Efectele contractului RCA pe durata în care autovehiculul nu este utilizat ar putea fi suspendate
Dimensiune font:
Posibilitatea suspendării efectelor contractului RCA pe durata în care autovehiculul nu este utilizat şi prelungirea valabilităţii acestuia cu perioada în care a fost suspendat, efectuarea plăţii primei RCA în rate atât la persoanele fizice, cât şi la persoanele juridice, precum şi revizuirea modalităţii de stabilire a tarifului de primă RCA pentru contractele încheiate pe perioade mai mici de 12 luni, astfel încât să nu mai existe diferenţe atât de mari între poliţele anuale şi cele subanuale, sunt măsuri avute în vedere de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), ca răspuns la cerinţele transportatorilor. Potrivit unui comunicat al ASF, discuţiile între reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară şi cei ai transportatorilor din România vor continua în zilele următoare, în vederea consolidării unui pachet de măsuri care să poată fi aplicat imediat pentru soluţionarea problemelor ridicate de transportatori, informează autoritatea.
„Autoritatea a creat astfel un cadru mai amplu de analiză şi de identificare a unor soluţii concrete şi sustenabile necesare rezolvării problemelor cu care se confruntă industria de transport referitoare la poliţele RCA”, se menţionează în comunicat.
Totodată, ASF a luat în considerare, împreună cu partenerii de dialog, toate abordările posibile ca răspuns la solicitările transportatorilor. În acest sens, autoritatea are în vedere măsuri ce sunt incluse într-un plan de acţiune care cuprinde şi activităţi care, în bună măsură, urmau să fie adoptate de ASF în perioada imediat următoare.
Printre măsurile menite să diminueze efortul financiar al posesorilor de poliţe RCA se numără: posibilitatea suspendării efectelor contractului RCA pe durata în care autovehiculul nu este utilizat, cu prelungirea valabilităţii acestuia cu perioada în care a fost suspendat; efectuarea plăţii primei RCA în rate indiferent de nivelul acesteia, atât la persoanele fizice, cât şi la persoanele juridice, opţiunea plăţii în rate aparţinând potenţialului asigurat; revizuirea modalităţii de stabilire a tarifului de primă RCA pentru contractele încheiate pe perioade mai mici de 12 luni, astfel încât să nu mai existe diferenţe atât de mari între poliţele anuale şi cele subanuale.
În urma discuţiilor avute a fost subliniată, de asemenea, necesitatea ca Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) să analizeze şi să găsească soluţii ce privesc statutul asiguratului cu risc ridicat.
„Din această perspectivă, analiza are în vedere, cu precădere, identificarea unor propuneri destinate transportatorilor de mărfuri pentru ca aceştia să aibă acces la un tarif de primă echilibrat în cazul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto, astfel încât valorile tarifelor recomandate să fie într-un interval mai apropiat de tariful de referinţă. Discuţiile vor continua pe parcursul zilelor imediat următoare în vederea consolidării unui pachet de măsuri care să poată fi aplicat imediat pentru soluţionarea problemelor ridicate de reprezentanţii transportatorilor”, se mai spune în comunicat.
Potrivit informaţiilor remise de preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, conducerea Autorităţii de Supraveghere Financiară şi reprezentanţii confederaţiilor patronale şi federaţiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri au convenit, în urma discuţiilor de miercuri seara, ca poliţele RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone să se încheie la tariful de referinţă cu respectarea Legii 132/2017, precum şi modificarea legislaţiei pentru a permite suspendarea poliţei pe perioada în care autovehiculul este parcat din diferite motive.
Raluca STROE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau