Volkswagen şi Daimler protestează împotriva folosirii freonului ecologic
Dimensiune font:
Volkswagen şi Daimler, două concerne auto importante din Europa, protestează impotriva obligativităţii introducerii unui nou tip de freon din 2017, numit R-1234yf, care promite să fie mai ecologic, dar le-a cauzat probleme în toate testele interne.
Daimler AG şi Volkswagen AG şi-au manifestat nemulţumirea faţă de dorinţele Uniunii Europene de a introduce un nou tip de freon pe modelele noi care vor fi lansate în 2013 şi pe toate modelele care vor fi produse începând cu anul 2017. Cele două corporaţii germane spun că noul freon ecologic, care este cu 99.7 procente "mai prietenos cu mediul", prezintă un risc serios de incendiu în caz de accident. În cadrul testelor independente organizate de Volkswagen şi de Daimler, modelele care foloseau freonul ecologic R-1234yf au luat foc. Cei de la Daimler au anunţat că nu vor folosi în continuare noul freon, anunţând o campanie de rechemare a vehiculelor care au fost echipate cu acesta în vederea înlocuirii cu vechea substanţă. Pe lângă cele două corporaţii germane, o organizaţie a pompierilor din Germania şi o organizaţie similară din Austria au făcut lobby pentru interdicţia respectivei substanţe.
Testele interne ale celor de la Daimler au arătat că noul freon ia foc în momentul în care ia contact cu o suprafaţă fierbinte, cum ar fi motorul unui automobil. Nemţii au organizat 20 de teste de impact frontal, toate fiind soldate cu un incendiu la nivelul compartimentului motor. Un alt rezultat neaşteptat în cazul scurgerilor de R-1234yf este apariţia florurii de hidrogen (HF), o substanţă periculoasă pentru oameni, care era degajată în asemenea cantităţi încât parbrizul se albea. Reprezentanţii Honeywell şi Dupont au spus că testele lor nu le-au arătat asemenea riscuri şi au subliniat faptul că există mai multe substanţe în compartimentul motor care pot lua foc la contactul cu o suprafaţă fierbinte, ca apoi să-i acuze pe cei de la Daimler că au înscenat testele pentru a nu plăti mai mult pentru noul agent de răcire. Totodată, companii precum General Motors şi Toyota au anunţat că testele lor nu au prezentat nicio problemă referitoare la noul agent de răcire şi că îl vor introduce pe modelele lor fără excepţii.
Noul freon ecologic este rezultatul unei investiţii în valoare de sute de milioane de dolari realizate de Dupont şi Honeywell, menită să dezvolte un nou tip de freon, mai ecologic decât actualul agent de răcire folosit în UE, R134a. Uniunea Europeană nu se află la prima decizie de schimbare obligatorie a agentului de răcire folosit de toate instalaţiile proiectate în acest sens, existând mai multe modificări de acest tip în ultimii 20 de ani.
Via Autoblog
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau