Patronii staţiei GPL din Crevedia, trimiși în judecată

Dimensiune font:

| 12-06-2024 11:46

Cei doi patroni ai staţiei GPL din Crevedia, Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stângă, au fost trimişi în judecată de Parchetul General pentru săvârşirea infracţiunilor de distrugere din culpă şi nerespectarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, în legătură cu exploziile din 26 august 2023, în urma cărora şase persoane au murit şi 54 au fost rănite.

În dosar a fost trimisă în judecată şi firma celor doi, Flagas SRL, care deţine staţia GPL de la Crevedia.

Ionuţ Doldurea este fiul primarului din Caracal, Ion Doldurea, care a câştigat duminică un nou mandat de edil.

Tragedia a avut loc pe 26 august 2023, în timp ce era efectuat un transfer de gaz între două cisterne. În urma exploziilor, şase persoane au decedat, 54 au fost rănite, opt case au fost distruse total, iar 80 parţial.

Procurorii susţin că incendiul şi exploziile au fost cauzate de scurgerile de gaze de la autocisternele sau cisternele depozit amplasate în curtea firmei şi de existenţa unei surse de aprindere.

La imobilul din Crevedia nu se putea derula nicio operaţiune cu GPL (depozitare, transvazare etc), deoarece pentru respectiva locaţie nu existau avizele şi autorizaţiile instituţiilor abilitate.

Acuzaţiile procurorilor:

* Distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru

În perioada 30 septembrie 2020 – 26 august 2023, în calitate de asociaţi şi administratori în drept şi în fapt ai unei societăţi comerciale, în mod sistematic, Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stângă au promovat în cadrul societăţii o politică de funcţionare a acesteia grefată pe încălcarea repetată a dispoziţiilor legale în materia securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi a celor privind derularea operaţiunilor de alimentare, transport, transvazare şi depozitare cu combustibil GPL, la punctul de lucru neautorizat amplasat în comuna Crevedia.

Astfel, a fost autorizată şi impulsionată desfăşurarea de activităţi de descărcare a produsului GPL din cisterne auto, autorizate ADR, în rezervoare cisternă, neautorizate ADR, precum şi utilizarea unei pompe mobile improvizate, neautorizate, în condiţiile inexistenţei unor proceduri de lucru autorizate pentru realizarea activităţilor de descărcare/încărcare GPL.

Toate acestea s-au desfăşurat într-o locaţie neautorizată situată într-o zonă puternic populată, fapte ce au creat premisele producerii la data de 26 august 2023, în intervalul orar 18,48 – 21,46, a unei prime explozii urmată de un incendiu, în contextul apariţiei unui defect de etanşare pe unul dintre furtunurile de transvazare/alt reper, ce a condus la crearea unor nori de GPL în amestec cu aerul, în diverse concentraţii, inclusiv în domeniul de explozivitate – în conjuncţie cu o sursă eficientă de aprindere, precum şi premisele propagării incendiului şi producerii unei succesiuni de alte opt explozii a unor nori de vapori.

Astfel, a fost cauzat decesul a cinci persoane şi vătămarea corporală a 54 de persoane, precum şi distrugerea şi degradarea unor bunuri imobile (opt case distruse total şi 80 distruse parţial) şi mobile, precum şi a unor lucrări, echipamente, instalaţii sau componente ale acestora.

* Neluarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă

În perioada 30 septembrie 2020 – 26 august 2023, în calitate de angajatori, Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stângă nu au luat măsurile legale de sănătate şi securitate în muncă – prevăzute în HG 1146/2006 privind cerinţele minime de securitate pentru utilizare în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă, în HG 1218/2006 privind stabilirea cerinţelor minime de securitate şi sănătate în muncă pentru asigurarea protecţiei lucrătorilor împotriva riscurilor legate de prezenţa agenţilor chimici şi în Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă – deşi aveau îndatorirea de a lua aceste măsuri, generând prin conduita urmată un pericol iminent de producere a unui accident de muncă, aspecte care au determinat producerea, la data de 26 august 2023, a unui accident colectiv soldat cu decesul şi vătămarea corporală a mai multor persoane, aflate în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau în afara muncii.

* Nerespectarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă

În condiţiile în care, în prealabil, împreună cu ceilalţi factori de decizie din cadrul societăţii elaboraseră în mod formal un set de măsuri care vizau activitatea acesteia în ansamblu, menit să ateste în mod artificial îndeplinirea obligaţiei de a asigura respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă privind componenta de utilizare a unor echipamente de muncă fără pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stângă au pus la dispoziţia angajaţilor societăţii, care desfăşurau activităţi lucrative clandestine la punctul de lucru neautorizat şi nedeclarat, o pompă mobilă improvizată, neautorizată şi afectată de vicii de funcţionare, determinându-i în mod activ pe angajaţii societăţii să o utilizeze în procesul de transvazare.

S-a intervenit astfel efectiv în procesul muncii şi s-a alterat în mod iremediabil modalitatea sa de derulare, generând prin acţiunile întreprinse o stare de pericol iminent de declanşare a unui accident de muncă, care s-a şi concretizat prin producerea, în data de 26 august 2023, pe raza comunei Crevedia din judeţul Dâmboviţa, a unui accident colectiv soldat cu decesul şi vătămarea corporală a mai multor persoane, aflate atât în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, cât şi în afara muncii.

Prin actul de sesizare a instanţei, s-a solicitat judecătorului de cameră preliminară din cadrul Judecătoriei Răcari menţinerea măsurilor asigurătorii instituite şi menţinute, având în vedere că subzistă temeiurile care au determinat luarea şi menţinerea acestor măsuri.

Astfel, prin ordonanţa din data de 6 septembrie 2023, s-a dispus instituirea măsurii asiguratorii a sechestrului asupra a 63 imobile aparţinând firmei Flagas SRL, asupra unui imobil aparţinând unui inculpat şi asupra a şapte imobile aparţinând celui de al doilea inculpat. De asemenea, s-a dispus instituirea măsurii asiguratorii a popririi asupra a 15 conturi bancare deţinute de către cei doi inculpaţi. De asemenea, s-a pus sechestru pe bunurile mobile aparţinând firmei, respectiv părţi sociale la mai multe societăţi. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:45

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Cotusca, cu sediul in sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231.561.946, fax 0231.561.936, e-mail: primariacotusca@yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -Teren in suprafata totala de 922 mp, compus din teren in suprafata de 364 mp si teren in suprafata de 558 mp, situat in intravilanul satului Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 73, avand CF 62465, Parcela Cadastrala 918, apartinand domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Cotusca nr. 24/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita in contul concedentului: RO60TREZ1195 006XXX000330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 01.04.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Cotusca, comuna Cotusca, sat Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original si 1 exemplar in copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.04.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Cotusca, sat Cotusca, comuna Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231.511.739, fax 0231.531.832, e-mail: tr-botosani-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.03.2025.
Metode eficiente prin care ieșenii fac față inflației
20/03/2025 17:21

Ca multe orase din tară, si Iasul trece printr-o perioadă economică dificilă. Inflatia dă tarcoale fiecărei buzunare de student, corporatist, pensionar si, mai nou, chiar si al micilor antreprenori de car ...

Actualul sistem de pensii va dispărea. Pensia va ajunge la mai puțin de 30% din valoarea ultimului salariu!
20/03/2025 17:02

* „Greul va urma după 2035-2040, cand se va pensiona generatia decreteilor, respectiv angajatii cu varsta cuprinsă intre 40 si 55 de ani. Conform estimărilor, din cauza deficitului bugetului de pe ...

Deși rămân în topul sărăciei, românii sunt și printre cei mai fericiți europeni
20/03/2025 13:15

Potrivit Eurostat, Romania si Bulgaria răman cu mult peste media europeană a sărăciei de 21%. În Romania, aproape o treime din populatie trăieste in pragul sărăciei. Desi indicatorii macroeconomici ...

COMUNICAT DE PRESĂ AUDIT MANAGEMET SRL IASI - Anunț finalizare proiect finanțat prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027
20/03/2025 12:36

COMUNICAT DE PRESĂ AUDIT MANAGEMENT SRL IASI - Anunt finalizare proiect finantat prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027

Interesul pentru mașinile electrice scade. Șoferii revin la motoarele pe combustie
20/03/2025 12:01

    Interesul consumatorilor pentru masinile electrice continuă să scadă pe principalele piete ale lumii, in favoarea celor cu motoare pe combustie internă, care castigă teren in preferinte ...

Leul dărâmă toate previziunile
19/03/2025 17:53

* anul trecut, analistii vedeau pentru această lună o valoare medie a cursului anticipat de 5,0419 lei/euro * la sondajul realizat in ianuarie, toti participantii anticipau o depreciere a leului, cu valoarea ...

Trai tot mai greu pentru români. Prețurile la mâncare au crescut cu aproape 50%, dar sunt domenii unde creșterile depășesc 100%
19/03/2025 16:26

 În ultimii cinci ani, viata in Romania a devenit considerabil mai scumpă, cu cresteri de preturi semnificative in mai multe domenii. Există servicii ale căror costuri au crescut cu pană la 108% ...

Crește valoarea bonurilor de masă. Mesajul Guvernului: '30 lei nu asigură o masă decentă'. Cu cât urmează să fie majorate
19/03/2025 14:47

Guvernul decide majorarea valorii bonurilor de masă: valoarea per tichet va ajunge la 40,18 lei. Guvernul pregăteste o nouă majorare a valorii tichetelor de masă, conform unei decizii aflate in analiză de ...

Statul a încasat aproape 6,6 miliarde de lei de la turiștii străini
19/03/2025 14:16

Romania a inregistrat, in 2024, un număr de 2,178 milioane de turisti străini cazati in structurile colective de primire turistică, iar sumele cheltuite de acestia s-au ridicat la 6,588 miliarde de lei, potr ...

Benzinăriile schimbă direcția. Carburanții s-au scumpit miercuri. Cât costă combustibilii în principalele stații de alimentare
19/03/2025 12:39

 După un sir de zece ieftiniri la pompă ale carburantilor, benzina este mai scumpă miercuri, 19 martie. La unul dintre principalii operatori de statii de alimentare, pretul motorinei standard a rămas n ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei