Paşii esenţiali în strategia de marketing pe Facebook
Dimensiune font:
O strategie de marketing bine închegată nu doar că face viața mai ușoară, dar te ajută în mod direct să ai mai mulți followeri, să creezi o relație de lungă durată cu ei și să-i transformi, eventual, în clienți.
Primul pus de făcut e definirea audienţei potrivite. Aceasta este alcătuită din persoanele direct interesate de produsele sau serviciile pe care le promovezi.
Ca să-ți identifici audiența trebuie să treci inițial printr-un proces de research, în care aduni date esențiale despre cei care au interacționat cu pagina ta: de la date demografice până la hobby-urile acestora, joburile pe care le au și brandurile de care sunt interesați. Vei descoperi cum, când și pentru ce folosesc Facebook și cum poți folosi asta în avantajul tău, iar asta te va ajuta să te adresezi direct lor, ca unui prieten apropiat pe care deja îl cunoști bine.
Urmează setarea unor obiective clare. Vezi că, uşor-uşor, îți cresc followerii, dar cum te ajută asta? Pentru că e foarte ușor să te pierzi în numere care nu îți aduc valoare dacă nu sunt parte din planul tău de business.
Așa că e necesar să-ți setezi obiective clare, adaptate direct business-ului tău. Obiective ce te vor ajuta să atingi diverse puncte ale planului tău de marketing. Acesta sunt diferite de la business la business. Sunt trei mari categorii, care, la rândul lor, se pot împărţi în subcategorii: generarea de leaduri, mărirea conversiei şi îmbunătățirea relației cu clienții. Notează-le undeva ca să-ți fie tot timpul la îndemână, vei face toate postările cu aceste obiective în minte.
Planul de content
Al treilea pas îl reprezintă planul de content. Și pentru că tot am adus vorba de postări, să trecem la pasul următor. Primul instinct este să postezi oricând și orice ți se pare relevant. Dar această strategie nu merge pe termen lung. O să obosești, o să rămâi fără content și pagina ta Facebook o să arate ca o tocăniță cu de toate. Și nu-ți dorești asta, cu siguranță. Așa că trebuie să descoperi combinația ideală de content.
Amintește-ți că atunci când folosești Facebook pentru business-ul tău nu doar vinzi întruna, ci stabilești o relație de durată cu followerii tăi. Doar așa îi păstrezi ca și clienți pe termen lung, atunci când îi tratezi cu respect, nu doar cu promoții.
Îți dorești like-uri, commenturi și cât mai multe reacții, iar asta își dorește și Facebook: o pagină valoroasă, care își ține followerii fericiți.
În primul rând, asigură-te că postezi constant. Ca să te obișnuiești cu asta poți să-ți faci un document împărțit pe zile, în care treci ce vei posta în avans. Când îți vine vreo idee, noteaz-o în document și folosește-o cu ocazia potrivită. Este recomandabil să faci planul cu o săptămână în avans și să-l ajustezi doar dacă apare ceva de importanță majoră, sau conținutul nu se mai potrivește momentului respectiv.
În al doilea rând, respectă regula 80-20. Această regulă spune că în 80% din posturi livrezi informații educative, distractive, și interacționezi personal cu followerii tăi, iar în 20% din posturi îți promovezi brandul
Instrumentele Facebook-ului
Aceste instrumente sunt puse la dispoziție de Facebook complet gratuit, și te ajută enorm atunci când vrei să-ți faci o strategie coerentă, de succes.
Primul dintre acestea îl reprezintă "Grupurile". E şi cel mai popular. Aproape 1,4 miliarde de oameni folosesc Grupurile Facebook lunar, o audiență imensă pe care nu o poți ignora. Gândește-te la Grupurile Facebook ca la mici comunități formate din oameni cu aceleași interese, care pot fi comune cu cele ale audienței tale. Oamenii se strâng în grupuri de interes și împărtășesc idei, discută liber.
Ce trebuie să faci este să găsești Grupuri de Facebook cu oameni interesați de produsele sau serviciile tale. Le oferi informații gratuite fix pe expertiza ta, le răspunzi la întrebări, interacționezi cu ei și creezi o legătură neprețuită! Oamenii te vor aprecia, te stabilești ca o autoritate și îți va fi mult mai ușor apoi să te promovezi.
Mai puţin cunoscut şi folosit este instrumentul "Facebook Business Manager". Dar, dacă ai înțeles lucrurile de bază despre pagina ta de Facebook, e o idee excelentă să îți setezi Business Manager. Aici vei găsi instrumente valoroase care te vor ajuta să îți organizezi și analizezi atât posturile organice, cât și cele plătite. Vei afla reach-ul fiecărui post, câți oameni au interacționat, ce a mers bine și ce trebuie să îmbunătățești. Iar dacă ai mai mulți oameni în echipă, le vei putea da și lor acces la aceste date.
Ai mulți followeri, postezi des conținut de calitate, dar reacțiile se lasă așteptate și te întrebi de ce. Ei bine, e posibil ca mulți dintre followerii tăi să nu îți vadă posturile. Algoritmul Facebook prioritizează posturile de la prietenii și familia utilizatorilor, așa că paginile sunt lăsate la urmă.
Reach-ul organic este din ce în ce mai greu de atins, iar ultimele date spun că ajungi doar la 8.18% din urmăritorii tăi atunci când ai sub 10 mii. Ce faci în situația asta? Ajungi la ei prin reclame Facebook plătite. Căci Facebook-ul are diferite opțiuni pentru reclamele plătite. Poți cu ușurință să setezi obiectivul reclamelor (de la engagement până la vânzare), alegi audiența potrivită și bugetul pe care vrei să-l aloci. Plătești doar atât cât vrei, ai rezultate concrete şi imediate. Postările îți sunt văzute și apreciate, followerii se obișnuiesc cu conținutul de calitate și revin la tine pe pagină.
Relația e creată și strategia și-a atins scopul. Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
adriana
Aug 06, 2020
va multumesc , duulce :) ca mierea mea sau mai duulce :)
Adauga comentariul tau