Peste 300 de români, implicați în Italia într-o escrocherie de milioane de dolari. Ei ar fi fraudat ajutoarele date de statul italian

Dimensiune font:

| 09-02-2022 12:38

Poliția municipală din Torino a descoperit o escrocherie ce a provocat un prejudiciu de 1,6 milioane de euro. O anchetă amplă în care sunt cercetaţi 960 de suspecți, dintre care 330 sunt cetățeni români, scrie La Stampa, citată de Rador. Cei 330 de cetăţeni români au beneficiat de un ajutor de cetăţenie de aproximativ 1.600.000 de euro, la care se adaugă o plată lunară de aproximativ 166.000 de euro. Suma totală, referitoare la toate cele 960 de persoane care fac obiectul anchetei, poate fi estimată aproximativ la 6 milioane de euro plătiți deja (în tranşe de 500.000 de euro lunar).


Totul a început cu o verificare efectuată de agenții Direcției Operațiuni Speciale a Poliției Municipale împotriva unui cetățean de naționalitate română, surprins în timp ce retrăgea bani de la un bancomat cu mai multe carduri, fapt care le-a dat de bănuit agenţilor care l-au reţinut pe bărbat pentru cercetări mai aprofundate. A reieşit că acesta deţinea numeroase carduri emise pentru Venitul de Cetățenie pe numele altor persoane, care nu erau prezente la fața locului. O conduită interzisă de legea care stabilește netransferabilitatea cardului RdC către terți.

Agenţii au semnalat imediat cazul Autorităţii Judiciare, legitimațiile de venit de cetățenie deținute în mod necuvenit au fost confiscate și au început cercetările pentru stabilirea valabilității cardurilor reținute. Din analiza datelor a reieșit că toți deținătorii de carduri RdC au declarat, prin auto-certificare, un ISEE (indicatorul situaţiei economice echivalente) egal cu zero și reședința în Via della Casa Comunale 3, Torino. Reședința, o cerință fundamentală pentru obținerea și menținerea Venitului de Cetățenie, a ridicat unele îndoieli cu privire la legalitatea declarațiilor, suspiciuni confirmate în urma unui control efectuat la terminalul de evidență a populaţiei al Municipiului Torino, unde persoanele pe numele cărora era emis cecul s-au dovedit a fi „inexistente”. Şi nu numai la acea adresă, ci pe toată raza municipiului.

În plus, registratura municipală a confirmat imposibilitatea faptului ca un cetățean comunitar, cum ar fi cazul unei persoane de naționalitate română, să obțină reședința în via della Casa Comunale 3, o adresă virtuală creată de Municipiul Torino pentru a da o reședință refugiaţilor, persoane străine cu protecţie internaţională şi umanitară.

Agenții Departamentului Operațiuni Speciale au descoperit că 330 de cetățeni români s-au declarat rezidenți pe aceeași stradă, element care a întărit suspiciunea de acces la beneficiile venitului de cetățenie pe baza unei auto-certificări false. De parcă nu ar fi fost suficient, cele 330 de persoane controlate, majoritatea aparținând aceluiași grup familial, nici măcar nu erau rezidente în Italia.



Investigații ulterioare efectuate asupra persoanelor înregistrate ca având domiciliul în Strada Comunale 3 au scos la iveală o imagine și mai amplă a ilegalității, care nu s-a limitat doar la grupul de 330 de persoane de naționalitate română.

Interogând terminalele de evidență locală, registratura națională și sistemul informatic al forțelor de poliție, agenţii au filtrat alte 630 de nume de diferite naționalități care au declarat date false și reședințe inexistente pentru a obține ilegal subvenția economică acordată de Guvern. Și în aceste cazuri, la fel ca și pentru cele 330 de carduri electronice de plată pe numele cetățenilor români, Parchetul din Torino a dispus întreruperea acordării Venitului de Cetățenie.

Investigațiile sunt în curs, însă din analiza datelor mișcărilor bancare ale celor 330 de carduri contravenționale furnizate de Poste Italiene și în urma urmăririlor efectuate de agenții ROS pentru a verifica utilizarea corectă a cardurilor RdC, a reieșit deja că, pe lângă retragerea în numerar la bancomate permisă pentru un maximum de 100 euro pe card pe lună pentru familiile formate dintr-o singură persoană fizică (sumă care creşte în funcție de numărul de membri ai nucleului) chiar şi cota din venit destinată achiziționării nevoilor de bază era retrasă sub formă de numerar de la unități comerciale consimțitoare care, contra unei plăți cu cardul de 500 de euro pentru o cheltuială fictivă, restituiau o sumă mai mică în numerar, devenind astfel un adevărat bancomat. În urma cercetărilor, a fost revocat venitul de cetăţenie a 960 de persoane. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Care este ora în Anglia? Ce trebuie să știi despre fusul orar și schimbările de timp
13/04/2025 14:13

 Ora in Anglia este un subiect important, mai ales pentru cei care călătoresc, lucrează sau comunică frecvent cu persoane din Regatul Unit. Poate varia in functie de sezon, datorită trecerii de la or ...

Marele zăcământ de petrol ascuns în „măruntaiele” României. Locul în care a fost găsită o adevărată „comoară” de petrol și gaze naturale este surprinzător
13/04/2025 12:43

De curand, a fost descoperit un zăcămant de petrol si de gaze naturale la noi in tară care, asa cum arată testele făcute de specialisti, pot fi exploatate. Mai mult decat atat, ar fi vorba de cele mai semn ...

Două cutremure în România, duminică dimineață. Ce magnitudine au avut și în ce zonă s-au produs
13/04/2025 11:57

 Duminică dimineată, 13 aprilie 2025, in Romania au avut loc două cutremure. La ora 02:29:40 (ora locală a Romaniei) s-a produs in zona seismică Vrancea, Prahova, un cutremur slab cu magnitudinea ml ...

Care e starea de sănătate a lui Trump. Și-a făcut un test cognitiv pentru a fi
12/04/2025 13:49

Donald Trump, care la 78 de ani este cel mai in varstă preşedinte ales vreodată in Statele Unite şi care in primul său mandat a fost acuzat că nu este transparent in privinţa sănătăţii sale, a făcut ...

Planuri pentru a elimina check-in-ul la călătoriile cu avionul. Cum va arăta noua formulă
12/04/2025 13:28

 Organizatia Internatională a Aviatiei Civile (ICAO), agentie a ONU, pregăteste modificări majore in modul in care se desfăsoară călătoriile cu avionul, prin introducerea unui pasaport digital care ...

Emisarul lui Donald Trump s-a întâlnit cu Vladimir Putin. Trimisul american face presiuni pentru un armistițiu VIDEO
12/04/2025 12:44

 Emisarul special al presedintelui american Donald Trump, Steve Witkoff, a avut vineri discutii cu presedintele Vladimir Putin la Sankt Petersburg, vizand incheierea unui acord de pace in Ucraina, in timp ...

O primă decizie de a elimina de pe TikTok propaganda pro-rusească: „Conținut ilegal, poate duce la dezinformare gravă”
11/04/2025 13:54

 Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a inceput să analizeze mesajele pro-Rusia si pro-Putin de pe platforma chinezească TikTok si a luat o primă decizie de eliminare a unui astfel de c ...

Statele Unite au ajuns la un acord cu Panama pentru desfăşurarea de trupe în apropierea canalului
11/04/2025 13:04

 Trupele americane sunt autorizate să fie desfăşurate in jurul Canalului Panama, conform unui acord bilateral văzut joi de AFP, o concesie majoră făcută Washingtonului, chiar dacă posibilitatea uno ...

Răbdarea SUA cu Rusia în privința Ucrainei este pe sfârșite. Condiția „esențială” pusă de Washington pentru negocieri cu Kremlinul. „Nu se mai poate discuta nimic”
11/04/2025 12:54

 Departamentul de Stat al SUA a transmis că „nu se mai poate discuta nimic” despre Rusia si Ucraina pană cand "crimele nu incetează. O incetare a focului care ar pune capăt „mă ...

Războiul comercial SUA-China a 'explodat': Chinezii anunță majorarea tarifelor la 125%
11/04/2025 11:38

China a anuntat că va majora tarifele pentru bunurile americane la 125%. Este răspunsul Chinei după ce presedintele american Donald Trump a crescut tarifele pentru bunurile chinezesti tot la 125%. Pe măsur ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei