Ce înseamnă eliminarea facilităților fiscale pentru angajații din IT, construcții și agricultură

00000   socant-sotia-unu

Dimensiune font:

| 01-07-2023 11:30

 România are trei sectoare în care angajații au anumite facilități fiscale: IT, construcții și agricultură.

Măsurile au fost luate cu scopul de a încuraja oamenii să rămână în țară și de a atrage forță de muncă în aceste domenii.

Însă, potrivit unor surse guvernamentale, se ia în calcul eliminarea facilităților fiscale pentru angajații din IT, construcții și agricultură. Totul de va face în două etape, la 1 septembrie 2023 și 1 ianuarie 2024.

Angajații din anumite sectoare IT beneficiază de scutire de la plata impozitului pe venit pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor.

În privința angajaților din construcții, facilitățile fiscale sunt valabile până în 2028 și constau în scutirea de impozit pe venit, de la plata contribuției sociale de sănătate și reducerea contribuțiilor la pensii. În acest domeniu există și un salariu minim brut de 4.000 lei pe lună.

Angajatorii din sectorul agricol și din industria alimentară beneficiază de plata la stat a unor taxe salariale reduse, fiind scutiți și ei de plata impozitului și a CASS.

Sorina Faier, specialist în resurse umane, a vorbit pentru Ziare.com despre ce ar însemna adoptarea unor astfel de măsuri.

„Diverse facilități fiscale aplicate în anumite domenii sunt menite să stimuleze dezvoltarea respectivelor domenii și să încurajeze angajările, să atragă specialiști și muncitori în sectoare cu cerere mare și potențial de dezvoltare sau în care firmele au probleme legate de găsirea forței de muncă. 

Eliminarea acestor facilități ar putea determina mulți angajați să caute oportunități de angajare în alte domenii sau în alte țări, iar asta ar duce la o scădere a forței de muncă în sectoare care oricum se confruntă cu deficit. Spre exemplu, în construcții, chiar și cu facilități fiscale România importă forță de muncă din Asia”, a declarat Sorina Faier.

Expertul în HR este de părere că angajații ar putea fi forțați să ia în calcul o reducere a personalului.

„Totodată, pentru companii ar însemna o creștere a costurilor cu forța de muncă, lucru care iar ar avea un impact negativ pentru că ar putea determina angajatorii să ia în considerare reducerea personalului sau a unor operațiuni.

Pe de altă parte, facilitățile fiscale și tratamentele preferențiale pentru diferite categorii de salariați din diverse sectoare de activitate nu sunt menite să fie păstrate pe termen lung. Însă eliminarea sau modificarea acestor facilități trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte, printre care impactul bugetar, nivelul veniturilor și numărul angajaților care beneficiază de ele, calendarul modificărilor și impactul asupra mediului de afaceri. Guvernul trebuie să aibă în vedere că mediul de afaceri are nevoie de predictibilitate și stabilitate, iar inechitățile și schimbările bruște sau frecvente de fiscalitate descurajează investițiile pe termen lung”, a adăugat Sorina Faier.

 

Cum se va face totul

 

Premierul Marcel Ciolacu a afirmat recent că se face o analiză cu privire la restructurarea facilităţilor fiscale anunţată inițial de ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, referitor la sectoarele construcţiilor şi IT.

„În primul rând, nu o să iau o decizie împreună cu dumneavoastră astăzi, aici. În al doilea rând, am avut deja o discuţie cu reprezentanţii constructorilor şi n-am ajuns la această decizie. În al treilea rând, avem facilităţi de 72 de miliarde. Suntem singurul stat european, avem un sistem fiscal unde nu există cotă unică.

Avem 16, 5, 3, 8, 9. Nimeni nu mai ştie. Cota unică e cota unică. De aceea, se numeşte cotă unică, că altfel îi spuneam cotă diferenţiată, nu cotă unică. Nu e o perioadă foarte uşoară să vii cu măsuri fiscale, pentru că niciodată în perioade de criză, cu toate că am început să o depăşim, dar n-avem încă o creştere economică majoră, n-am intrat în recesiune faţă de alte state europene şi menţinem trendul. Trendul şi de la Banca Mondială, şi de la FMI, şi de la Banca Naţională este că vom închide cel puţin cu un 3% creşterea economică.

Deci, România nu va intra în recesiune. Nu poţi, indiferent că se supără unii, să nu vezi că în toată Europa nu mai există cotă unică. Nu-i pregătit statul, întâi să pregătească statul şi pe urmă venim cu o reformă, cu un sistem. Aici sunt total de acord.

Sunt convins că împreună cu constructori, cu IT-iştii, toţi cei care au excepţii, vom avea un dialog şi vom găsi soluţia cea mai bună”, a spus Ciolacu.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Berăria H: Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași/Primele detalii despre investiție
19/11/2024 17:52

  Berăria H are in lucru un master-plan pentru proiectul pe care vrea să-l deruleze la Iasi, la fosta fabrică Tigarete. În septembrie 2024, cunoscuta berărie din Bucuresti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei