DOCUMENT Noile reguli în domeniul jocurilor de noroc: toate modificările pe care le vrea Guvernul, de la creșterea taxelor, la interdicțiile din sălile de jocuri - PROIECT OUG

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 03-10-2023 14:42

 Cresc taxele și în domeniul jocurilor de noroc, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență, obținut de HotNews.ro. Este vorba despre de taxele de licențiere și de autorizare. Nu sunt însă singurele modificări pe care le duce actul normativ anunțat de premierul Ciolacu și care ar trebui să fie adoptat în ședința de guvern din această săptămână.

 

De asemenea, proiectul prevede că statul poate acorda licențe doar societăților înmatriculate în România sau persoanelor juridice constituite legal într-un stat membru al Uniunii Europene sau în state semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European sau din Confederaţia Elveţiană care au înregistrat un sediu permanent în România. 

Proiect creșteri taxe jocuri de noroc – click pentru a deschide

Bază de date cu unii jucători

Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) va gestiona o bază de date referitoare la persoanele autoexcluse și indezirabile, constituită, la nivel național, în scopul combaterii și prevenției adicției de jocuri de noroc.

Va permite consultarea acesteia in timp real de către toți operatorii de jocuri de noroc, în vederea asigurării și facilitării implementării prevederilor legale din această materie. 

ONJN va dezvolta o linie de comunicare de tip telverde, precum si majorarea substantială a contributiei anuale a operatorilor de jocuri de noroc licentiati pentru promovarea respectării principiilor și măsurilor privind jocurile de noroc responsabile social.

Cum va fi finanțată această nouă activitate

Veniturile proprii se constituie din contribuțiile organizatorilor jocurilor de noroc licențiați, cu următoarele contribuții anuale:

Organizatorii de jocuri de noroc la distanță licențiați din clasa I – 500.000 euro anual; 

Persoanele juridice implicate direct în domeniul jocurilor de noroc tradiționale și la distanță licențiate din clasa II – 15.000 euro anual

Jocurile la distanță monopol de stat clasa III – 100.000 euro anual;

Organizatorii de jocuri de noroc tradiționale licențiați, după cum urmează:

 

• Pentru jocurile loto: 200.000 euro anual 

• Pentru jocurile de videoloterie: 100 euro pentru fiecare aparat anual

• Pentru pariurile mutuale: 50.000 euro anual

• Pentru pariurile în cotă fixă: 200.000 euro anual 

• Pentru pariurile în contrapartidă: 100.000 euro anual

• Pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 4.000 euro anual pentru fiecare masă de joc

• Pentru jocurile caracteristice clubului de poker: 5.000 euro anual pentru fiecare club

• Pentru jocurile tip slot-machine se va aplica etapizat după cum urmează: 

- 100 de euro anual pentru fiecare slot autorizat în cursul anului 2023, proporțional cu perioada de timp rămasă după intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe;

- 300 de euro anual pentru fiecare slot autorizat în cursul anului 2024

- 500 de euro anual pentru fiecare slot autorizat în cursul în anului 2025 și următorii.

• Pentru jocurile bingo desfăşurate în săli de joc: 5.000 euro anual

• Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor rețelelor de televiziune: 500.000 euro annual

Veniturile din contribuțiile organizatorilor jocurilor de noroc licențiați încasate de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc se virează în procent de 70% către bugetul de stat, din conturile de venituri bugetare în care acestea au fost încasate, în termen de 5 zile lucrătoare al lunii următoare încasării, iar procentul de 30% rămas din totalul sumelor încasate este utilizat pentru activitatea finanțată din venituri proprii.

Veniturile încasate din aceste contribuții se utilizează pentru finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale activității, respectiv pentru prevenirea dependenței de jocuri de noroc, pentru activitățile și programele de protecție a minorilor sau a altor grupuri vulnerabile, din punct de vedere social și economic, împotriva jocurilor de noroc, prevenirea și tratamentul dependenței de jocuri de noroc, pentru reclamă și publicitate privind prevenirea dependenței de jocuri de noroc și promovarea jocului responsabil, realizarea infrastructurii IT - hardware și software, care va cuprinde baza de date realizată la nivel național în scopul combaterii și prevenției adicției de jocuri de noroc referitoare la persoanele autoexcluse și indezirabile, o linie de comunicare de tip telverde.

Având în vedere modul de distribuire a contributiilor organizatorilor jocurilor de noroc licențiați încasate de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc pentru activitatea finanțată din venituri proprii, se impune o norma tranzitorie pentru sumele existente în conturile Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență,respectiv din excedentul anilor precedenți și din disponibilitatile anului curent ale activității finanțate integral din venituri proprii , se distribuie un procent de 70% către bugetul de stat.

Fără alcool în sălile de jocuri de noroc

Pentru protejarea jucătorilor, a persoanelor aflate în situații de risc, spune documentul, s-a impus instituirea unei interdicții privind comercializarea alcoolului în sălile de jocuri de noroc.

Totodată, în vederea promovării unor norme de conduită profesională bazate pe reguli de etică și integritate se propune instituirea interdicției de participare la jocuri de noroc membrilor Comitetului de supraveghere din cadrul Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc.

De asemenea, se propune și creșterea nivelului de garanții pe care operatorii de jocuri de noroc trebuie să îl asigure pentru a desfășura această activitate.

Prin creșterea taxelor se estimează o influență pozitivă asupra cresterii veniturilor colectate la bugetul de stat de până la 40%. Astfel, pentru restul anului 2023 și anul 2024 se estimează ca veniturile colectate la bugetul de stat să atingă cifra de 583,4 milioane lei.

Ce taxe cresc pentru jocurile de noroc

Taxe aferente licenței de organizare a jocurilor de noroc (anuale):

  • Pentru jocurile loto: 200.000 euro
  • Pentru pariurile mutuale: 65.000 euro Pentru pariurile în cotă fixă: 200.000 euro
  • Pentru pariurile în contrapartidă: 150.000 euro
  • Pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor:150.000 euro
  • Pentru jocurile caracteristice clubului de poker: 25.000 euro
  • Pentru jocurile tip slot-machine: 150.000 euro
  • Pentru jocurile bingo desfășurate în săli de joc: 15.000 euro
  • Pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor reţelelor de televiziune: 150.000 euro

Pentru jocurile de noroc la distanţă se acordă 3 categorii de licențe după cum urmează:

Licență clasa 1: pentru jocurile de noroc la distanță se acordă operatorilor care organizează jocuri de noroc la distanță care au contract direct cu jucătorul și este în cuantum de 300.000 euro/an;

Licență clasa a 2-a: pentru persoanele juridice implicate în domeniul jocurilor de noroc tradiționale și la distanță, precum și pentru organismele de evaluare a conformității. Se acordă:

• operatorilor care oferă management și facilități de găzduire pe platforma de jocuri, alții decât furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice: 20.000 euro/an

(...)

Licență clasa a 3-a: pentru jocurile loto - la distanță - monopol de stat prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h) din ordonanța de urgență. Se acordă operatorului de jocuri tip loteristic: 200.000 euro.

Pentru Festivalul de poker: 20.000 euro

Pentru jocuri temporare tip cazinou (valabilă 3 luni): 27.500 euro

Pentru jocuri tip tombolă - joc tradițional: 20.000 euro

Pentru jocurile de videoloterie - joc tradițional: 100.000 euro

Vezi în proiectul de OUG toată lista de noi taxe pentru jocurile de noroc

Ciolacu: Nu am nicio problemă cu amenințările din industria păcănelelor

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat luni că în ședința de joi a Executivului va intra o ordonanță de urgență care instituie noi reguli în domeniul jocurilor de noroc.

„Voi merge înainte și în privința reglementărilor jocurilor de noroc. Nu am nicio problemă cu amenințările din industria păcănelelor și joi vom da o ordonanță de urgență prin care toți operatorii să fie obligați să aibă sediul fiscal în România”, a declarat Ciolacu.

El a spus că și legea aflată în Parlament și care prevede scoaterea sălilor de jocuri de noroc în afara localităților va intra într-un regim de adoptare rapidă.

„Sunt convins că autoritățile statului vor face lumină cu privire la modul în care acești intermediari vor să preseze anumiți politicieni pentru a lua decizii în favoarea acestei industrii, cum s-a întâmplat în trecut. Așa cum au făcut și în pandemie, atunci când mafia jocurilor de noroc a fost la masa Guvernului. Păcănelele erau deschise pe tot teritoriul României, în timp ce bisericile și spitalele erau închise”, a spus Ciolacu.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Finlanda interzice privatizarea furnizorilor de apă
09/01/2025 15:00

Guvernul de la Helsinki a propus ca municipalitătile să interzică vanzarea către investitori privati a facilitătilor care asigură aprovizionarea cu apă, din motive ce tin de securitatea aprovizionării, ...

Anca Murgoci:Paradox cu bugetarii în 2025. Andrei Caramitru: E o nebunie
09/01/2025 14:25

Analistul economic Andrei Caramitru a atras atentia asupra unei probleme majore din administratia publică, subliniind cresterea semnificativă a numărului angajatilor la stat in ciuda reducerii populatiei si ...

Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț așteptat de un milion de pensionari: Când vor fi emise deciziile privind mica recalculare
09/01/2025 13:02

Postasii au inceput, joi dimineata, să livreze pensiile pentru luna ianuarie. De asemenea, pensionarii care au ales să-si primească banii in contul bancar vor primi pensia vineri, a anuntat Daniel Baciu, dir ...

România se transformă în deșert: Statul nu are date clare despre suprafețele afectate
09/01/2025 12:53

Pămanturile fertile ale Romaniei se degradează alarmant, iar statul nu detine informatii clare despre dimensiunea acestei probleme. Este concluzia unui raport al Curtii de Conturi, care critică lipsa unui in ...

Scandalul demolării barajelor din România a ajuns la DIICOT
09/01/2025 12:39

Ministrul Mediului, Apelor si Pădurilor, Mircea Fechet, si ministrul Energiei, Sebastian Burduja, au depus o sesizare penală la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Teroris ...

Cât vor plăti românii pentru gaze și curent electric
09/01/2025 11:42

Anul 2025, pe langă multiplele schimbări fiscale si cresteri de taxe, vine si cu intrebări referitoare la preturile pe care romanii le vor achita pentru gaze si energie electrică după aprilie 2025, cand va ...

Contract de peste 80.000 lei pentru recrutarea  board-ului Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice
09/01/2025 11:20

ARC Consulting, o companie antreprenorială romanească specializată in consultanţă in management şi servicii de recrutare pentru manageri, anunţă semnarea unui contract de 81.000 lei (circa 16.000 euro) ...

Leul a început anul în forță
08/01/2025 21:45

* primele două sedinte ale pietei valutare din 2025 au fost de apreciere pentru moneda natională * vinerea trecută, media a coborat la 4,9749 lei, iar miercuri la 4,9738 lei, in timp ce tranzactiile se reali ...

Cât a câștigat Romsilva în 2024 de pe urma păstrăvilor, vânatului și fructelor de pădure
07/01/2025 18:00

  Regia Natională a Pădurilor – Romsilva a inregistrat venituri de aproximativ 6,6 milioane de euro (32,7 milioane de lei) pană la sfarsitul lunii noiembrie 2024, prin valorificarea resurselor na ...

Începe concedierea bugetarilor. Unde se vor face primele reorganizări în rândul celor peste 1,3 milioane de angajați de la stat
07/01/2025 13:44

 După inghetarea salariilor si injumătătirea voucherelor de vacantă, bugetarii se confruntă cu noi provocări in 2025. Concedierile si reorganizările institutionale anuntate de noul ministru al Finan ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei