Dacia e în vârf de formă. Renault: "Rivalii Dacia sunt întârziați cu cel puțin 10 ani"
Dimensiune font:
Dacia este "vaca de muls" a Grupului Renault, modelele produse pe "platforma Logan", M0, fiind adevărate hituri atât în Europa, cât și la nivel mondial. Marja de profit per model vândut se apropie în medie de 9%, fiind aproximativ aceeași cu cea a producătorilor premium.
Dacia este cel mai profitabil brand pe care îl are Renault în grădină, marca românească fiind "vaca de muls" a constructorului francez. Aceasta este concluzia interesantă a unui articol de fond publicat de reputata publicație Automotive News la începutul acestui an și care face istoria Dacia de la preluarea sa de către Renault și oferă o imagine de ansamblu asupra poziției excelente în care se află constructorul de la Mioveni în industria auto în general și în cadrul Grupului Renault în particular.
MARJĂ DE PROFIT DEMNĂ DE UN CONSTRUCTOR PREMIUM
Una dintre curiozitățile subliniate de articolul semnat de jurnalistul italian Luca Ciferri este faptul că, deși impresia generală este că Dacia vinde mașini foarte ieftine cu o marjă de profit foarte mică datorată prețului scăzut, modelele care sunt produse și vândute la nivel mondial pe platforma M0 (cea care stă la baza întregii game Dacia) aduc o marjă excepțională, de circa 9% (cifră neoficială oferită de analiștii de la Morgan Stanley), egală cu cea al mărcilor premium de pe piață. Explicația nu vine însă din Europa, acolo unde prețurile sunt într-adevăr unele mici în raport cu costurile de producție și dezvoltare, ci din restul lumii, acolo unde modelele low-cost Dacia sunt vândute sub sigla Renault. "Pe piață pare să existe o concepție greșită deoarece prețul de vânzare al modelelor Dacia este unul foarte scăzut, undeva la 8000 de euro. Dar nu este cazul, pentru că aceleași modele sunt vândute pe piețe internaționale sub sigla Renault cu cel puțin 20% mai mult decât prețul lor cu sigla Dacia", susține Laura Lembke, analist Morgan Stanley. Un exemplu interesant este cel al lui Duster, care se vinde cu 12.000-19.000 de euro în Europa, dar cu echivalentul al 21.000-27.000 de euro în Brazilia.
Cifrele sunt cu atât mai intersante cu cât le comparăm cu cele ale mărcii-mamă Renault. Dacă Dacia vine cu o marjă de profit de 8% în medie la nivel mondial, Renault are o marjă de doar 0.4% în aceleași condiții de piață. "La relansarea mărcii, în 2004, Dacia era o marcă necunoscută în afara României, țara sa de origine. Acum, marca vinde 250.000 de unități la nivelul Uniunii Europene", notează jurnaliștii Automotive News.
PROFIT ADUS DE IDEI INTELIGENTE
Printre elementele notabile subliniate în articolul Automotive News se numără câteva detalii "de culise", cum ar fi cel legat de faptul că, în ciuda poziționării sale low-cost, platforma M0 permite o mulțime de declinări specifice fiecărei piețe în parte. Un exemplu ar fi India, acolo unde Duster vine cu climatizare și pe locurile din spate, acolo unde sunt montate și lumini de veghe adiționale.
Un alt detaliu "picant" este legat de marja de profit a fiecărui dealer european Dacia: 5%. Acesta este unul dintre lucrurile care scad prețul modelelor Dacia în Europa și vine pe fondul unei investiții minore a respectivului dealership: Dacia nu are nevoie de construcții proprii, simpla adaptare parțială a unui showroom Renault fiind excelentă.
O altă explicație pentru costurile de achiziție foarte mici ale modelelor Dacia în Europa, dar și pentru marja de profit excelentă pe care Renault o are în restul lumii, în special în America de Sud, vine din partea acelorași analiști Morgan Stanley, care subliniază poziția rivalilor Dacia: modelele sunt atât de ieftine pentru că strategia Dacia este de a profita de mâna de lucru ieftină din țările în curs de dezvoltare. "În timp ce un muncitor primește în medie pe oră 34 de euro în Franța, 30 de euro în Germania și 20 de euro în Spania, în Europa de Est vorbim de o treime din aceste sume. Mai mult, uzina marocană din Tanger - deschisă de Renault anul trecut la malul Mării Mediterane și în care este produs monovolumul Lodgy și utilitarele Dokker ș Dokker Van - vine cu niște costuri minime la nivel de personal: 4 euro pe oră", declară Laura Lembke.
via Automotive News
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau