O firmă implicată într-un scandal cu un fost ministru câştigă pe bandă contracte cu M. Mediului

default

Dimensiune font:

| 08-01-2013 00:00

Patronii unei firme de publicitate implicată în 2009 în scandalul în care fostul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi, a fost anchetat pentru un posibil abuz în serviciu revin în forţă şi câştigă licitaţie după licitaţie cu instituţii ale statului. Numai cu Ministerul Mediului au încheiat printr-o altă firmă decât cea implicată în scandal trei contracte în valoare totală de aproximativ 5 milioane de lei

 

 

Ministerul Mediului condus de Rovana Plumb a atribuit anul acesta, în urma unor licitaţii, trei contracte în valoare totală de aproximativ 5 milioane de lei unei agenţii de publicitate deţinută de aceleaşi persoane care patronează şi firma Ars Advertising, societate implicată în scandalul din 2009 în urma căruia Ministrul Mediului de atunci, Nicole Nemirschi, era să îşi piardă scaunul.

Amintim că în urmă cu aproximativ trei ani, Nemirschi a fost anchetat de DNA pentru un posibil abuz în serviciu în legătură cu atribuirea prin încredinţarea directă a unui contract de publicitate în valoare de 500.000 de euro către o firma de publicitate - Ars Advertising

Societatea care a câştigat recent trei contracte cu Ministerul Mediului se numeşte Agrafics Communication SRL şi este deţinută de Ştefănescu Daniela (10% dintre acţiuni) şi Ştefănescu Gabriel Marian (90% dintre acţiuni), adică aceleaşi persoane care, potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, au înregistrat şi Ars Advertising.

În noiembrie 2012, Agrafics a câştigat la o licitaţie organizată de Ministerul Mediului un contract în valoare de aproximativ 2 milioane de lei, surclasând alte 14 companii ale căror oferte au fost considerate admisibile, din 16 câte s-au înscris. Criteriul de aribuire a fost preţul cel mai scăzut. Sursa de finantare a contractului provine de la bugetul de stat, urmând ca 75% din totalul cheltuielilor eligibile aferente contractului sa fie rambursate din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Axa Prioritara "Asistenta Tehnica" din Programul Operational Sectorial Mediu.

Conform caietului de sarcini, agenţia de publicitate a familiei Ştefănescu va presta pentru Ministerul Mediului servicii de organizare de evenimente pentru promovarea POS Mediu 2012-2014. Mai precis, societatea va trebui să organizeze patru evenimente tematice pentru a sublinia impactul pozitiv al proiectelor finanţate din POS Mediu, adresat publicului larg. De asemenea, va trebui să organizeze 16 întâlniri cu mass-media în diverse regiuni, cu vizitarea obiectivelor de investiţii de infrastructură de mediu din regiuni şi alte 16 evenimente majore de final de an dedicate progresului înregistrat în implementarea POS Mediu, pe parcursul anilor 2012 şi 2013.

Aceeaşi societate va organiza, conform caietului de sarcini, 192 de evenimente dedicate beneficiarilor axelor prioritare 1-5, în cadrul cărora se vor discuta aspecte tehnice specifice fiecărei axe urmârindu-se diseminarea informaţiilor actualizate privind noutăţile apărute în implementarea POS Mediu.

Alte două contracte

Tot în 2012, Agrafics a mai câştigat alte două contracte în urma unor licitaţii organizate de Ministerul Mediului. Unul, în valoare de 2,4 milioane de lei, l-a câştigat împreună cu societatea Ralcom Exhibitions SRL în iunie anul acesta şi presupune oferirea de servicii de organizare a celei de-a 11 -a reuniuni a Conferinţei Părţilor Contractante la Convenţia asupra zonelor umede de importanţă internaţională, în special ca habitat al păsărilor acvatice. Al doilea are o valoare de aproximativ 537.000 de lei şi se referă la organizarea unei campanii de promovare a Programului Operaţional Sectorial Mediu.

Un contract pe lună

În noiembrie, firma a câştigat un contract de 538.899 de lei în urma unei licitaţii organizate de Ministerul Transporturilor pentru servicii de comunicare, informare şi publicitate pentru proiectul "Suport pentru punerea în aplicare a unei strategii generale în sectorul de transport şi infrastructură".

În octombrie, firma a câştigat în urma unei licitaţii un contract în valoare de peste 3,2 milioane de lei cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici pentru servicii de consultanţă şi Servicii de consultanta şi formare în cadrul proiectului "Consolidarea performanţei Prefecţilor şi Subprefecţilor din România în contextul integrării în Uniunea Europeană şi al descentralizării administrative şi financiare. De asemenea, în iulie a câştigat un contract în valoare de peste 3 milioane de lei atribuit de Centrul Naţional De Dezvoltare a Invăţământului Profesional pentru servicii hoteliere şi de restaurant (49 de vizite de studiu transnaţionale care conţin servicii de transport aerian, local, cazare, masă, traducere în 8 ţări din Europa.

Agrafics a avut relaţii contractuale şi cu Institutul Naţional de Sănătate Publică cu care a încheiat în urma unor negocieri un acord contractual de achiziţii servicii de organizare evenimente pentru 1,1 milioane de lei.

În februarie 2012, Ministerul Muncii a atribuit ambelor societăţi patronate de familia Ştefănescu (Agrafics Communication şi Ars Advertising), în urma unei licitaţii, un contract de aproximativ 5,3 milioane de lei pentru servicii de publicitate.

Ce spune Ministerul

ECONOMICA.NET i-a întrebat pe oficialii Ministerului Mediului cum ar caracteriza această situaţie în care o companie asupra căreia au planat în trecut suspiciuni din partea organismelor de control este în continuare în relaţii contractuale cu Ministerul. "Atribuirea acordului-cadru menţionat (cel în valoare de 2 milioane de lei încheiat în noiembrie anul acesta n.red) s-a realizat cu respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii. Firma Agrafics Communication SRL a participat, alături de alţi 15 operatori economici, la o licitaţie deschisă, care a avut ca scop atribuirea acordului-cadru de organizare de evenimente. Criteriul de atribuire a fost preţul cel mai scăzut. Oferta firmei Agrafics Communication SRL a respectat cerinţele Autorităţii Contractante, exprimate în documentaţia de atribuire, iar preţul ofertat a fost cel mai mic dintre toţi operatorii economici care au participat la licitaţie", au declarat pentru ECONOMICA.NET oficialii Ministerului.
ECONOMICA.NET a mai întrebat dacă Ministerul consideră că există incompatibilitate de orice natura în acest caz. Răspunsul oficialilor este următorul. "Urmarea anchetei desfăşurate de DNA în anul 2009 a fost transmiterea deciziei de NUP. Nici DNA şi nici o altă instituţie a statului nu a transmis Ministerului Mediului şi Pădurilor nicio comunicare oficială din care să rezulte faptul că firma ARS Advertising ar fi comis o ilegalitate care ar putea avea ca rezultat imposibilitatea participării acţionarilor la alte proceduri de achiziţie publică. În acest context, luând în consideraţie cele prezentate la punctele 1 şi 2 din prezenta adresă, Autoritatea Contractantă nu ar fi avut nicio justificare legală să interzică societăţii Agrafics Communication SRL participarea la licitaţie sau să refuze încheierea contractului cu această firmă."

Afacerile familiei Ştefănescu

Potrivit ONRC , Agrafics Communication a fost înfiinţată în decembrie 2010 şi a raportat anul trecut la Ministerul de Finanţe o cifră de afaceri de peste 7.8 milioane de lei şi un profit de peste 53.400 lei.

Ars Advertising, firma înregistrata în 1997, a raporta anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de lei si un profit net de aproximativ 65.000 de lei. In 2010 societatea avea 4 angajati, iar în 2011 pe site-ul Ministerului de Finanţe nu figurează cu niciun salariat.

Ministrul Nemirschi

Nicolae Nermirschi a fost numit de PSD Ministru al Mediului în decembrie 2008 şi a stat pe acest scaun până în octombrie 2009, când PSD a plecat de la guvernare. Nemirschi şi-a început cariera ca inginer la Întreprinderea de Construcţii Hidrotehnice Constanţa – Canalul Dunăre-Marea Neagră, în 1984, pentru ca mai apoi să fie pe rând director adjunct la S.C. Mamaia SA în perioada 1990-1992, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România, filiala Constanţa, între anii 1998-2000, apoi a fost Director General la Asociaţiei Patronală Mamaia.

Între 2000 şi 2004 a ocupat succesiv funcţia de director executiv şi arhitect-şef în Primăria Municipiului Constanţa. La momentul în care a fost numit Ministru era preşedinte al Zonei Metropolitane Constanţa şi vicepreşedinte al Comitetului Naţional al Zonei Costiere (organism de coordonare în domeniul managementului litoralului).

 

economica.net

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei