Când susținem anteprenorii locali, avem grijă unii de alții
Dimensiune font:
Schimbările din ultimele săptămâni, aduse de starea de urgență pe motiv de pandemie COVID-19, au afectat din plin sectorul privat. Au primit un șoc tocmai acele afaceri care reprezintă, de fapt, motorul unei economii funcționale. Mare parte dintre antreprenori încă mai caută soluții pentru a relansa activitatea, în timp ce alții s-au mobilizat rapid, au implementat proceduri noi și au refuzat să pună lacătul pe ușa afacerii lor.
Este si cazul lui Bogdan Ghineț, un ieșean din Valea Ursului, care și-a propus în urmă cu puțin timp să readucă în memoria românilor gustul de scrijele de mere dezhidratate, așa cum le preparau bunicile pe prispă, sau în cuptoarele de la țară. Lansată în 2015, afacerea lui a trecut prin mai multe provocări. Din 2018 lucrurile au început să meargă din ce în ce mai bine, atunci când a câștigat un concurs de proiecte și a primit, prin programul factory by Raiffeisen Bank, finanțarea de care avea nevoie pentru a-și cumpăra cuptoare performante de deshidratare. Dacă la lansare, afacerea vindea doar scrijele din merele din livada proprie, ulterior Bogdan a căutat modalități de a-și extinde gama de produse, fiind completată de alte fructe deshidratate precum: caise, prune, cireșe sau gutui. Rețeaua de clienți fideli s-a construit pas cu pas iar oamenii au început să caute produsele în magazine, după ce le gustau.
După ce starea de urgență a limitat activitatea unor băcănii și, mai ales, mobilitatea clienților, Bogdan a căutat și alte modalități prin care să vândă fructele deshidratate. A făcut asocieri cu mai multe platforme de vânzări online și își face planuri calculate pentru extinderea afacerii în zona de e-commerce. Însă comerțul online nu este soluția tuturor provocărilor, așa că Bogdan a căutat noi parteneri comerciali, pentru vânzarea offline. În prezent, scrijelele sale de fructe deshidratate se pregătesc să ajungă pe rafturile a două lanțuri de benzinării din țară.
„Am învățat destul de multe lucruri în această perioadă scurtă, în care a trebuit să caut extrem de rapid noi variante pentru ca afacerea mea să își continue activitatea. Am pus toate lucrurile pe hârtie și am făcut chiar o strategie pentru următoarea perioadă, să lucrăm organizat. Ne gândim să investim în imaginea brand-ului, să îl facem să fie mai vizibil, prin campanii online și să ne promovăm mai mult produsele. Ne gândim chiar la două parteneriate în regim private - label, prin care vom furniza produsele unor companii mari care au deja o rețea de distribuție bine pusă la punct. În plus, analizăm și noi oportunități de business, respectiv să ne oferim serviciile de a deshidrata fructe și pentru alți producători. Desigur, noi ne-am dori în continuare să primim mai mult sprijin din retail, să avem mai mulți colaboratori locali”, spune Bogdan Ghineț.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau