Ministrul Finanțelor, anunț crucial în privința pensiilor, salariilor sau a ajutoarelor sociale: 'Acesta este obiectivul principal pentru 2025'

15_11zon

Dimensiune font:

| 03-01-2025 18:15

Ministrul Finanţelor Publice, Tanczos Barna, afirmă, întrebat dacă este posibilă o indexare a pensiilor în luna octombrie a acestui an, că principalul obiectiv al Guvernului este de a plăti drepturile salariale ale cetăţenilor, pensiile şi celelalte venitutri la nivelul aflat în plată în noiembrie 2024.

„În următoarele două săptămâni, vom avea discuţii cu toate ministerele, pe toate bugetele de resort, inclusiv cu Ministerul Muncii. Vom analiza propunerile pe care le vor gândi toate aceste ministre. Încă o dată, obiectivul principal pentru 2025 este să putem plăti ce a fost în plată în noiembrie ca nivel de salariu, de pensie, de alocaţii sociale, de protecţie socială, sumele care au fost în vigoare în noiembrie 2024”; a afirmat ministrul Finanţelor vineri, la Antena 3 CNN, întrebat dacă e posibilă o indexare a pensiilor în luna octombrie a acestui an sau alocarea unor ajutoare, sub diverse forme, persoanelor care au pensii mici.

În contextul răspunsului pe care l-a dat, ministrul a fost, de asemenea, întrebat dacă există riscul să nu fie bani nici pentru plata veniturilor aflate în vigoare, fără alte ajustări ale acestora.

„Nu. Acesta este obiectivul nostru, să putem plăti tot ce este în plată. Nu doresc să vă repet încă o dată că acele cheltuieli care au venit suplimentar în anul 2024 sunt de un anumit nivel şi noi trebuie să asigurăm cel puţin plata sumelor pentru a fi toată lumea sigură că nu pierde faţă de anul 2024” a răspuns Tanczos Barna.

„Anul 2024 a însemnat foarte multe provocări pentru ţara noastră şi nu doar pe partea cheltuielilor bugetare, ci pe toate palierele, fiind un an electoral, fiind un an în care avem război la graniţă. Deci, în această perioadă, anul 2024, cheltuielile bugetare au depăşit cu aproximativ 70 miliarde de lei, 69 miliarde de lei cele prevăzute la începutul anului. Nu intru în analiză dacă au fost justificate sau nu au fost justificate. Majorările de salarii s-au făcut, recalcularea pensiilor s-a făcut. Acestea sunt angajamente certe ale statului român faţă de bugetari şi faţă de pensionari, în ceea ce priveşte cel puţin plata salariilor şi pensiilor la nivelul anului 2024. Obiectivul meu personal, ca ministru al Finanţelor, este ca această ţară să aibă un buget stabil, sustenabil, predictibil în 2025, altfel încât aceste drepturi să fie plătite şi în luna decembrie, şi în luna noiembrie, şi în luna septembrie şi ala mai departe”, a mai afirmat ministrul.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:26

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Moda se transformă. Colectarea hainelor vechi a devenit obligatorie
05/01/2025 14:38

Romania s-a aliniat directivei-cadru a Uniunii Europene privind deseurile, care impune colectarea separată a textilelor uzate incepand cu 1 ianuarie 2025. Această măsură aduce in prim-plan necesitatea unor ...

Începe perioada reducerilor de iarnă
05/01/2025 12:24

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri in perioada reducerilor de iarnă şi să se i ...

Rezerva de valută a României trece de 62 miliarde de euro. De ce marile bănci centrale se orientează spre dolarul SUA
04/01/2025 18:43

 Rezervele de valută ale tării au urcat la peste 62 miliarde de euro la inceputul acestui an, mai mult cu circa un miliard de euro fată de luna trecută, a anuntat Banca Natională. Ca si alte bănci ce ...

Numărul românilor care iau indemnizație de pensie fără să fi muncit a sărit în aer: Topul e condus de București și Suceava
04/01/2025 18:29

  Numărul total al beneficiarilor de indemnizaţie socială pentru pensionari a fost, in decembrie 2024, de 923.766 persoane, cu 3.860 mai mare in comparaţie cu luna precedentă, conform datel ...

Atenție, hainele nu vor mai fi aruncate la gunoi! Ministrul Mediului explică ce trebuie să facem cu ele
04/01/2025 15:52

Romania va fi obligată să colecteze selectiv deseurile textile. Ministrul Mediului Mircea Fechet a explicat, la Digi24, modul in care va fi efectuată colectarea, precum si posibilele locuri unde hainele vech ...

România, în faliment? Mircea Coșea spune ce urmează: Intrăm în incapacitate de plată. Apropierea de FMI înseamnă austeritate dură
04/01/2025 11:46

Ne paste falimentul? Romania, la un pas de colaps economic? Profesorul Mircea Cosea spune ce urmează si avertizează că austeritatea bate la usă. Analistul economic Mircea Cosea avertizează asupra unei sit ...

Șerbănescu, atac la Caramitru: Dacă statul n-ar achiziționa servicii, câți corporatiști ar mai pedala?
03/01/2025 17:47

Andrei Caramitru este tamponat pe Facebook de Valentin Serbănescu, pentru că a pus deficitul bugetar pe seama cheltuielilor institutiilor publice cu ”bunuri si servicii”. "Analistul" Caramitru a descoper ...

La București, brazii de Crăciun sunt colectați gratuit de la ghenele blocurilor și de la porţile caselor
03/01/2025 15:07

Brazii de Crăciun sunt colectaţi gratuit in Capitală de la ghenele blocurilor, porţile caselor şi de la centre de colectare, potrivit autorităţilor locale. * În Sectorul 1 cetăţenii care locuies ...

Cele mai importante modificări fiscale din 2025 pentru PFA, profesii liberale și salariați
03/01/2025 15:05

 Anul 2025 aduce schimbări semnificative in calculul taxelor si impozitelor, declararea veniturilor si relatia contribuabililor cu ANAF.      Salariul minim brut – 4.050 de lei ...

Peste 10 tone de produse alimentare au fost retrase de la consum de către inspectorii sanitar-veterinari
03/01/2025 13:55

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat amenzi de 9,617 milioane de lei şi au retras de la comercializare 10 tone de produse alimentare şi peste 5,8 milioane de ouă de consum, in urma unor controale efect ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei