FOTO | SUA intervin în forță în Israel: detaliile celui mai performant 'monstru' din lume
Dimensiune font:
Autoritățile din Washington au optat pentru manifestarea sprijinului față de Israel prin trimiterea unei flote navale cu portavioane în estul Mării Mediterane. Această hotărâre a fost motivată prin dorința de "a emite un avertisment către statele interesate să se implice în conflictele din Orientul Mijlociu".
Flota navală americană va fi condusă de portavionul USS Gerald R. Ford și va cuprinde, în plus, crucișătorul Leyte Gulf, precum și distrugătoarele Nitze, Farragut, Traxtan și Dilbert Black.
”Perla Coroanei” este portavionul USS Gerald R. Ford, nava principală din clasa sa.
Nava poartă numele celui de-al 38-lea președinte al Statelor Unite, Gerald Ford, al cărui serviciu naval din Al Doilea Război Mondial a inclus serviciul de luptă la bordul portavionului ușor Monterey în Teatrul Pacificului.
Construcția a început la 11 august 2005, când Northrop Grumman a organizat o ceremonie de tăiere a oțelului pentru o placă de 15 tone care face parte dintr-o unitate de cochilie laterală a portavionului. Chila lui Gerald R. Ford a fost pusă la 13 noiembrie 2009.A fost botezată la 9 noiembrie 2013.Gerald R. Ford a intrat în flotă înlocuind USS Enterprise (CVN-65), care a fost scos din uz și care și-a încheiat cei 51 de ani de serviciu activ în decembrie 2012. Programat inițial pentru livrare în 2015, Gerald R. Ford a fost livrat Marinei Militare la 31 mai 2017 și a fost pus în funcțiune în mod oficial de către președintele Donald Trump la 22 iulie 2017.Prima sa misiune a plecat la 4 octombrie 2022. Începând cu 2017, este cel mai mare portavion din lume și cea mai mare navă de război construită vreodată.
"Este cu adevărat o minune tehnologică"
Gerald R. Ford este destinat să fie primul dintr-o clasă de portavioane care oferă îmbunătățiri semnificative de performanță față de clasa anterioară Nimitz. Gerald R. Ford este echipat cu un radar multifuncțional și multibandă AN/SPY-3 și AN/SPY-4 Active Electronically Scaned "0," și o insulă mai scurtă în lungime și mai înaltă cu 6,1 metri decât cea a clasei Nimitz; este amplasată cu 43 de metri mai în spate și cu 1 metru mai aproape de marginea navei. Înlocuind catapultele tradiționale cu abur, sistemul electromagnetic de lansare a aeronavelor (EMALS) va lansa toate aeronavele de portavion care nu sunt VTOL. Această inovație elimină cerința tradițională de a genera și stoca abur, eliberând o suprafață considerabilă sub punte. Cu EMALS, Gerald R. Ford poate efectua cu 25% mai multe lansări de aeronave pe zi decât clasa Nimitz și necesită cu 25% mai puțini membri ai echipajului. Marina estimează că va economisi 4 miliarde de dolari în costuri de operare pe o durată de viață de 50 de ani. Potrivit unui articol al Associated Press:
"Este cu adevărat o minune tehnologică", a declarat șeful operațiunilor navale, amiralul Jonathan Greenert, în cadrul unei ceremonii transmise pe internet la șantierul naval din Newport News, Virginia, unde se construiește Gerald R. Ford, "Va transporta avioane fără pilot, avioane de luptă de atac comun și va lansa lasere".
Aceste îmbunătățiri de performanță au fost problematice în testele Pentagonului, iar soluțiile finale de software pentru unele dintre probleme au fost amânate până după disponibilitatea post-shakedown a navei în 2019.
La bordul portavionului sunt aplasate până la o sută de avioane de luptă, inclusiv versiunea ambarcată a avioanelor de vânătoare de generația a cincea de tip F-35.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau