Ce nu prea se spune despre mașinile autonome! Vor fi practic „imposibile” fără o „atingere” umană utilă!
Dimensiune font:
Start-up-urile de vehicule autonome (AV) au strâns zeci de miliarde de dolari pe baza promisiunilor de a dezvolta mașini cu adevărat autonome, dar directorii din industrie și experții spun că ar putea fi necesari permanent supraveghetori umani la distanță pentru a-i ajuta pe șoferii-roboți aflați în dificultate, mai ales atunci când se confruntă cu cazuri extreme, se arată într-o analiză Reuters.
„Ei bine, întrebarea mea ar fi «De ce?», a spus Kyle Vogt, CEO al Cruise, o unitate a General Motors, când a fost întrebat dacă ar putea anticipa un moment în care supraveghetorii umani la distanță ar trebui să fie îndepărtați din operațiuni.
„Pot oferi clienților mei liniște sufletească știind că există întotdeauna un om care să ajute dacă este nevoie”, a spus Vogt. „Nu știu de ce aș vrea vreodată să scap de asta”.
Este pentru prima dată când Cruise recunoaște nevoia pe termen lung de operatori umani la distanță.
La fel ca și controlorii de trafic aerian, astfel de supraveghetori umani s-ar putea afla la mii de kilometri depărtare monitorizând fluxurile video de la mai multe AV-uri, uneori cu un volan, gata să intervină pentru ca șoferii-roboți blocați să se poată mișca din nou - AV-urile se opresc invariabil când își dau seama că nu se mai pot descurca!
Waymo de la Alphabet și Argo, care sunt susținute de Ford Motor și Volkswagen Group, au refuzat să comenteze atunci când li s-a pus aceeași întrebare.
GM a revăzut și actualizat în această lună software-ul pentru „80 Cruise auto-conducere vehicule” după ce un accident în iunie în San Francisco s-a soldat cu două persoane rănite. Autoritățile de reglementare a siguranței din SUA au declarat că software-ul reclamat ar putea „prezice incorect” direcția unui vehicul din sens opus, iar Cruise a spus că scenariul neobișnuit nu se va mai repeta după actualizare.
Pentru unii, ideea că supraveghetorii umani sunt aici ca să și rămână mereu aici, pe fază, ridică mai multe îndoieli cu privire la tehnologie.
Vehiculele cu adevărat autonome sunt cu mult în urma calendarelor optimiste de lansare prezise în urmă cu doar câțiva ani.
În 2018, GM a cerut aprobarea guvernului american pentru o mașină complet autonomă, fără volan, frână sau pedală de accelerație care să intre în flota sa comercială de ride-sharing în 2019. Acest vehicul, Cruise Origin, nu este programat acum să înceapă producția până în primăvara anului 2023, a spus Vogt.
În 2019, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a promis un milion de robo-taxi „anul viitor cu siguranță” - deși oferta companiei sale „Full Self Driving” a fost criticată pentru că mașinile sale nu sunt capabile să se conducă singure fără un om la volan și gata să preia controlul manual în caz de urgență.
Într-un interviu din iunie pe YouTube, Musk a spus că dezvoltarea de mașini autonome este „mult mai dificilă decât credeam inițial”. Dar când i s-a cerut un termen, el a spus că Tesla ar putea face „anul acesta”. Tesla nu a răspuns unei solicitări de comentarii pentru această poveste.
Promisiunea nelivrată a autonomiei adevărate a ridicat miza pentru industria AV.
„Dacă aceste companii nu reușesc în următorii doi ani, ele nu vor mai exista”, a pronosticat Mike Wagner, CEO al Edge Case Research, care ajută companiile AV să evalueze, să gestioneze și să asigure riscul.
Telecomandă umană!
Multe start-up-uri AV folosesc astăzi oamenii ca supraveghetori de la distanță, alături de șoferii de siguranță care stau la volan.
Acești oameni de la distanță reprezintă o cheltuială suplimentară, dar ajută mașinile care se conduc singure să se ocupe de cazurile extreme. Acestea ar putea include o închidere de benzi în timpul construcției drumurilor sau un comportament haotic, imprevizibil din partea pietonilor sau a șoferilor umani.
Când un șofer-robot întâlnește un caz extrem „ridică mâinile și spune: «Nu știu ce se întâmplă»”, a declarat Koosha Kaveh, CEO Imperium Drive, care... Click AICI pentru continuarea materialului!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau