Probleme mari pe piaţa muncii, la început de an

Dimensiune font:

| 09-01-2025 07:16

 * niciun nou loc de muncă în acest an * cei cu studii superioare mai au, cât de cât, variante de angajare * rău pentru necalificaţi, numai posturi ce presupun efort fizic intens * deşi nu e deloc sezon, construcţiile rămân principalul angajator * jale şi la nivel continental, de lucru doar în Germania, Italia, Austria şi Malta

 

* niciun nou loc de muncă ivit în acest an * cei cu studii superioare mai au, cât de cât, variante de angajare * rău pentru necalificaţi, care au la dispoziție numai posturi ce presupun efort fizic intens * deşi nu e deloc sezon, construcţiile rămân principalul angajator * jale şi la nivel continental, unde se mai găsește de lucru doar în Germania, Italia, Austria şi Malta

Sunt deja mai bine de două luni de când piaţa muncii se tot contractă, din ce în ce mai puţine oportunităţi de angajare. Sfârşitul lui 2024 prezenta un tablou asemănător celui din pandemie, doar 412 posturi vacante în întregul judeţ. Nicio schimbare, absolut niciuna în 2025. Cei cu studii finalizate (absolevenţii de facultate) mai au, cât de cât, ceva variante. Aproximativ un sfert din locurile de muncă disponibile în acest moment se adresează lor. Exact, 101, acestea sunt: cadru tehnic PSI, consilier juridic debutant, geograf, inginer (agronom, CFDP, CCIA, chimist, construcţii hidrotehnice, ecolog, geodez, horticultor, îmbunătăţiri funciare, instalaţii, maşini-unelte, utilaj tehnologic pentru construcţii, energetician, sisteme electroenergetice, SSM), manager, manager proiect, peisagist, programator, arhitect, referent de specialitate financiar-contabilitate, şef departament, şef de şantier, specialist achiziţii, specialist în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, tehnician devizier sau tehnician proiectant în construcţii.

Nimic bun, nicio rază de soare pentru necalificaţi. Aceştia pot avea un venit stabil lucrând doar ca agent de curăţenie, încărcător-descărcător, manipulant mărfuri sau în construcţii.

Apropo de construcţii, cu toate că nu e sezon, se lucrează doar la interior, aproape jumătate din locurile de muncă disponibile (200) ţin de acest domeniu. E vorba de montatori profile de aluminiu şi geam termopan, betonişti, dulgheri, electricieni, fierar-betonişti, instaltori, lăcătuş-mecanici, sudori, zuggravi şi zidari.

Că tot am pomenit de domeniile de activitate, o succintă trecere în revistă. În comerţ, doar 24 posturi vacante, înregistrate la AJOFM Iaşi. În realitate, sunt cu mult mai multe, dar aici se merge pe reţeta afişelor lipite în vitrinele magazinelor. Nimic în HoReCa, e normal, au trecut sărbătorile, în judeţ nu există nicio staţiune hibernală. La fel în asigurări, dar acolo e circuit închis. 12 locuri de muncă pentru şoferii cu atestat de profesionist şi 97 în restul serviciilor.

Mai sunt disponibile 44 locuri de muncă în confecţii, 33 în industrie şi două în sănătate. Evident, nimic în agricultură până la primăvară. Ăstea-s toate variantele de angajare pe raza judeţului.

Doar 117 locuri de muncă disponibile în Europa!

În realitate, probabil că sunt mai multe, aici vorbim de cele plasate pe platforma EURES. Faţă de zilele de dinaintea Crăciunului, au dispărut ofertele din Irlanda, Letonia, Norvegia şi Olanda. Au mai rămas câte 50 joburi în Germania (electricieni, lucrători în prelucrarea metalelor, măcelari, stivuitori şi sudori) şi Italia (lucrători în domeniul sportului şi al pregătirii fizice, animatori în centre de vacanţă), 16 în Austria (maiştri vopsitori, lăcătuş-mecanici, tinichigii şi vopsitori industrial), unul în Malta (inginer industrial, priceput la informatică, salariu de până la 50.000 euro anual). Claudiu CONSTANTIN

 

 

 

 

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Tonetele de cartier, locul unde Iașul se vinde la bucată
24/03/2025 18:28

  Iasul nu e doar orasul marilor bulevarde, al cafenelelor cochete si al hipermarketurilor cu reclame luminoase. În umbra blocurilor, la parterul scărilor cu mozaic de ’84 si printre aleil ...

­­­­70% transport electric, până la finalul anului. Iașul așteaptă încă 25 de autobuze electrice și 18 tramvaie noi
24/03/2025 18:16

În ultimii ani, alături de Primăria Municipiului Iasi, Compania de Transport Public a transformat radical transportul din oras. A fost modernizată infrastructura, a crescut siguranta călătoriilor s ...

Tramvaiul, mutat pe strada Sfântul Lazăr
24/03/2025 18:15

Municipalitatea a pus pe hartie un proiect urias destinat nu doar imbunătătirii traficului in oras, ci si transformării „zonei zero” a capitalei Moldovei intr-un urias pietonal, in viitorul aprop ...

Iașul, blocat pe Autostrada Unirii - A8!
24/03/2025 18:14

* „Pe 26 Aprilie 2025 va incepe executia podului de la Ungheni, la profil de patru benzi. Spitalul Regional de Urgentă, cea mai mare unitate spitalicească din regiunea Moldovei, este in executie si urme ...

Zilele călduroase readuc în prim-plan pișcătura de căpușă
24/03/2025 18:13

Chiar dacă incă avem parte de zile răcoroase, perioada caldă este din ce in ce mai aproape. În aceste conditii, medicii ieseni trag un semnal de alarmă in randul populatiei, vorbind despre pericolele ...

Justiție terapeutică. Sute de tineri dependenți de droguri, internați forțat în clinici specializate!
24/03/2025 18:13

* in judetele Moldovei, peste 300 de tineri (majoritatea din Iasi) sunt admisi, an de an, la tratament pentru problemele cauzate de consumul de noi substanţe psihoactive * conform datelor Agentiei Nationale An ...

„Boala sărăciei” lovește din plin Iașul
24/03/2025 18:11

Tuberculoza continuă să rămană o problemă majoră de sănătate publică, afectand in special comunităţi sărace, mai ales in zonele rurale unde accesul la serviciile medicale este limitat. Condiţiile p ...

Val de absențe la simularea Bacalaureatului
24/03/2025 18:11

Doar 4.555 de elevi din ultimul an de liceu s-au prezentat in cele 50 de centre din Iaşi şi judeţ, in care a fost organizată Simularea Examenului Naţional de Bacalaureat. Iniţial au fost inscrişi 5.300 d ...

Tradiții de Buna Vestire. Ziua când aflăm cum va fi vremea de Paște
24/03/2025 13:56

Buna Vestire (25 martie) este una dintre cele patru mari sărbători inchinate Maicii Domnului şi este marcată cu exact nouă luni inainte de Crăciun, momentul naşterii lui Isus. I se mai spune şi Blagov ...

Expoziție la Palatul Culturii --  „Istoria în emisiuni monetare ale Băncii Naționale a Moldovei”
24/03/2025 11:18

  Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Consiliul Raional Ialoveni – Sectia Cultură, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Consiliul Judetean Iasi, Ansamblul Arti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei