Deficitul de forță de muncă în IT din România a crescut
Dimensiune font:
Deficitul de forță de muncă în IT din România a crescut în ultimii ani, motiv pentru care ANIS (Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii) atrage atenția cu privire la nevoia introducerii orelor obligatorii de TIC în trunchiul comun din curricula liceală.
În contextul discuțiilor recente din spațiul public referitoare la viitoarele planuri-cadru pentru liceu, ANIS – Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii – reiterează nevoia introducerii orelor obligatorii de TIC în trunchiul comun. Propunerea răspunde nevoii tot mai mari de specialiști în domeniu și de cetățeni pregătiți pentru o societate digitalizată. Totodată, ANIS își prezintă încă o dată deschiderea spre dialog cu autoritățile, prin grupul dedicat zonei de educație digitală.
„Educația în domeniul tehnologiei informației reprezintă una dintre direcțiile prioritare ale ANIS, prin care se adresează uneia dintre cele mai mari provocări ale industriei de IT din România – lipsa specialiștilor IT, ce încetinește progresul tehnologic și digitalizarea societății. Menționăm că țara noastră se situează pe ultimul loc la nivelul UE în ceea ce privește gradul de digitalizare al societății, conform idicelui DESI, ce integrează și o componentă de educație. Un pas sigur pe care îl putem face astăzi spre acest deziderat constă în dezvoltarea competențelor digitale ale absolvenților de liceu și învățământ universitar, iar introducerea orelor de TIC în licee, indiferent de profilul absolvit, reprezintă o necesitate”, a declarat Mihai Matei, Președinte ANIS.
ANIS propune introducerea în trunchiul comun din curricula liceală ore obligatorii de TIC pentru toate tipurile de învățământ (teoretic, vocațional, tehnologic, profesional și tehnic), indiferent de profilul clasei, întrucât competențele avansate de tehnologie a informației sunt esențiale tuturor cetățenilor, iar IT-ul devine parte, în ritm accelerat, din toate industriile. Mai mult, Asociația consideră necesară actualizarea curriculei pentru cursurile de TIC, astfel încât să nu existe o suprapunere cu noțiunile din gimnaziu, ci să se asigure o completare a materiei predate.
Totodată, ANIS subliniază faptul că această propunere este asumată de România prin PNRR, componenta 15 pe Educație având o reformă dedicată în acest sens cu obiectivul „adaptarea cadrului legislativ pentru dobândirea competențelor digitale ale elevilor transdisciplinar”. Pentru implementarea acesteia se are în vedere elaborarea unui document cadru ce vizează îmbunătățirea competențelor digitale ale elevilor din învățământul primar, gimnazial și liceal, astfel încât acestea să fie formate permanent, prin intermediul unei abordări interdisciplinare, în paralel cu integrarea TIC în anumite discipline sau predarea acestuia ca disciplină separată.
Deficitul de forță de muncă în IT, între 15.000 și 20.000 de persoane anual
Această inițiativă reflectă poziția unei industrii cu importanță strategică în economia României și este parte a obiectivului ANIS de dezvoltare a educației digitale, prin care își propune să asigure atât necesarul de specialiști ceruți de industrie, cât și dezvoltarea competențelor digitale necesare oricărui cetățean într-o societate modernă.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau