Măsuri controversate anti-coronavirus la ÎCCJ: Accesul în sediul instanţei, doar cu mască, declaraţie pe propria răspundere şi măsurarea temperaturii
Dimensiune font:
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) a anunţat, miercuri, măsurile privind accesul în incinta instituţiei, după data de 15 mai şi a comunicat că se va măsura temperatura corporală şi se va completa o declaraţie pe proprie răspundere, urmând a exista locuri speciale pentru această operaţiune. De asemenea, purtarea măştilor şi păstrarea distanţei de 1,5 metri sunt obligatorii. În plus, vor exista culoare separate pentru intrarea şi ieşirea din instituţie. Măsurile vin ca urmare a unei hotărâri adoptate marţi de Secţia pentru Judecători a CSM, hotărâre contestată de avocaţi pe motiv că ar putea duce la îngrădirea accesului la justiţie.
”Ca urmare a reluării activităţii judiciare normale, începând cu data de 15.05.2020, prin hotărârea nr.62/11.05.2020 a colegiului de conducere al ÎCCJ şi ordinul nr.138/13.05.2020 al preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, publicat pe pagina de internet a instanţei supreme – www.scj.ro, au fost stabilite măsurile de protecţie aplicabile, începând data de mai sus, pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei provocate de coronavirus SARS-COV-2. Astfel, accesul părţilor şi al reprezentanţilor acestora în sediile Înaltei Curţi va fi permis pentru data şi ora fixate pentru judecarea cauzei care îi priveşte, pe baza actului de identitate şi a citaţiei, ori, în lipsa acesteia, în conformitate cu listele de acces întocmite pe baza dosarelor aflate pe rol în şedinţa respectivă”, a transmis, miercuri, ICCJ, printr-un comunicat de presă.
Sursa citată a precizat că, la intrarea în incintele Înaltei Curţi, va fi verificată prin mijloace neinvazive temperatura corporală (nu este permis accesul persoanelor care prezintă o temperatură corporală mai mare de 37 grade Celsius sau simptome evidente de infecţie respiratorie, în ultimul caz decizia finală privind accesul aparţinând medicului din cadrul ÎCCJ) şi va trebui completată o declaraţie pe proprie răspundere privind riscurile asociate răspândirii COVID-19 (călătorii în zone de risc, diagnosticarea cu COVID-19, plasarea în izolare sau carantină, contactul cu un bolnav de COVID-19, simptomatologie specifică COVID-19 etc.).
Chestionarul este astfel întocmit încât să permită completarea într-un timp mediu de aproximativ 3 minute.
”La momentul accesului şi pe toată durata prezenţei în spaţiile ÎCCJ sunt obligatorii purtarea măştii de protecţie şi respectarea unei distanţe de protecţie faţă de alte persoane de 1,5 m. Aceste măsuri se aplică şi personalului propriu. Pentru a fluidiza accesul în sediile Înaltei Curţi se vor organiza culoare separate de intrare şi ieşire şi vor fi amenajate spaţii speciale în care să poată fi completate declaraţiile sus-menţionate. De asemenea, este instituită posibilitatea prezentării citaţiei exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă”, a mai transmis instituţia.
ICCJ recomandă ca declaraţia să fie descărcată de pe site-ul ÎCCJ, completată şi semnată în prealabil, în vederea reducerii timpului de aşteptare la momentul efecturării triajului epidemiologic.
Mai mult, declaraţia poate fi transmisă în prealabil prin e-mail(este necesar să conţină semnătură olografă, cu excepţia documentelor cu semnătură electronică validă), caz în care va putea fi prezentată organelor de pază la momentul accesului exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil ori tabletă.
”La nivelul fiecărei secţii vor fi desemnate persoane care să înştiinţeze şi să cheme părţile în sălile de şedinţă, la momentul strigării cauzelor respective”, a mai transmis instituţia.
În plus, accesul la compartimentele auxiliare ale instanţei supreme (consultare dosare, eliberare certificate de grefă etc.) se va efectua, în principiu, cu programare telefonică prealabilă, astfel încât să poată fi respectată distanţa minimă de protecţie. În spaţiile destinate studiului dosarelor din arhive au fost instalate panouri de protecţie.
”Se recomandă limitarea prezenţei efective la sediile ÎCCJ la situaţiile strict necesare. Totodată, recomandăm depunerea actelor prin poştă electronică sau serviciile poştale şi utilizarea aplicaţiei 'Dosar electronic' pentru studiul dosarelor aflate pe rolul tuturor secţiilor şi formaţiunilor de judecată, cu excepţia Secţiei de contencios administrativ şi fiscal (amănunte despre aplicaţia de dosar electronic sunt disponibile pe pagina noastră de internet – www.scj.ro)”, a mai transmis ICCJ.
Instituţia a stabilit reguli derogatorii pentru avocaţi, având în vedere că aceştia pot avea mai multe cauze, care să necesite prezenţa loc îndelungată în interiorul instituţiei:
- Avocaţii pot prezenta declaraţia necesară pentru accesul în sediile ÎCCJ direct pe telefon sau tabletă, la momentul accesului, fără a fi nevoie să o transmită anterior prin e-mail.
- În vederea accesului, copia împuternicirii avocaţiale poate fi, de asemenea, prezentată în format electronic, pe telefon sau tabletă.
- Avocaţii sunt exceptaţi de la obligaţia de a se programa în prealabil pentru compartimentele care lucrează cu publicul şi li se asigură un spaţiu special pentru studierea dosarelor la arhivă, cu menţiunile că va fi necesară respectarea distanţei de protecţie, precum şi autorizarea telefonică pentru prezenţa în sediu, transmisă personalului de pază de către conducătorul de compartiment.
”Personalul de pază va fi instruit să asiste şi să atenţioneze persoanele prezente în sediile ÎCCJ cu privire la respectarea măsurilor de protecţie, care sunt instituite atât pentru asigurarea propriei sănătăţi, cât şi a celor din jur, însă persoanele care refuză să se conformeze acestora chiar şi în aceste condiţii vor fi conduse în afara sediilor Înaltei Curţi de către personalul de pază”, a mai precizat ICCJ.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau