Venituri din vânzări și profit în creștere în Q1 2022 pentru Antibiotice Iași

logo-antibiotice

Dimensiune font:

| 13-05-2022 12:56

 Astăzi, 13 mai 2022, Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, raportul cuprinzând rezultatele economico-financiare aferente primului trimestru al anului 2022.

În perioada ianuarie-martie 2022 compania Antibiotice și-a desfășurat activitatea urmărind realizarea indicatorilor planificați prin  Planul de Organizare și Dezvoltare Strategică (PODS) pentru perioada 2021-2030 care vizează creșterea veniturilor și maximizarea profitabilității afacerii pe termen lung.

Antibiotice a obținut în Q1 2022 venituri din vânzări către distribuitori de 128,25 mil. lei, mai mari cu 54% în comparație cu valoarea planificată și cu 94% față de perioada similară a anului precedent (66,10 mil. lei).

Pe piața internă au fost obținute din valorificarea produselor 86,07 mil. lei, (cu 87% mai mare în comparație cu valoarea planificată), diferența de 42,18 mil lei obținându-se pe piețele internaționale (cu 14% mai mare în comparație cu valoarea planificată).

De asemenea, profitul brut înregistrat în Q1 2022 este de 11,4 mil. lei în creștere comparativ cu valoarea realizată în Q1 2021 (4,35 mil. lei).  Pentru perioada de raportare, profitul brut cumulat cu taxa clawback, respectiv 19,25 milioane lei, a determinat un randament al afacerii de 14%.

Totodată, măsurile întreprinse pentru realizarea obiectivului pe termen mediu de reducere a dependenței bancare, au determinat îmbunătățirea valorii indicatorului grad de îndatorare ajungând la 24,44% comparativ cu 28,38%, înregistrat în primul trimestru al anului 2021.

Aceste rezultate demonstrează faptul că Antibiotice a reușit în primul trimestru al anului 2022 să depașească țintele planificate privind vânzarea produselor, atât în România cât și pe piețele externe.

Antibiotice a înregistrat o creștere de vânzări în trendul pieței farmaceutice din România determintă de relansarea consumului de produse finite în perioada post-pandemie, prin strategii precum:

- vânzarea într-o structură de produse echilibrată, optimizată, ce realizează o profitabilitate superioară, atat pe segmentul hospital, cat si pe retail. Segmentul hospital, care deține o pondere semnificativă din vânzările companiei, a  înregistrat un ritm accelerat al vânzărilor dupa perioada pandemică, caracterizată de restricții privind accesul pacienților și tratarea afecțiunilor cu nevoie de internare;

- dezvoltarea și consolidarea strategiilor de brand (Nutriensa- gamă de suplimente alimentare) prin promovarea produselor pentru sănătatea familiei, creșterea calității vietii, având în vedere interesul crescut al publicului pentru o viață activă și sănătoasă. Astfel, vânzările produselor fără prescripție medicală ale companiei au înregistrat aceeași tendință de creștere, ajungând la o pondere de 26% din total vânzări.

Consolidarea vânzărilor pe piețele internaționale

Pe piețele externe, în teritoriile unde compania este prezentă, se observă o revenire treptată a consumului față de perioada similară a anului trecut. În acest context, Antibiotice și-a consolidat vânzările mai ales pentru produsele sterile injectabile pentru care este recunoscută ca un producător important la nivel mondial. Astfel, vânzările au fost susținute de continuitatea livrărilor de produse injectabile în zonele unde au fost câștigate licitații (SUA, UK). În același timp, una dintre principalele piețe ale companiei, Vietnam, optimizează vânzările realizate în ultimii ani, chiar dacă această piață s-a confruntat cu  multe perioade de lockdown și diverse restrictii impuse de pandemie.

În același timp, s-a consolidat vânzarea substanțelor active ale companiei pe plan internațional prin strategii de repoziționare zonală, Antibiotice menținându-se pe primul loc la nivel mondial pentru producția de Nistatină (substanță activă).

Revitalizarea producției de biofertilizatori 100% naturali

În condițiile în care se pune accent din ce în ce mai mult pe protejarea biosferei, a resurselor naturale, agricultura ecologică devine de mare interes. Adaptându-se acestui context, Antibiotice a revitalizat producția biofertilizatorului 100% natural Ecofertil P și își propune să investească în acest produs pentru a asigura o mare parte din consumul la nivel național, dar și pentru export în statele membre UE.

Dezvoltarea portofoliului de produse prin cercetare proprie și achiziții de licențe

Portofoliul de medicamente vandabil, autorizat în România și în teritoriile internaționale, numără peste 200 de produse și este orientat către dezvoltarea unor branduri în etape multianuale cât și creșterea ponderii produselor fără prescripție.

Cele două direcții pe care se axează strategia companiei Antibiotice pentru dezvoltarea portofoliului sunt rereprezentate de cercetarea proprie și achiziții licențe pentru produse noi. Astfel, Antibiotice dezvolta 28 de proiecte pe clase terapeutice principale, derulate prin  activitatea de cercetare-dezvoltare a companiei și peste 70 de proiecte de in-licensing (achiziții de licențe), având etape de derulare în cadrul direcției Business Development. Toate aceste proiecte vor contribui la dublarea cifrei de afaceri în anul 2030, fiind operabile începând cu perioada 2022-2025 în piețele țintă cu pondere importantă în veniturile totale.

Managementul modern al resurselor umane

Gestionarea eficientă, corectă și etică a resursei umane este una dintre principalele preocupări ale managementului companiei, fiind totodată unul dintre obiectivele prioritare din Planul de Organizare si Dezvoltare Strategică al Antibiotice. Astfel, în primul trimestru al anului 2022 s-au desfășurat o serie de acțiuni precum:

-       analiza și redefinirea structurilor organizatorice din cadrul companiei, adaptate la principiile moderne de resurse umane, corelate cu nevoia de business

-       adoptarea unor forme moderne de recrutare pentru creșterea gradului de remanență

-       echilibrarea sistemelor de salarizare în companie după natura joburilor și modernizarea sistemelor motivaționale adaptate la piața farmaceutică actuală

-       adaptarea pachetelor motivaționale în scopul atragerii și retenției angajaților valoroși (pozitii cheie) și creșterii gradului de retenție

-       managementul carierei angajaților și a planurilor de succesorat.

 

De asemenea, pentru susținerea dezvoltării și instruirea continuă a propriilor angajați, compania Antibiotice a înființat în primul trimestru 2022, “Academia a+”, o platformă axată pe programe de educație, inovație, susținere și dezvoltare a competențelor profesionale ale angajaților. Acest proiect urmărește dezvoltarea calitativă a structurii de resurse umane și adaptarea acesteia la noua configurație a platformei în perspectiva anilor 2028-2030.

O structură distinctă din cadrul “Academiei a+” este „Colegiul Tehnic a+”, un program prin care  Antibiotice își propune să investească în recrutarea și instruirea persoanelor vulnerabile din mediul rural pentru activitățile tehnice din cadrul companiei. În trimestrul I al acestui an s-a organizat o primă sesiune de recrutare și training pentru prima generație de operatori pe site-uri de produse farmaceutice.

 

Persoanele interesate de a afla mai multe informații, pot consulta Raportul la 31.03.2022 pe site-ul Bursei de Valori București, al Autorității de Supraveghere Financiară  sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secțiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportări financiare”.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Viața la limită. România are cei mai săraci angajați din UE
24/11/2024 15:48

Romania detine un record trist in Uniunea Europeană: cel mai mare risc de sărăcie in randul salariatilor. Peste o treime din forta de muncă activă trăieste din salariul minim, iar pentru multi, acesta nu ...

Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei