Câți bani primesc lunar militarii care stau acasă. Rezerviștii voluntari iau și salariul de la locul de muncă și soldă

rezervisti

Dimensiune font:

| 02-03-2022 10:46

 Ministerul Apărării a lansat în luna ianuarie o campanie de recrutare a rezerviştilor voluntari și a scos la concurs 444 de posturi de posturi de maiştri militari, subofiţeri, gradaţi şi soldaţi, disponibile în 15 judeţe.

Iniţial, în luna iulie a anului trecut, MApN a scos la concurs 775 de locuri de rezervist voluntar şi în alte zone ale ţării, dar 331 s-au ocupat deja.

După înrolare, rezerviştii voluntari beneficiază de indemnizaţie de instalare egală cu solda de funcţie, la care se adaugă solda de grad şi solda de comandă, după caz, acordată la semnarea fiecărui contract cu durata de minimum 3 ani. De asemenea, remuneraţia pentru perioada în care nu participă la instruire sau misiuni este de 30 la sută din solda de funcţie.

Ce soldă primesc militarii care stau acasă

Dacă un soldat profesionist primește salariul lunar  de 1.857 de lei, rezervistul voluntar va avea de încasat după perioada de instrucţie, când stă acasă, aproximativ 540 de lei. Apoi, un subofiţer rezervist voluntar va încasa 720 de lei.

Totodată, cât timp este în programul de instruire iniţială sau periodică, voluntarul primeşte soldă întreagă, ca orice militar profesionist, adică 1.857 de lei în cazul unui soldat şi 2.400 de lei pentru un subofiţer.

Care sunt principalele avantaje și obligații

  • remuneraţia acordată în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire sau la misiuni este de 30 % din solda de funcţie, la care se adăugă solda gradului deţinut;
  • se acordă indemnizație de instalare egală cu solda de funcție, la care se adaugă solda de grad, gradațiile și solda de comandă, după caz, prevăzute de reglementările aplicabile personalului militar în activitate;
  • nu există obligația restituirii cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situația nesemnării/ nefinalizării contractului;
  • rezerviștii proveniți din cadre militare în activitate și soldați/gradați profesioniști pot fi repartizaţi în funcție fără a mai susține probele de selecție, dacă sunt în primul an de la trecerea în rezervă;
  • drepturi de echipare și de hrană, conform reglementărilor aplicabile personalului militar în activitate;
  • pe timpul participării la instruire sau la îndeplinirea unor misiuni, beneficiază de normele de hrană, sub formă de hrană preparată sau de valoarea financiară neimpozabilă a acestora, potrivit reglementărilor aplicabile personalului militar în activitate;
  • măsuri de protecție socială, asistență medicală și medicamente, potrivit reglementărilor aplicabile personalului militar în activitate;
  • recuperare după participarea la misiuni militare, potrivit reglementărilor aplicabile personalului militar în activitate;
  • pensii și despăgubiri, în caz de invaliditate sau deces, ca urmare a unor evenimente produse în timpul și din cauza activităților desfășurate în perioadele pregătirii, concentrării și mobilizării, conform prevederilor legale aplicabile personalului militar în activitate;
  • recompense prevăzute de regulamentele militare pentru personalul militar în activitate;
  • cursuri gratuite, potrivit reglementărilor aplicabile personalului militar în activitate, în funcție de nevoile unităților militare;
  • decontarea cheltuielilor de deplasare în afara garnizoanei de reședință pe timpul chemării de către unitățile militare, în condițiile stabilite prin ordinul ministrului apărării naționale;
  • selecționarea, cu prioritate, în vederea pregătirii în sistemul formării personalului militar în activitate, după finalizarea primului contract;

Care sunt principalele condiții de recrutare

  • să îndeplinească criteriile generale și specifice de recrutare și selecție a rezerviștilor voluntari, stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale, potrivit baremelor corespunzătoare categoriei de personal din care fac parte;
  • să nu fi fost condamnați penal printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă, cu excepția situației în care cei condamnați au fost reabilitați sau amnistiați;
  • să nu facă parte din organizații interzise de legislația română și să nu fie membri ai unor organizații incompatibile cu regulile, activitățile și atribuțiile specifice profesiei militare;
  •  să nu aparțină unor culte, asociații religioase sau grupări religioase care, potrivit legii, contravin normelor de păstrare a ordinii publice, precum și celor care încalcă bunele moravuri sau afectează desfășurarea profesiei militare;
  •  să cunoască limba română, scris și vorbit;
  • să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, pentru cei care optează pentru cadre militare rezerviști voluntari, respectiv între 18 și 50 de ani, pentru cei care optează pentru soldați și gradați rezerviști voluntari.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Puterea de cumpărare din România. Analist: Inflația a diluat creșterea pensiilor și salariilor
28/11/2024 01:27

Majorarea pensiilor si salariului minim pare să nu fie satisfăcătoare, mai ales că, unii seniori incă nu beneficiază de ultimele recalculări. Analistul economic Adrian Negrescu a spus că inflatia, afla ...

Expert în energie: Reindustrializarea României va lua aproape 20 de ani ca să ajungă acolo unde era acum 50 de ani!
28/11/2024 01:22

Romania astăzi incearcă să revină la industrializare, ceea ce ii va lua aproape 20 de ani ca să ajungă acolo unde era acum 50 de ani, iar industria nucleară nu o faci de azi pe maine, a afirmat, miercuri ...

Dacă ANAF-ul ar colecta mâine corect, poimâine am fi într-o recesiune gravă - avertismentul economistului-șef ING Bank
28/11/2024 01:20

Valentin Tătaru, economist-şef al ING Bank Romania, a declarat miercuri, intr-o conferinţă, că producţia industrială din Romania a revenit la nivelul anului 2014, iar in loc să inregistrăm o recuperare ...

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.
27/11/2024 16:24

 INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST ARIN POINT S.R.L.  SMIS  314566
27/11/2024 13:44

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST ARIN POINT S.R.L.  SMIS  314566  

Salariul minim va crește la 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025
27/11/2024 13:43

Creşterea salariului minim la valoarea de 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025, este un pas firesc care va genera, in mod natural, şi alte creşteri salariale, contribuind la imbunătăţirea nivelului de trai ...

 COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L.  SMIS 314548
27/11/2024 11:38

  COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L. SMIS 314548        

Comunicat finalizare proiect cod SMIS 312133  Titlul proiectului: DIGITALIZAREA AFACERII KAROMCONT
27/11/2024 09:00

 Comunicat finalizare proiect cod SMIS 312133 Titlul proiectului: DIGITALIZAREA AFACERII KAROMCONT

„Pieţele financiare şi-ar putea epuiza răbdarea cu deficitul fiscal ridicat al României”
27/11/2024 06:58

Perspectiva alegerilor prezidenţiale şi parlamentare in a doua economie din Europa Centrală, in noiembrie şi decembrie, a dus la o creştere a cheltuielilor care ar urma să majoreze deficitul bugetar al Ro ...

Primele consecințe după criza politică fără precedent din România! BNR: Dobânzile au crescut!
26/11/2024 21:10

Creşterea nivelului dobanzilor din piaţă este o consecinţă directă a creşterii semnificative a incertitudinii şi a nervozităţii in randurile finanţatorilor internaţionali ai ţării, consideră Cris ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei