pentru a rula fără probleme. Foto: usplash

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Cât timp durează o executare silită? Iată tot ce trebuie să știi despre această procedură
29/04/2025 14:14

O executare silită este una dintre cele mai temute proceduri pentru persoanele care au datorii neachitate, iar cat timp durează este o intrebare frecventă pe care si-o pun. Aceasta este o procedură regleme ...

Generații cu mingea la picior: o privire asupra fotbalului românesc de ieri și de azi
28/04/2025 16:10

Generatii cu mingea la picior: o privire asupra fotbalului romanesc de ieri si de azi Despre fotbalul romanesc s-a scris si se va scrie mereu cu un strop de emotie. De-a lungul decadelor, acest sport a fost ma ...

În Europa s-a luat o decizie care va genera mari nemulțumiri în comunitatea trans: Detaliul care va face diferența între sexe
27/04/2025 19:16

  Utilizarea toaletelor pentru bărbati si femei la locul de muncă si in locuri precum magazine si spitale ar trebui să se bazeze pe sexul biologic - dar si persoanele trans vor avea ...

Critici dure la adresa lui Donald Trump. Detaliul de la funeraliile Papei care a stârnit mânie în online:
26/04/2025 19:29

 Donald Trump si marii lideri mondiali au participat sambătă la funeraliile Papei Francisc. Desi codul vestimentar impunea costum negru si cravată neagră, Donald Trump a venit cu un costum albastru si ...

MOTIVAREA Judecătorului din Ploiești care a anulat decizia CCR pentru ”turul doi înapoi”: CCR a interpretat în mod abuziv legea / Autosesizare arbitrară, nu a existat o cerere de anulare a alegerilor
25/04/2025 14:53

 Judecătorul Alexandru Vasile de la Curtea de Apel Ploiesti isi motivează sentinta controversată prin care a anulat decizia CCR privind alegerile din 24 noiembrie prin faptul că judecătorii Curtii Con ...

Google vrea să le ia banii utilizatorilor fără să îi mai întrebe înainte. Cum funcționează noul sistem de plăți automate din Play Store
24/04/2025 15:57

 O nouă functie descoperită in codul Google Play ar putea schimba modul in care utilizatorii plătesc pentru jocuri si aplicatii. Este vorba despre „Automatic balance-based purchase”, un sist ...

Reguli noi pentru proprietarii de apartamente care vor să închidă balconul: Demersurile pentru a face modificări în locuință
22/04/2025 22:06

Romanii care locuiesc la bloc si vor să isi inchidă balconul incepand cu 2025 trebuie să respecte noile prevederi legale incluse in noul Cod al amenajării teritoriului, urbanismului si constructiilor. Dacă ...

Ca să ajungi Papă nu trebuie să fii preot. Paradoxul numirii unui Suveran Pontif. Care sunt cele 4 condiții obligatorii ale Bisericii Catolice
22/04/2025 21:28

 Contrar credinţei populare, cardinalii nu sunt singurele persoane care pot fi alese Papă de către conclav. În teorie, nici măcar nu trebuie să fii preot, scrie Le Figaro. Papa Francisc a murit ...

Unde și când îi pot fi aduse omagii Papei Francisc în România
21/04/2025 22:44

În Romania, comunitatea romano-catolică se pregăteste să ii aducă Papei Francisc un ultim omagiu prin celebrări speciale de rugăciune. Prima slujbă anuntată oficial va avea loc luni seară, la Buc ...

GALERIE FOTO- Cine ar putea fi succesorul Papei Francisc. Care sunt cardinalii favoriți să-i ia locul în fruntea Bisericii Catolice
21/04/2025 19:30

 De cand a fost ales in 2013, Papa Francisc a numit aproximativ două treimi dintre cardinalii care sunt eligibili acum pentru a fi alesi la sefia Bisericii Catolice. Important, el a numit mai multi cardin ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei