Investește social în România devenind acționar fondator AFIN IFN SA

AFIN COVER_ADV (1)

Dimensiune font:

| 25-01-2022 09:00

În jur de 80 de ONG-uri, persoane fizice și juridice au ales să investească în AFIN - prima instituție financiară nebancară cu capital românesc dedicată exclusiv sectorului economiei sociale. Pe 26 ianuarie 2022, în cadrul unui eveniment online, poți afla mai multe despre cum poți deveni acționar fondator AFIN IFN SA.

Piața finanțărilor din România se va îmbogăți în acest an cu o instituție financiară nebancară, care va oferi soluții alternative de finanțare operatorilor din aria economiei sociale. AFIN IFN SA este în curs de înființare, fiind în prezent în etapa constituirii capitalului social. În această fază, persoanele interesate să devină acționari fondatori ai instituției financiare pot trimite scrisori de angajament și pot subscrie la capitalul social de start al organizației, conform calendarului și metodologiei anunțate pe site.

Un proiect nou, dedicat întreprinzătorilor sociali

AFIN IFN SA este o inițiativă a consorțiului format din Fundația „Alături de Voi” România, FEBEA – Federația Europeană a Băncilor Etice și Alternative și Patria Credit IFN. Instituția își propune să ofere operatorilor din aria economiei sociale soluții alternative de finanțare a activității. AFIN IFN SA își propune să vină cu o nouă abordare a politicii de finanțare, adaptată specificului economiei sociale. Instituția va fi capabilă să facă analiza de bonitate ținând cont atât de viabilitatea economică și financiară a proiectului, cât și de indicatori de impact social, specifici operatorilor din acest sector.  AFIN va oferi soluțiile financiare alternative organizațiilor din aria economiei sociale, prin instrumente de creditare flexibile și accesibile (credite pentru capital de lucru, credite pentru investiții, credite punte pentru cofinantare fonduri europene etc).

Cum devii acționar fondator

Lansarea înscrierilor pentru participarea la înființarea AFIN IFN SA a avut loc anul trecut și deja 76 de persoane juridice - întreprinderi sociale, ONG cu activitate economică, IMM, societăți comerciale din domenii cum ar fi educație, formare  profesională, resurse umane, IT, comunicare - și fizice  - lucrători din sector s-au angajat cu diverse participații la constituirea capitalului social. Valoarea sumelor angajate a ajuns la 144.000 de euro.

Potrivit calendarului de înființare, etapa depunerii de capital social se va încheia în luna martie 2022. Tichetul minim pentru a deveni acționar în cadrul AFIN IFN SA este de 1.500 lei. Participarea la înființarea AFIN IFN SA se face prin transmiterea unei scrisori de angajament.

AFIN IFN SA va fi înființată oficial în aprilie 2022, cu un capital social minim de start de 200.000 Euro. Ulterior, creșterea capitalului AFIN va fi corelată cu creșterea portofoliului de credite, în corelație cu performanțele pieței.

Deschiderea cererilor pentru creditare se va face în luna mai 2022, în cadrul Conferinței Europene de Economie Socială de la Iași. Primele credite vor putea fi acordate începând cu luna iulie 2022. Se estimează acordarea a cel puțin 25 credite în primul an de activitate, ajungând la 170 credite acordate în al cincilea an.

Eveniment online: Investește social în România

Dacă ești interesat de piața finanțării sociale din România, dar și despre beneficiile de a deveni acționar fondator AFIN IFN SA te invităm miercuri, 26 ianuarie, la evenimentul online Investește social în România prin AFIN IFN SA.

În cadrul dezbaterii vor fi prezenți o parte dintre inițiatorii proiectului, care vor oferi informații privind stadiul înființării și beneficii de a deveni acționar AFIN IFN, calendar și aspecte legale privind înființarea AFIN,  nevoile și gradul de maturitate al sectorului de economie socială, cu accent pe întreprinderi sociale și alte teme de interes.
Participarea este GRATUITĂ și se face prin înregistrarea online aici: https://www.afin.org.ro/workshop-26-ianuarie

UtilDeco, un model de succes de întreprindere socială de inserție autorizată ca unitate protejată
În România, potrivit Registrului unic de evidență a întreprinderilor sociale gestionat de ANOFM, în decembrie 2021 erau active 2.440 de întreprinderi sociale.
UtilDeco este una dintre cele mai mari unități protejate și întreprindere socială de inserție din România. Modelul acestei unități este inclus pe site-ul Comisiei Europene ca model de bună practică. În 2016, i-a fost acordat premiul "EY Social Entrepreneur of the Year”!
În prezent, întreprinderea are 33 de angajați, dintre care 19 sunt cu dizabilități și din grupuri vulnerabile. Unitatea produce echipamente de lucru, ambalaje biodegradabile, forme volumetrice din polistiren, dar oferă și o gamă mare de servicii, precum: arhivare și depozitare, servicii SSM și SU, print digital, servicii de recrutare, organizare de evenimente, călătorii VIP și corporate și, mai nou, cafea premium proaspăt prăjită. Potrivit legislației în vigoare (Legea 193/2020), achizițiile de la o unitate protejată autorizată pot fi decontate.

AFIN IFN SA își propune să fie un partener al unor astfel de întreprinzători sociali, atât prin oferirea de soluții alternative de finanțare, cât și prin consultanță de specialitate!

Contact:

email: comunicare@afin.org.ro

website: www.afin.org.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Berăria H: Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași/Primele detalii despre investiție
19/11/2024 17:52

  Berăria H are in lucru un master-plan pentru proiectul pe care vrea să-l deruleze la Iasi, la fosta fabrică Tigarete. În septembrie 2024, cunoscuta berărie din Bucuresti ...

Se deschid circulaţiei loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău - Râmnicu Sărat
19/11/2024 13:29

Miercuri incepand cu ora 16.00 se vor deschide circulaţiei loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău - Ramnicu Sărat, ocazie cu care Poliţia Rutieră va desfăşura activităţi specifice de moni ...

Proteste la pușcărie
19/11/2024 12:16

Angajaţii din inchisori au protestat in faţa Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, reclamand deficitul de personal şi condiţiile proaste de muncă. Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Admini ...

3 greșeli banale care îți triplează factura la energie în sezonul rece! Ce nu trebuie să faci
19/11/2024 11:45

Sunt 3 greseli banale care iti triplează factura la energie, iar sute de mii de romani le comic. Asta in contextul in care in sezonul rece romanii tind să nu aerisească caloriferele sau să seteze termostatu ...

COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”ȚINE PASUL,  SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370
19/11/2024 09:07

 COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”TINE PASUL, SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
19/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice, potrivit unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaţilor
19/11/2024 05:49

Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microintreprinderile bun ...

Indicii ROBOR și-au întrerupt tendința de creștere
18/11/2024 19:05

*  motivul? BNR nu a modificat dobanzile de politică monetară si pentru facilitatea de depozit, care au rămas la 6,50%, respectiv 5,50% * cresterea indicilor s-a reflectat in majorarea dobanzilor solici ...

Risipa alimentară, paradoxul luxului în mijlocul sărăciei
18/11/2024 16:22

Conform estimărilor europene, risipa alimentară costă economia Uniunii Europene aproximativ 143 de miliarde de euro anual. Romania contribuie substantial la această pierdere, cu fiecare cetătean care arunc ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei