1) Se extind categoriile de beneficiari de sponsorizări pentru care microîntreprinderile au dreptul la facilități fiscale
2) Nu este cuprinsă în baza asigurărilor sociale obligatorii, contravaloarea bunurilor și serviciilor acordate salariaților aflați în izolare preventivă la locul de muncă
3) Se anulează facilitățile fiscale pentru indemnizația de șomaj tehnic acordată unor categorii
Aceste categorii sunt:
• Salariații din domeniul construcțiilor;
• Programatorii;
• Persoanele fizice cu handicap grav;
• Persoanele ce desfășoară activități de cercetare-dezvoltare și inovare.
Foarte important: ne referim doar la indemnizația suportată din bugetul fondului de șomaj și nu la veniturile de natură salarială plătite de angajator, pentru care se păstrează în continuare facilitățile.
Aceeași procedură de anulare a unor facilități pentru aceleași categorii de salariați este aplicabilă și pentru indemnizația reprezentând zile libere plătite pentru persoanele ce au grijă de copii în situația suspendării activității unităților de învățământ, conform Legii nr. 19/2020.
Legiuitorul a prevăzut în mod expres că această anulare a facilităților este aplicabilă începând cu indemnizația lunii aprilie 2020, fapt pentru care aceste facilități rămân în vigoare pentru luna martie 2020.
4) Se extinde categoria bunurilor importate din state terțe pentru care se aplică măsura de taxare inversă în vamă, măsură ce se aplică doar persoanelor înregistrate în scopuri de TVA
Printre aceste categorii regăsim și alcoolul etilic denaturat destinat producției de dezinfectanți. Taxarea inversă se aplică pentru importul de alcool etilic denaturat dacă importatorul deține și autorizația de ”utilizator final”, prevăzută de legislația privind accizele.
5) Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, datorat potrivit Legii nr. 170/2016, nu datorează impozitul specific în perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial, pe perioada stării de urgență decretate.
Contribuabilii aflați sub incidența acestei reglementări recalculează impozitul specific raportându-se la zilele în care au desfășurat activitate dintr-un număr de 365 de zile ale unui an calendaristic.
a) Întrerup activitatea total sau parțial și dețin Certificatul pentru situații de urgență;
b) Nu se află în insolvență, conform legislației specifice.
6) Se suspendă loteria bonurilor fiscale. Extragerile se vor relua în termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.
7) Pentru contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA, se aprobă o procedură de rambursare a TVA cu control ulterior.
Desigur, există și excepții pentru acei contribuabili ce au înscrise în cazierul fiscal infracțiuni sau pentru acei contribuabili la care autoritatea fiscală constată riscul unei rambursări necuvenite.Excepțiile de la regula generală sunt mai numeroase și trebuie analizate punctual.
8) Pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare a obligațiilor bugetare, nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere, dacă acestea se achită până la 30 de zile de la încetarea stării de urgență.
Se introduc mai multe derogări de la Codul de procedură fiscală prin care pe durata stării de urgență și într-un termen de 30 de zile de la terminarea stării de urgență, pentru persoanele ce au obligații bugetare eșalonate la plată, se consideră îndeplinite condițiile de acordare.
Și aici există excepții și trebuie analizate punctual.
9) Se introduce o procedură derogativă pentru denaturarea alcoolului etilic în antrepozitele fiscale autorizate pentru producția de băuturi alcoolice
Această procedură este permisă pe durata stării de urgență și se încheie în termen de 15 zile de la finalizarea stării de urgență. Desigur, fiind o procedură pentru produse accizabile, aceasta este mai amplă și presupune documentații justificative.
Adauga comentariul tau