Amnistia fiscală, în Monitorul oficial. Firmele corecte primesc o bonificație de 3%

000000  240242686300

Dimensiune font:

| 06-09-2024 22:40

 Amnistia fiscală a fost publicată în Monitorul oficial. Astfel, firmele care au datorii la stat la data de 31 august pot plăti datoriile principale până la 25 noiembrie și li se vor șterge dobânzile și penalitățile de întârziere.

În cazul persoanelor fizice, acestea beneficiază și de o reducere de impozit și contribuții, pe lângă ștergerea dobânzilor și penalităților. 

Astfel, românii, inclusiv cei care au avut venituri din PFA – cu datorii mai mici de 5.000 lei vor putea să anuleze jumătate din suma principală restantă la 31 august.

Pentru asta, prima dată va trebui să plătești jumătate din acea sumă, iar ulterior să depui o cerere de anulare la ANAF până pe 25 noiembrie.

Să presupunem că nu ai plătit impozit pe venit de 2000 de lei. La acea sumă s-au strâns inclusiv dobânzi și penalități. Tu va trebui să plătești 1.000 de lei, vei depune o cerere la Fisc, iar ulterior se vor șterge dobânzile, penalitățile și restul de 1.000 de lei.

Dacă datoriile depășesc 5.000 de lei, atunci, prin același mecanism ca mai sus, se va anula 25% din suma principală, ceea ce înseamnă că va trebui să plătești 75%.

Plata și depunerea cererii trebuie realizată până la 25 noiembrie. 

Firmele corecte care sunt cu plata impozitelor la zi vor beneficia de o bonificație de 3%, dar nu și Persoanele Fizice Autorizate (PFA) sau cele care au alte tipuri de venituri pentru care depun Declarația unică

Ordonanța prevede că firmele care sunt cu plata impozitelor la zi (atât cele plătitoare de impozit pe profit, cât și cele pe veniturile microîntreprinderilor) vor beneficia de o bonificație de 3%.

*Actul normativ nu precizează nimic referitor la persoanele fizice autorizate (PFA) sau cele care au venituri din alte surse (cum sunt cele din investiții).

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

ANAF va constata din oficiu îndeplinirea condițiilor pentru acordarea bonificațiilor prin emiterea unei decizii, astfel:

  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024.

Sumele care fac obiectul bonificației nu se restituie ci se utilizează pentru compensarea cu alte impozite și taxe.

Bonificația se acordă de către ANAF cu respectarea următoarelor condiții de către firme:

  • Să aibă depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal;
  • Să fie stinse integral și la termenele prevăzute de lege impozitul pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;
  • Să nu înregistreze nicio altă obligație fiscală/bugetară restantă la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, respectiv prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare

OUG are și măsuri cu privire la reducerea cheltuielilor bugetare. Redăm mai jos câteva dintre acestea: 1. Instituțiile publice vor fi obligate să cheltuiască în perioada septembrie – decembrie 2024 la nivelul mediei din perioada ianuarie – august pentru bunuri și servicii.

Sunt excluse cheltuielile cu medicamentele și materialele sanitare, cu serviciile medicale cu îngrijirea bolnavilor, cu asigurarea hranei în unitățile sanitare, în instituții de asistență socială și în unități de asistență medico-socială.

2. De asemenea, dacă se va adopta Ordonanța, nu vor putea să mai cumpere mobilă, cărți, publicații și materiale documentare, să cheltuiacă bani pentru consultanță și expertiză, pregătire profesională, studii și cercetări (cu excepția celor care sunt necesare pentru finanțarea proiectelor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și rambursabile).

3. Investiții din fonduri publice nu vor mai putea fi făcute până la finalul anului. Excepție fac procedurile de achiziție publică care se află în etapa de comunicare a rezultatului. 

Plățile lunare efectuate în perioada septembrie – decembrie 2024 pentru aceste categorii de cheltuieli trebuie să fie cel mult la nivelul mediei plăților efectuate în perioada ianuarie – august 2024, în limita bugetului aprobat.

Sunt exceptate cheltuielile aferente obținerii finanțării și implementării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile și din Planul Național de Redresare și Reziliență al României precum și cheltuielile cu investițiile din domeniul asistență socială și sănătate.

4. Bugetarii care lucrează în domeniul fondurilor europene nu vor putea primi stimulente în perioada septembrie – decembrie 2024 dacă se află în concediu. De asemenea, acei angajați nu vor primi nici avantaje de natura combustibilului.

5. Companiile care au capital integral de Stat și primesc subvenții de la buget vor putea să mărească cheltuielile salariale doar dacă:

• au sumele prevăzute în bugetele de venituri și cheltuieli aprobate pentru anul 2024;

• au înregistrat profit net anual în ultimii 3 ani;

• nu au programate pierderi și plăți restante în anul 2024;

• subvențiile/transferurile primite de la bugetul de stat pentru activitatea operațională s-au diminuat consecutiv în ultimii 3 ani.

Proiectul mai prevede:

  • alocarea de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului numai în situaţia în care la nivelul ordonatorului principal de credite nu este posibilă asigurarea acestora prin modificarea repartizării pe trimestre a bugetului aprobat sau prin virări de credite de angajament și credite bugetare, inclusiv în condițile reglementate prin prezentul proiect;
  • majorarea de la 1 miliard lei la 2 miliarde lei a plafonului de contractare de împrumuturi pentru unităţile administrativ- teritoriale;
  • majorarea plafonului de contractare a împrumuturilor de către unitățile administrativ-teritoriale cu suma de 1,5 mld. lei, precum și a plafonului de tragere cu suma de 700 milioane lei;
  • reglementarea modalității de utilizare la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale a excedentului anilor precedenți, precum și a sumelor neutilizate pentru implementarea Programului pentru şcoli al României, precum și unele măsuri cu privire la rectificările bugetelor autorităților locale.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Raport SRI și SIE: Oamenii Rusiei, implicați în preluarea E.ON de către compania de stat din Ungaria
21/12/2024 10:50

O tranzactie de mari proportii se pregăteste pe piata de energie. Compania E.ON, principalul furnizor de energie din Romania ar putea fi cumpărată de către MVM, compania de stat din Ungaria. La Guvern s-au ...

 Comunicat de presa - Eficientizare energetica Spitalul Clinic de Recuperare
21/12/2024 09:30

 Comunicat de presa - Eficientizare energetica Spitalul Clinic de Recuperare

COMUNICAT DE PRESĂ Data: 21.12.2024 ANUNȚ DE LANSARE A PROIECTULUI „CREȘTEREA INTENSITĂȚII DIGITALE A NX PRINT SRL”,  COD SMIS 321055
21/12/2024 09:30

COMUNICAT DE PRESĂ. DATA: 21.12.2024. ANUNT DE LANSARE A PROIECTULUI „CRESTEREA INTENSITĂTII DIGITALE A NX PRINT SRL”, COD SMIS 321055

ANRE majorează tarifele de distribuție și transport energie electrică începând cu 1 ianuarie 2024
20/12/2024 18:23

 Autoritatea Natională de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) a pus in dezbatere publică proiecte de ordine pentru majorarea tarifelor de distributie si transport al energiei electrice, in ...

M2: “INVESTITII IN CREAREA SI DEZVOLTAREA DE INTREPRINDERI NON-AGRICOLE IN MICROREGIUNEA „ASOCIATIA LEADER COLINELE MOLDOVEI”
20/12/2024 14:17

 M2: “INVESTITII IN CREAREA SI DEZVOLTAREA DE INTREPRINDERI NON-AGRICOLE IN MICROREGIUNEA „ASOCIATIA LEADER COLINELE MOLDOVEI”

O nouă lege pentru românii care construiesc sau dărâmă o casă! Ce obligație au aceștia
20/12/2024 13:59

O nouă lege pentru romanii care construiesc sau dăramă o casă! Se schimbă legea pentru persoanele sau companiile care obtin autorizatii de constructie sau demolare. Senatul Romaniei a adoptat o propunere ...

Salarii majorate pentru românii care muncesc în Spania
20/12/2024 13:30

 O romancă stabilită in Spania a dezvăluit informatii despre salariile castigate in anul 2024 in Malaga, unul dintre cele mai dinamice orase turistice din regiunea Andaluzia. Ea a explicat că, desi ven ...

Cum va fi vremea de Crăciun si Revelion
20/12/2024 13:21

 Conform estimărilor, in perioada Crăciunului vom avea parte de temperaturi mai ridicate decat ce ar trebui să avem in această perioadă. Apoi vremea se răceste, mai ales in zonele montante si central ...

Aproape o treime din tineri nu au loc de muncă
20/12/2024 12:56

Şomajul in randul tinerilor atinge cote alarmante in ţara noastră şi se apropie de 27%. Iar o cercetare făcută de Banca Centrală arată că avem un şomaj de şapte ori mai ridicat in cazul persoanelor ...

Ordonanța trenuleț: Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante din proiect – DOCUMENT
20/12/2024 12:11

 Pensiile vor rămane la acelasi nivel pană la aprobarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2025, conform unui draft al Ordonantei Trenulet 2024 obtinut de HotNews. Astfel, valoarea punctului de r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei