România pierde peste jumătate din cererea de plată nr. 3 din PNRR. Câciu dă asigurări: 'Nu se pierde niciun ban / renunțăm la metroul din Cluj'

13

Dimensiune font:

| 11-10-2024 09:26

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Adrian Câciu, a confirmat în această seară că metroul din Cluj, programat să fie finalizat în 2032 cu o finanțare parțială din fonduri europene, va fi eliminat de pe lista proiectelor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

România este în situația în care a pierdut, temporar 1,1 miliarde de euro din cererea de plată numărul 3 care este în valoare totală netă de 2 miliarde de euro. Guvernul are la dispoziție șase luni să îndeplinească jaloanele restante și să mai recupereze din bani. Ministrul Adrian Câciu a dat asigurări în această seară, că România nu va pierde acești bani, însă va fi scos in cererea de plată proiectul metroului din Cluj.

„Să ne înțelegem: nu se pierde niciun ban. Nu se plătesc în același timp. O plată parțială vom avea, cum am avut și la cererea de plată nr. 2. Acum, nu am exact cifra, aștept scrisoarea oficială. Pot să spun că totuși evoluția sumei a crescut de la o săptămână la alta“, a afirmat Adrian Câciu după ce astăzi au apărut informații potrivit cărora România pierde temporar 1,1 miliarde de euro din cererea de plată numărul 3, în valoare totală netă de 2 miliarde de euro din PNRR.

„Discutăm despre metroul de la Cluj... problema nu a fost rezolvată, motiv pentru care vom avea o plată parțială, iar la revizuirea PNRR, metroul de la Cluj va fi eliminat ca investiție din acest plan și va fi finanțat din alte surse, de la Ministerul Transporturilor, din obligațiuni verzi emise de România. Fondurile aferente metroului de la Cluj (n.r. din PNRR), cele 300 de milioane de euro, vor fi realocate către o investiție de succes, care nu are probleme din perspectiva Comisiei Europene. Ce reproșează Comisia: nu a fost publicat în CJUE anunțul pentru lansarea licitației la valoarea actualizată a contractului de execuție. Toate celelalte jaloane vor fi rezolvate. Avem la dispoziție această perioadă de 6 luni pentru a soluționa aceste probleme“, a dat asigurări Adrian Câciu.

Guvernul are la dispoziție șase luni pentru a îndeplini jaloanele nefinalizate și pentru a recupera fondurile. România a îndeplinit 68 din cele 74 de jaloane incluse în cererea de plată numărul 3. Șase dintre aceste jaloane au fost considerate neîndeplinite, fie parțial, fie complet.

Care sunt jaloanele 'ratate' de România

  • * Operaționalizarea AMEPIP – Acest jalon vizează crearea Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Proiectelor de Infrastructură și Politici Publice (AMEPIP). Foștii șefi ai agenției au demisionat, iar unii dintre ei au rămas interimari, deși au fost considerați incompatibili și în conflict de interese.
  • * Scăderea pragului la microîntreprinderi – Premierul Marcel Ciolacu a declarat că este necesară o decizie politică pentru a stabili dacă România va renunța la acest regim fiscal pentru microîntreprinderi.
  • * Finanțarea metroului din Cluj-Napoca – Proiectul metroului din Cluj-Napoca, care urma să beneficieze de o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR, riscă să piardă această finanțare din cauza neîndeplinirii jaloanelor.
  • * Numirile la companiile din transporturi – Acest jalon implică numirile la conducerea companiilor din transporturi, unde au fost identificate probleme legate de procedurile de selecție.
  • * Contracte pentru lucrări feroviare – Există jaloane restante referitoare la contractele ce vizează lucrările feroviare, care nu au fost semnate conform cerințelor stabilite.
  • * Numirile la companiile din energie – Consiliile de administrație ale companiilor din domeniul energiei au fost completate cu persoane considerate incompatibile cu funcțiile lor, iar procedurile de selecție nu au fost suficient de transparente.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:50

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Presiune maximă pe economie
02/01/2025 20:43

Perspectiva cresterii inflatiei in prima parte a anului in curs, urmare a cresterii accizelor la carburanti, dar si a unor taxe impozite, care vor afecta mediul economic, a determinat dealerii bancari să ridic ...

Andrei Caramitru, viral după ce a comentat veniturile de invidiat ale manichiuristelor: „De o mie de ori mai bine decât telectual inutil”
02/01/2025 20:42

Andrei Caramitru, cunoscut analist economic, pretinde că admiră independenta economică a manichiuristelor, considerandu-le un exemplu de succes. Totul a pornit de la o postare pe Instagram, unde o tanără ...

Început de an cu buzunare goale. Sărbătorile de iarnă au schimbat planurile financiare ale noului an
02/01/2025 17:17

Luna decembrie pulsează de strălucirea sărbătorilor: luminite care dansează in orase, rafturi pline cu produse tematice, promotii care inundă inboxurile, iar agitatia cumpărăturilor devine aproape o tra ...

Alocațiile copiilor cresc cu peste 10 la sută
02/01/2025 16:56

Copiii din Romania vor primi alocatii mai mari incepand cu 1 ianuarie 2025, decizie care aduce o rază de sperantă in multe familii si reprezintă o nouă etapă in sustinerea drepturilor copilului la nivel na ...

Ce se întâmplă cu banii românilor la început de an. Anunțul îngrijorător făcut de BNR
02/01/2025 14:02

 Ce se intamplă cu banii romanilor la inceput de an, este intrebarea tuturor cetătenilor. După ce măsurile de austeritate impuse de Guvern au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2025, o altă veste i-a sur ...

ANAF publică
02/01/2025 12:40

 Este vorba despre firmele si persoanele fizice care nu si-au achitat obligatiile fiscale aferente trimestrului 4 din 2024, conform legislatiei in vigoare. Acestea vor figura pe „lista rusinii” ...

DOCUMENT O nouă decizie semnată de Guvern bulversează deja mediul de afaceri
02/01/2025 12:11

 Proiectul de lege semnat de Guvern si prezentat anterior de Profit.ro prin care, printre altele, sunt introduse noi obligatii si pentru agentiile imobiliare bulversează deja mediul de afac ...

Vine viscolul!
02/01/2025 11:38

Meteorologii au emis, joi, o avertizare Cod portocaliu de viscol, valabilă pană vineri dimineaţa in zone montane din zece judeţe, precum şi două Coduri galbene de intensificări ale vantului, ce vizează ...

Târgul de Crăciun din Grote Markt - Bruges, o atracție turistică
02/01/2025 08:45

Oraşul medieval Bruges, cunoscut pentru farmecul său de poveste, găzduieşte unul dintre cele mai spectaculoase targuri de Crăciun din Europa. Situat in centrul istoric al oraşului, Targul de Crăciun din ...

O treime din gazul din depozitele din România s-a consumat deja. Ce spune ministrul Energiei
01/01/2025 18:11

Temperaturile scăzute din acest an au accelerat golirea depozitelor de gaze naturale la nivel european, fenomen care se reflectă si in Romania, conform datelor de pe platforma AGSI (Aggregated Gas Storage Inv ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei