Pentru Paște, românii alocă în medie 800 de lei și aleg, în mare parte, produse de la producători locali

Dimensiune font:

| 09-04-2025 15:11

Românii alocă, în medie, 800 de lei pentru masa și pregătirile de Paște, iar criteriul principal în alegerea produselor rămâne susținerea producătorilor locali, potrivit unui sondaj realizat de Raiffeisen Bank și publicat miercuri.

Studiul arată că pentru 8 din 10 români, petrecerea timpului alături de familie este cea mai valoroasă tradiție de Paște. Familiile cu copii și persoanele cu venituri lunare de peste 1.000 de euro depășesc media națională, ajungând la cheltuieli de peste 900 de lei în această perioadă.

Totodată, 40% dintre respondenții care depășesc pragul de 1.000 de lei aleg să petreacă Paștele în vacanțe – fie în țară, fie în afara granițelor – sau la restaurant. Mai bine de jumătate (55%) declară că bugetul alocat sărbătorii a crescut față de anul precedent.

Opt din zece participanți afirmă că preferă produse locale, o tendință mai accentuată în rândul locuitorilor din mediul rural și al celor cu vârsta de peste 55 de ani. Produsele tradiționale – carnea, pasca, ouăle roșii și băuturile specifice – se află printre cele mai frecvent achiziționate articole.

De asemenea, studiul indică faptul că Paștele generează un efort financiar considerabil. Cheltuielile sunt acoperite în principal din venitul lunar disponibil, dar și din economii. Aproximativ 30% dintre respondenți recurg la un credit, mai ales în cazul persoanelor singure. Utilizatorii de carduri de credit tind, de asemenea, să aloce sume mai mari, mai ales dacă își petrec sărbătorile în vacanță.

În acest context, 77% dintre români folosesc produse și servicii bancare pentru cheltuielile pascale, iar peste jumătate sunt interesați de opțiuni avantajoase, cum ar fi rate fără dobândă, reduceri directe sau cashback.

„Paștele este un moment important în viața financiară a multor români. Prin soluții precum plățile în rate fără dobândă, reducerile directe și programele de cashback, venim în sprijinul celor care își doresc să își organizeze bugetul cu mai multă responsabilitate. Aceste instrumente contribuie la menținerea echilibrului financiar și promovează un comportament economic sănătos", a declarat Mihail Ion, vicepreședinte al Diviziei Piețe de Capital și Planificare Financiară Personală din cadrul Raiffeisen Bank România.

Banca oferă și câteva recomandări pentru gestionarea eficientă a cheltuielilor de Paște: stabilirea unui buget clar; realizarea unei liste de cumpărături bine planificate; evitarea risipei alimentare; folosirea reducerilor și a ofertelor speciale; susținerea producătorilor locali pentru calitate și prospețime; prevenirea cumpărăturilor impulsive și includerea unui fond de rezervă pentru cheltuieli neprevăzute.

Studiul a fost realizat în luna aprilie 2025, în parteneriat cu Appinio, prin metoda CAWI (chestionar online), pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 750 de persoane cu studii medii și superioare, având un venit mediu al gospodăriei de circa 7.000 de lei.

Aceasta este a patra cercetare din seria DESPRE BANI 1:1, o inițiativă lunară a Raiffeisen Bank care își propune să analizeze comportamentele financiare ale românilor și felul în care banii le influențează deciziile cotidiene.

Raiffeisen Bank, instituție financiară cu acoperire națională, activează în România ca bancă universală, deservind peste 2,3 milioane de clienți – persoane fizice, companii și instituții.

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:45

BANCUL ZILEI

13:36

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Bula imobiliară se sparge! „În următorii ani vom vedea scăderi cu 50% la prețurile apartamentelor”
24/04/2025 09:28

* „În perioada 2020-2023 am avut o anomalie economică. Dobanzile de referintă ale băncilor centrale au fost aproape de zero la sută. Acest lucru a dus la scumpirea apartamentelor, deoarece multi ...

Transformarea digitala a companiei ORTOSMILE DESIGN SRL - Lansarea proiectului –
24/04/2025 09:21

 Transformarea digitala a companiei ORTOSMILE DESIGN SRL  - Lansarea proiectului –

Euro ar putea trece de 5 lei, în câteva săptămâni
23/04/2025 20:52

* in opinia analistilor, este de asteptat ca BNR să elibereze presiunile din piata valutară si să permită atingerea pragului psihologic de 5 lei/euro * pentru a limita deprecierea, se anticipează că banca ...

Concedieri masive în rândul tinerilor din Generația Z! Motivul pentru care sunt dați afară
23/04/2025 14:54

Concedieri masive in randul tinerilor din Generatia Z! O statistică recentă pe piata muncii a arătat noua tactică la care apelează cei din Generatia Z atunci cand sunt la job, insă, multi tineri care fac ...

Revoluție pentru zilieri: Guvernul extinde domeniile și le dă pensie și asigurare medicală
23/04/2025 13:01

Guvernul extinde domeniile pentru munca zilieră si introduce contributii sociale, schimbări importante pentru angajatori si muncitorii sezonieri. Zilierii vor plăti contributii la pensii, vor putea opta pen ...

Cum poți obține bani din iarba necosită. Fermierii pot primi până la 515 lei pe hectar fără să investească nimic
23/04/2025 12:55

  Într-o Europă tot mai preocupată de tranzitia către o agricultură sustenabilă, Romania surprinde printr-o măsură aparent neobisnuită, dar extrem de eficientă: fermierii pot primi ban ...

Efect devastator al frigului de aprilie: specii de pomi cu producție zero anul acesta / 'Cais, pierstic, nectarin, cireș – 100% pagubă'
23/04/2025 12:22

Desi temperaturile au crescut intre timp, efectele negative se resimt deja in multe exploatatii agricole. Frigul a afectat in special cultura de rapită, aflată intr-o fază avansată de dezvoltare in aceas ...

Se anunță inundații în sudul-vestul țării
23/04/2025 12:06

Institutul National de Hidrologie si Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, miercuri, o atentionare Cod galben de viituri, valabilă pană joi la pranz, in zece bazine hidrografice, inclusiv pe afluentii mici ai ...

Transformarea digitala a companiei ORTOSMILE DESIGN SRL - Lansarea proiectului –
23/04/2025 09:14

  Transformarea digitala a companiei ORTOSMILE DESIGN SRL  - Lansarea proiectului –    

Zece locuri de muncă din clasa de mijloc pe care inteligența artificială le va înlocui până în 2030
23/04/2025 06:10

Inteligenta artificială (AI) transformă rapid joburile, cu implicatii semnificative pentru ocuparea fortei de muncă in clasa de mijloc, scrie New Trader U, care notează că, in timp ce inteligenta artifici ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei