Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că "surpriza" ajunge direct pe masa şefilor
Dimensiune font:
Aflată în pragul disponibilizării a vrut să se răzbune pe şefii ei înainte să iasă pe poarta companiei şi le-a lăsat un mesaj care a stârnit panica în rândul lor. Conducerea a cooptat o şedinţă de urgenţă şi a venit cu un răspuns neaşteptat la ameninţarea femeii.
În momentul în care a aflat că urma să rămână fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. Înainte să părăsească sediul, femeia a lăsat un mesaj şi a avut grijă ca acesta să ajungă la şefi. În mesaj, angajata le spune că, înainte să părăsească firma, sabotase mai multe produse cosmetice care fuseseră deja livrate şi se găseau deja pe rafturile farmaciilor. Conducerea a cooptat o şedinţă de urgenţă şi a luat o decizie care, dacă ar fi fost greşită, ar fi putut să distrugă compania.
Povestea acestei situaţii de criză, care a avut loc în culisele unei companii din Marea Britanie, ne este spusă pe larg de Lucian Vînătoriu, crisis manager specialist în cadrul firmei de consultanţă Hostile Context Management. Puşi în faţa acestei situaţii de criză, cei din management şi-au pus o serie de întrebări înainte să hotărască felul în care vor aborda posibilul dezastru. „Câte loturi retragi într-un astfel de caz?", „Iei decizia de a le retrage sau rişti şi le păstrezi în piaţă?" - odată ce au avut răspunsul la aceste întrebări ei au acţionat.
„Managementul a ales să nu retragă niciunul dintre produse. O decizie extrem de grea şi extrem de riscantă”, explică pentru gândul Lucian Vînătoriu. „S-a dovedit, în cele din urmă, că angajata doar blufase, nu intervenise asupra produselor”, adaugă el, menţinând că scopul ei era de fapt doar acela de a stârni probleme pentru a se răzbuna pe şefi.
„Întrebarea este ce se întâmpla dacă sabota un produs, de exemplu, injectându-l cu o substanţă”, spune specialistul în gestionarea situaţiilor de criză.
Cum reacţionează şefii români la situaţiile de criză
Întâmplarea de mai sus este cunoscută multor manageri de companii. Sunt situaţii în care firmele pe care le conduc trec prin situaţii de criză generate fie de factori externi, de piaţă, fie de evenimente neplăcute întâmplate în cadrul companiilor. Ce faci atunci când ai în faţă o astfel de criză? În străinătate există specialişti la care apelezi „să-ţi rezolve lucrurile”. Managerul situaţiilor de criză este un job foarte bănos, care începe să prindă şi în România. Lucian Vînătoriu a explicat, pentru gândul, ce presupune munca pe care o prestează pentru companiile din România.
Patronii români speră, de cele mai multe ori, că firmele pe care le conduc nu se vor confrunta niciodată cu o situaţie de criză, iar atunci când criza îi loveşte mulţi refuză să accepte că au o problema şi nu ţin seama de sfatul specialiştilor în gestionarea acestor momente critice. Există şi şefi care se răzgândesc şi sunt dispuşi să pună în aplicare ideile specialiştilor în situaţii de criză, dar iau decizia prea târziu şi compania înregistrează pierderi semnificative sau chiar intră în faliment.
"Sunt oameni cu speranţă, cred că divinitatea îi va scăpa şi că deciziile pe care le iau sunt cele mai bune", spune Vînătoriu despre patronii din ţara noastră.
Corect ar fi însă ca aceştia să acepte că au o problemă şi să se implice în rezolvarea ei. "Orice şef odată prins în criză trebuie să aibă curajul să aplice măsurile într-un mod coerent. Simplu spus,
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau