Amnistia fiscală, în Monitorul oficial. Firmele corecte primesc o bonificație de 3%

000000  240242686300

Dimensiune font:

| 06-09-2024 22:40

 Amnistia fiscală a fost publicată în Monitorul oficial. Astfel, firmele care au datorii la stat la data de 31 august pot plăti datoriile principale până la 25 noiembrie și li se vor șterge dobânzile și penalitățile de întârziere.

În cazul persoanelor fizice, acestea beneficiază și de o reducere de impozit și contribuții, pe lângă ștergerea dobânzilor și penalităților. 

Astfel, românii, inclusiv cei care au avut venituri din PFA – cu datorii mai mici de 5.000 lei vor putea să anuleze jumătate din suma principală restantă la 31 august.

Pentru asta, prima dată va trebui să plătești jumătate din acea sumă, iar ulterior să depui o cerere de anulare la ANAF până pe 25 noiembrie.

Să presupunem că nu ai plătit impozit pe venit de 2000 de lei. La acea sumă s-au strâns inclusiv dobânzi și penalități. Tu va trebui să plătești 1.000 de lei, vei depune o cerere la Fisc, iar ulterior se vor șterge dobânzile, penalitățile și restul de 1.000 de lei.

Dacă datoriile depășesc 5.000 de lei, atunci, prin același mecanism ca mai sus, se va anula 25% din suma principală, ceea ce înseamnă că va trebui să plătești 75%.

Plata și depunerea cererii trebuie realizată până la 25 noiembrie. 

Firmele corecte care sunt cu plata impozitelor la zi vor beneficia de o bonificație de 3%, dar nu și Persoanele Fizice Autorizate (PFA) sau cele care au alte tipuri de venituri pentru care depun Declarația unică

Ordonanța prevede că firmele care sunt cu plata impozitelor la zi (atât cele plătitoare de impozit pe profit, cât și cele pe veniturile microîntreprinderilor) vor beneficia de o bonificație de 3%.

*Actul normativ nu precizează nimic referitor la persoanele fizice autorizate (PFA) sau cele care au venituri din alte surse (cum sunt cele din investiții).

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

ANAF va constata din oficiu îndeplinirea condițiilor pentru acordarea bonificațiilor prin emiterea unei decizii, astfel:

  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024.

Sumele care fac obiectul bonificației nu se restituie ci se utilizează pentru compensarea cu alte impozite și taxe.

Bonificația se acordă de către ANAF cu respectarea următoarelor condiții de către firme:

  • Să aibă depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal;
  • Să fie stinse integral și la termenele prevăzute de lege impozitul pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • Să nu înregistreze nicio altă obligație fiscală/bugetară restantă la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, respectiv prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare

OUG are și măsuri cu privire la reducerea cheltuielilor bugetare. Redăm mai jos câteva dintre acestea: 1. Instituțiile publice vor fi obligate să cheltuiască în perioada septembrie – decembrie 2024 la nivelul mediei din perioada ianuarie – august pentru bunuri și servicii.

Sunt excluse cheltuielile cu medicamentele și materialele sanitare, cu serviciile medicale cu îngrijirea bolnavilor, cu asigurarea hranei în unitățile sanitare, în instituții de asistență socială și în unități de asistență medico-socială.

2. De asemenea, dacă se va adopta Ordonanța, nu vor putea să mai cumpere mobilă, cărți, publicații și materiale documentare, să cheltuiacă bani pentru consultanță și expertiză, pregătire profesională, studii și cercetări (cu excepția celor care sunt necesare pentru finanțarea proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și rambursabile).

3. Investiții din fonduri publice nu vor mai putea fi făcute până la finalul anului. Excepție fac procedurile de achiziție publică care se află în etapa de comunicare a rezultatului. 

Plățile lunare efectuate în perioada septembrie – decembrie 2024 pentru aceste categorii de cheltuieli trebuie să fie cel mult la nivelul mediei plăților efectuate în perioada ianuarie – august 2024, în limita bugetului aprobat.

Sunt exceptate cheltuielile aferente obținerii finanțării și implementării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile și din Planul Național de Redresare și Reziliență al României precum și cheltuielile cu investițiile din domeniul asistență socială și sănătate.

4. Bugetarii care lucrează în domeniul fondurilor europene nu vor putea primi stimulente în perioada septembrie – decembrie 2024 dacă se află în concediu. De asemenea, acei angajați nu vor primi nici avantaje de natura combustibilului.

5. Companiile care au capital integral de Stat și primesc subvenții de la buget vor putea să mărească cheltuielile salariale doar dacă:

• au sumele prevăzute în bugetele de venituri și cheltuieli aprobate pentru anul 2024;

• au înregistrat profit net anual în ultimii 3 ani;

• nu au programate pierderi și plăți restante în anul 2024;

• subvențiile/transferurile primite de la bugetul de stat pentru activitatea operațională s-au diminuat consecutiv în ultimii 3 ani.

Proiectul mai prevede:

  • alocarea de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului numai în situaţia în care la nivelul ordonatorului principal de credite nu este posibilă asigurarea acestora prin modificarea repartizării pe trimestre a bugetului aprobat sau prin virări de credite de angajament și credite bugetare, inclusiv în condițile reglementate prin prezentul proiect;
  • majorarea de la 1 miliard lei la 2 miliarde lei a plafonului de contractare de împrumuturi pentru unităţile administrativ- teritoriale;
  • majorarea plafonului de contractare a împrumuturilor de către unitățile administrativ-teritoriale cu suma de 1,5 mld. lei, precum și a plafonului de tragere cu suma de 700 milioane lei;
  • reglementarea modalității de utilizare la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale a excedentului anilor precedenți, precum și a sumelor neutilizate pentru implementarea Programului pentru şcoli al României, precum și unele măsuri cu privire la rectificările bugetelor autorităților locale.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
ANUNȚ DE INIȚIERE A PROCEDURII DE ÎNCHIRIERE. R.A. Aeroportul Iași, cod de identificare fiscală CUI RO 9671409, cu sediul în Iași, str. Moara de Vant, nr. 34, telefon 0232271590, interior 119, fax 0232271570, email - iasi@aeroport.ro organizează în data de 20.09.2024, licitație publică cu strigare liberă a prețului, în cadrul procedurii de închiriere spații comerciale pentru activități de retail. Lot 1 Spatiu retail terminalul T4, zona de securitate cu acces restrictionat, flux plecări Schenghen- Etaj 398,04 mp. Licitația va avea loc la sediul R.A. Aeroportul Iași. Obținerea documentației - de la registratura R.A. Aeroportul Iasi în baza unei Solicitări privind obținerea documentației procedurii de închiriere (va fi regăsită la registratură) și achitarea taxei în valoare de 100 lei. Taxa contravalorii documentației de atribuire poate fi achitată numerar la casieria aeroportului, sau prin virament în contul bancar RO33BRMA112000032837RO01 deschis la Exim Bank. Depunerea ofertelor – la registratura RA Aeroportul Iași, până cel târziu la data de 13.09.2024, ora 1200, într-un singur exemplar, cu respectarea cerințelor Caietului de sarcini. Program registratură luni-joi între orele 9-16, vineri orele 9-14.00. Telefon–0232/271570, int.119. Solicitările de clarificări cu privire la documentația achiziționată, se depun pe email comercial@aeroport.ro sau la registratura aeroportului, pana la data de 09.09.2024, ora 1200. Acest anunț s-a transmis spre publicare în data de 29.08.2024.
Asociația Grupul de Acțiune Locală „Colinele Iașilor” – anunță lansarea sesiunii nr. 7, apelul de selecție nr. 3 pentru măsura M7 – „Dezvoltare locală în zonele rurale”
06/09/2024 13:52

 Asociatia Grupul de Actiune Locală „Colinele Iasilor”,  autorizată de Autoritatea de Management a PNDR pentru implementarea Strategiei de Dezvoltare Locală 2014-2020, anuntă lansarea ...

COMUNICAT DE PRESA ,,PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!” Comuna SCOBINTI, judetul IASI
06/09/2024 09:50

 COMUNICAT DE PRESA ,,PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!” Comuna SCOBINTI, judetul IASI

Comunicat de presă de început ”PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” SC SAPTE SPICE SA
06/09/2024 09:00

 Comunicat de presă de inceput ”PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” SC SAPTE SPICE SA

Profesor de economie: România riscă să ajungă în situația de faliment a Greciei. Drumul este același!
06/09/2024 08:04

Profesorul de economie, Cristian Păun, avertizează asupra faptului că Romania a intrat pe aceeasi traiectorie care a condus Grecia spre faliment, in anul 2009. Profesorul arată că această crestere exponen ...

Fuga după voturi a guvernanților generează costuri uriașe
05/09/2024 17:32

* găurile uriase din buget, create prin majorarea constantă a cheltuielilor cu salariile si pensiile, obligă Guvernul să se imprumute in mod constant din piata locală si externă * din nefericire, valoarea ...

 Anunt inchidere procedura de achizitie
05/09/2024 09:00

 Anunt inchidere procedura de achizitie SC Ted Expert SRL  cu sediul social si punct de lucru in Suceava str Mihai Viteazul nr 20, bl 20, sc B, etaj 1, ap 10 in calitate de solicitant al proiectului ...

Ce impact bugetar are creșterea pragului de impozitare a pensiilor? Ministrul Finanțelor prezintă cifrele după votul din Camera Deputaților
05/09/2024 00:12

Impactul bugetar este de 662 de milioane de lei, a declarat miercuri ministrul Finantelor Marcel Bolos, referindu-se la majorarea pragului de impozitare a pensiilor la 3.000 de lei. „Nu avem o influentă res ...

Femeile antreprenor militează pentru sustenabilitatea competitivă și sprijină IMM-urile
04/09/2024 19:54

În fata provocărilor economice si climatice ale următorului deceniu, Organizatia Femeilor Antreprenor (OFA) propune o serie de măsuri concrete menite să sprijine IMM-urile din Romania in adoptarea unu ...

Recoltarea și depozitarea florii-soarelui – 3 reguli de aur
04/09/2024 10:35

Recoltează la momentul potrivit, depozitează corect si obtine o recoltă de floarea-soarelui de o calitate superioară. Descoperă trei reguli de aur! Recoltarea si depozitarea florii-soarelui – 3 re ...

Indicii ROBOR se apropie de 5,50%
03/09/2024 17:32

Indicii ROBOR incearcă să tină pasul cu scăderea de un sfert de punct procentual operată de BNR la inceputul lunii august, cand a adus dobanda de referintă de la 6,75 la 6,50% si pe cea la facilitatea de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei