România pierde peste jumătate din cererea de plată nr. 3 din PNRR. Câciu dă asigurări: 'Nu se pierde niciun ban / renunțăm la metroul din Cluj'

13

Dimensiune font:

| 11-10-2024 09:26

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Adrian Câciu, a confirmat în această seară că metroul din Cluj, programat să fie finalizat în 2032 cu o finanțare parțială din fonduri europene, va fi eliminat de pe lista proiectelor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

România este în situația în care a pierdut, temporar 1,1 miliarde de euro din cererea de plată numărul 3 care este în valoare totală netă de 2 miliarde de euro. Guvernul are la dispoziție șase luni să îndeplinească jaloanele restante și să mai recupereze din bani. Ministrul Adrian Câciu a dat asigurări în această seară, că România nu va pierde acești bani, însă va fi scos in cererea de plată proiectul metroului din Cluj.

„Să ne înțelegem: nu se pierde niciun ban. Nu se plătesc în același timp. O plată parțială vom avea, cum am avut și la cererea de plată nr. 2. Acum, nu am exact cifra, aștept scrisoarea oficială. Pot să spun că totuși evoluția sumei a crescut de la o săptămână la alta“, a afirmat Adrian Câciu după ce astăzi au apărut informații potrivit cărora România pierde temporar 1,1 miliarde de euro din cererea de plată numărul 3, în valoare totală netă de 2 miliarde de euro din PNRR.

„Discutăm despre metroul de la Cluj... problema nu a fost rezolvată, motiv pentru care vom avea o plată parțială, iar la revizuirea PNRR, metroul de la Cluj va fi eliminat ca investiție din acest plan și va fi finanțat din alte surse, de la Ministerul Transporturilor, din obligațiuni verzi emise de România. Fondurile aferente metroului de la Cluj (n.r. din PNRR), cele 300 de milioane de euro, vor fi realocate către o investiție de succes, care nu are probleme din perspectiva Comisiei Europene. Ce reproșează Comisia: nu a fost publicat în CJUE anunțul pentru lansarea licitației la valoarea actualizată a contractului de execuție. Toate celelalte jaloane vor fi rezolvate. Avem la dispoziție această perioadă de 6 luni pentru a soluționa aceste probleme“, a dat asigurări Adrian Câciu.

Guvernul are la dispoziție șase luni pentru a îndeplini jaloanele nefinalizate și pentru a recupera fondurile. România a îndeplinit 68 din cele 74 de jaloane incluse în cererea de plată numărul 3. Șase dintre aceste jaloane au fost considerate neîndeplinite, fie parțial, fie complet.

Care sunt jaloanele 'ratate' de România

  • * Operaționalizarea AMEPIP – Acest jalon vizează crearea Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Proiectelor de Infrastructură și Politici Publice (AMEPIP). Foștii șefi ai agenției au demisionat, iar unii dintre ei au rămas interimari, deși au fost considerați incompatibili și în conflict de interese.
  • * Scăderea pragului la microîntreprinderi – Premierul Marcel Ciolacu a declarat că este necesară o decizie politică pentru a stabili dacă România va renunța la acest regim fiscal pentru microîntreprinderi.
  • * Finanțarea metroului din Cluj-Napoca – Proiectul metroului din Cluj-Napoca, care urma să beneficieze de o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR, riscă să piardă această finanțare din cauza neîndeplinirii jaloanelor.
  • * Numirile la companiile din transporturi – Acest jalon implică numirile la conducerea companiilor din transporturi, unde au fost identificate probleme legate de procedurile de selecție.
  • * Contracte pentru lucrări feroviare – Există jaloane restante referitoare la contractele ce vizează lucrările feroviare, care nu au fost semnate conform cerințelor stabilite.
  • * Numirile la companiile din energie – Consiliile de administrație ale companiilor din domeniul energiei au fost completate cu persoane considerate incompatibile cu funcțiile lor, iar procedurile de selecție nu au fost suficient de transparente.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
COMUNICAT DE PRESĂ 11 octombrie 2024
11/10/2024 12:07

 COMUNICAT DE PRESĂ 11 octombrie 2024 "Transformarea digitală a firmei AVENSA CONSULTING prin achizitionare unei platforme de management procese interne”

„Antispălarea banilor în Uniunea Europeană înseamnă mai mult decât respectarea regulilor”
11/10/2024 10:24

* consideră Leonardo Badea, viceguvernator al Băncii Naţionale a Romaniei (BNR) Uniunea Europeană are legi puternice impotriva spălării banilor, dar intreprinderile, băncile şi chiar persoanele fizice ...

Comunicat de presă. ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT: ,,CONSTRUIRE ȘI DOTARE CENTRU COMUNITAR INTEGRAT ÎN COMUNA BUTEA, JUDEȚUL IAȘI
11/10/2024 09:00

Comunicat de presă. -ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT- ,,CONSTRUIRE SI DOTARE CENTRU COMUNITAR INTEGRAT ÎN COMUNA BUTEA, JUDETUL IASI", prin P.N.R.R/2022/C12/MS/I1.4 – Centre comunitare integr ...

FINALIZARE PROIECT GRĂDINIȚA GOLĂIEȘTI 2024 Data: 11.10.2024  CONSTRUIRE ȘI DOTARE GRĂDINIȚA  ÎN LOCALITATEA GOLĂIEȘTI, COMUNA GOLĂIEȘTI, JUDEȚUL IAȘI
11/10/2024 09:00

 FINALIZARE PROIECT GRĂDINITA GOLĂIESTI 2024 Data: 11.10.2024 CONSTRUIRE SI DOTARE GRĂDINITA  ÎN LOCALITATEA GOLĂIESTI, COMUNA GOLĂIESTI, JUDETUL IASI

Vești bune pentru români! Salariul minim pe economie se majorează de la 1 ianuarie 2025
10/10/2024 20:21

  Angajatii din Romania vor primi mai multi bani Cat va fi salariul minim pe economie din 1 ianuarie 2025 Angajatii din Romanoa vor primi mai multi bani incepand cu anul 2025. Salariul m ...

Numerele câștigătoare la extragerile Loto. Report uriaș la o categorie de joc
10/10/2024 19:26

 Joi, 10 octombrie 2024, au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, după ce la tragerile loto de duminică, 6 octombrie, Loteria Romană a acordat peste 24.250 de ca ...

Va fi interzis pentru cei cu mașini mai vechi de 15 ani
10/10/2024 15:45

Uniunea Europeană pregăteste o lege pentru soferii care au masini mai vechi de 15 ani. Legea este una dură, care ii fortează practic pe soferi să achizitioneze una noua. Momentan, ministrii din UE trebui ...

România începe blocada împotriva Ucrainei!
10/10/2024 15:22

Niciun gram de carne de pui şi niciun ou din Ucraina nu vor intra pe teritoriul Romaniei pentru comercializare, dacă nu există licenţă de de import, a declarat, joi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării ...

COMUNICAT DE PRESĂ Data : 10.10.2024 Lansarea proiectului: SC VANINA BOUTIQUE SRL
10/10/2024 13:27

COMUNICAT DE PRESĂ Data : 10.10.2024  Lansarea proiectului: SC VANINA BOUTIQUE SRL

Cum să obții un credit pentru extinderea și modernizarea fermei tale
10/10/2024 12:29

Cum să obtii un credit pentru extinderea si modernizarea fermei tale O fermă modernă este astăzi o conditie esentială pentru profitabilitatea in sectorul agricol. Prin solutii precum automatizarea, digita ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei