40% din tinerii români cumpără intenționat produse contrafăcute!

download (2)

Dimensiune font:

| 08-06-2022 11:07

Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia InfoCons reprezintă România în cadrul Grupului dedicat Societăților Civile, lansează ediția a treia a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), oferind o actualizare despre percepția și comportamentul tinerilor în ceea ce privește încălcarea proprietății intelectuale în contextul post-pandemie.

În cadrul Proiectului, a fost realizat un studiu în perioada 7-28 februarie 2022, la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, din cele 27 de state membre UE,

În urma studiului realizat de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene au reieșit informații cu privire la tendințele tinerilor în materie de achiziționare a bunurilor contrafăcute și accesare a conținutului piratat la nivel national și international, după cum urmează:

Date raportate la nivelul Uniunii Europene :

-52% au cumpărat în ultimul an cel puțin un produs contrafăcut din mediul online, atât intenționat, cât și involuntar;

-33% au accesat conținut digital din surse nelegitime;

Dintre cei care au achizitionat/ accesat in mod intentionat:

-37% au cumpărat un produs contrafăcut;

-21% au utilizat, redat, descărcat sau transmis conținut din surse nelegitime.


Date raportate la România:

-40% din tineri au cumpărat în mod intenționat un produs contrafăcut, ;

-14% au accesat conținut piratat în mod voluntar;

-61% din tinerii români preferă să acceseze continut digital din surse legitime, față de media de 60% la nivel european, comparativ cu 50% in anul 2019.

Printre factorii ce stau la baza achiziționării produselor contrafăcute și a accesării conținutului piratat se regăsesc:

-prețul;

-disponibilitatea;

-influența socială.

În ceea ce privește factorii care descurajează acest comportament, se află:

-amenințările cibernetice;

-frauda cibernetică;

-impactul asupra mediului înconjurător.

Care sunt tendințele referitoare la achiziționarea de produse contrafăcute?

În contextul post-pandemie, noul sondaj realizat de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, a confirmat faptul că:

-37% din tineri au cumpărat în mod intenționat unul sau mai multe produse contrafăcute, în comparație cu anul 2019 în care procentul atingea 14%.

Acest procent variază în funcție de țară:

-62% Grecia - cel mai ridicat

-24% Cehia - cel mai scazut

În România 40% din tineri au cumpărat produse contrafăcute.

În mod frecvent, tinerii la nivel european cumpără produse contrafăcute precum:

-17 % Haine și accesorii ;

-14 % Încălțăminte ;

-13 % Dispozitive Electronice ;

-12 % Produse de igienă, cosmetice, îngrijire personală și parfumuri

De asemenea, respondenții au confirmat existența unor dificultăți de a distinge produsele autentice de cele contrafăcute:

-48% afirmă că nu au achiziționat astfel de produse sau sunt nesiguri dacă au cumpărat produse contrafăcute sau nu.

Care sunt tendințele referitoare la accesarea conținutului piratat?

În ceea ce priveșet accesarea conținutului digital, se observă o creștere în rândul generațiilor mai tinere cu privire la accesarea conținutului legitim.

-60% nu au utilizat, redat, descărcat sau transmis conținut piratat în ultimul an, 2022;

-51% în anul 2019;

-40% în anul 2016.

Cu toate acestea, însă, pirateria intenționată rămâne neschimbată.

-21% din tinerii consumatori (unul din cinci), confirmă faptul că au accesat în mod conștient conținut piratat în ultimele 12 luni;

-12% au accesat conținut piratat întâmplător;

-7% nu știu dacă au accesat astfel de conținut.

În mod frecvent, tinerii la nivel european accesează conținut piratat precum:

- 61 % Filme ;

- 52 % Seriale TV ;

- 36 % Muzică ;

Acest conținut a fost accesat folosindu-se website-uri, aplicații și platforme de social media dedicate.

În lumina noilor rezultate, directorul executiv EUIPO, Christian Archambeau, a declarat:

„A treia ediție a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), publicată pe parcursul Anului European al Tineretului”, confirmă tendințele identificate în edițiile anterioare, oferind perspective mai amănunțite cu privire la percepțiile și atitudiniele tinerilor. Într-o perioadă în care comerțul online și consumul digital au crescut semnificativ, creșterea achizițiilor voluntare și involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare. În cee ace privește pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori prefer din ce în ce mai mult conținut provenit din surse legitime. Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părților interesate, factorilor de decizie politică, cât și educatorilor și organizațiilor civile în formarea inițiativelor de conștientizare pentru a susține alegerile informate ale tinerilor noștri cetățeni și consumatori.” 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:30

BANCUL ZILEI

05:26

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Moda se transformă. Colectarea hainelor vechi a devenit obligatorie
05/01/2025 14:38

Romania s-a aliniat directivei-cadru a Uniunii Europene privind deseurile, care impune colectarea separată a textilelor uzate incepand cu 1 ianuarie 2025. Această măsură aduce in prim-plan necesitatea unor ...

Începe perioada reducerilor de iarnă
05/01/2025 12:24

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri in perioada reducerilor de iarnă şi să se i ...

Rezerva de valută a României trece de 62 miliarde de euro. De ce marile bănci centrale se orientează spre dolarul SUA
04/01/2025 18:43

 Rezervele de valută ale tării au urcat la peste 62 miliarde de euro la inceputul acestui an, mai mult cu circa un miliard de euro fată de luna trecută, a anuntat Banca Natională. Ca si alte bănci ce ...

Numărul românilor care iau indemnizație de pensie fără să fi muncit a sărit în aer: Topul e condus de București și Suceava
04/01/2025 18:29

  Numărul total al beneficiarilor de indemnizaţie socială pentru pensionari a fost, in decembrie 2024, de 923.766 persoane, cu 3.860 mai mare in comparaţie cu luna precedentă, conform datel ...

Atenție, hainele nu vor mai fi aruncate la gunoi! Ministrul Mediului explică ce trebuie să facem cu ele
04/01/2025 15:52

Romania va fi obligată să colecteze selectiv deseurile textile. Ministrul Mediului Mircea Fechet a explicat, la Digi24, modul in care va fi efectuată colectarea, precum si posibilele locuri unde hainele vech ...

România, în faliment? Mircea Coșea spune ce urmează: Intrăm în incapacitate de plată. Apropierea de FMI înseamnă austeritate dură
04/01/2025 11:46

Ne paste falimentul? Romania, la un pas de colaps economic? Profesorul Mircea Cosea spune ce urmează si avertizează că austeritatea bate la usă. Analistul economic Mircea Cosea avertizează asupra unei sit ...

Ministrul Finanțelor, anunț crucial în privința pensiilor, salariilor sau a ajutoarelor sociale: 'Acesta este obiectivul principal pentru 2025'
03/01/2025 18:15

Ministrul Finanţelor Publice, Tanczos Barna, afirmă, intrebat dacă este posibilă o indexare a pensiilor in luna octombrie a acestui an, că principalul obiectiv al Guvernului este de a plăti drepturile sal ...

Șerbănescu, atac la Caramitru: Dacă statul n-ar achiziționa servicii, câți corporatiști ar mai pedala?
03/01/2025 17:47

Andrei Caramitru este tamponat pe Facebook de Valentin Serbănescu, pentru că a pus deficitul bugetar pe seama cheltuielilor institutiilor publice cu ”bunuri si servicii”. "Analistul" Caramitru a descoper ...

La București, brazii de Crăciun sunt colectați gratuit de la ghenele blocurilor și de la porţile caselor
03/01/2025 15:07

Brazii de Crăciun sunt colectaţi gratuit in Capitală de la ghenele blocurilor, porţile caselor şi de la centre de colectare, potrivit autorităţilor locale. * În Sectorul 1 cetăţenii care locuies ...

Cele mai importante modificări fiscale din 2025 pentru PFA, profesii liberale și salariați
03/01/2025 15:05

 Anul 2025 aduce schimbări semnificative in calculul taxelor si impozitelor, declararea veniturilor si relatia contribuabililor cu ANAF.      Salariul minim brut – 4.050 de lei ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei