Venituri din vânzări și profit în creștere în Q1 2022 pentru Antibiotice Iași

logo-antibiotice

Dimensiune font:

| 13-05-2022 12:56

 Astăzi, 13 mai 2022, Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, raportul cuprinzând rezultatele economico-financiare aferente primului trimestru al anului 2022.

În perioada ianuarie-martie 2022 compania Antibiotice și-a desfășurat activitatea urmărind realizarea indicatorilor planificați prin  Planul de Organizare și Dezvoltare Strategică (PODS) pentru perioada 2021-2030 care vizează creșterea veniturilor și maximizarea profitabilității afacerii pe termen lung.

Antibiotice a obținut în Q1 2022 venituri din vânzări către distribuitori de 128,25 mil. lei, mai mari cu 54% în comparație cu valoarea planificată și cu 94% față de perioada similară a anului precedent (66,10 mil. lei).

Pe piața internă au fost obținute din valorificarea produselor 86,07 mil. lei, (cu 87% mai mare în comparație cu valoarea planificată), diferența de 42,18 mil lei obținându-se pe piețele internaționale (cu 14% mai mare în comparație cu valoarea planificată).

De asemenea, profitul brut înregistrat în Q1 2022 este de 11,4 mil. lei în creștere comparativ cu valoarea realizată în Q1 2021 (4,35 mil. lei).  Pentru perioada de raportare, profitul brut cumulat cu taxa clawback, respectiv 19,25 milioane lei, a determinat un randament al afacerii de 14%.

Totodată, măsurile întreprinse pentru realizarea obiectivului pe termen mediu de reducere a dependenței bancare, au determinat îmbunătățirea valorii indicatorului grad de îndatorare ajungând la 24,44% comparativ cu 28,38%, înregistrat în primul trimestru al anului 2021.

Aceste rezultate demonstrează faptul că Antibiotice a reușit în primul trimestru al anului 2022 să depașească țintele planificate privind vânzarea produselor, atât în România cât și pe piețele externe.

Antibiotice a înregistrat o creștere de vânzări în trendul pieței farmaceutice din România determintă de relansarea consumului de produse finite în perioada post-pandemie, prin strategii precum:

- vânzarea într-o structură de produse echilibrată, optimizată, ce realizează o profitabilitate superioară, atat pe segmentul hospital, cat si pe retail. Segmentul hospital, care deține o pondere semnificativă din vânzările companiei, a  înregistrat un ritm accelerat al vânzărilor dupa perioada pandemică, caracterizată de restricții privind accesul pacienților și tratarea afecțiunilor cu nevoie de internare;

- dezvoltarea și consolidarea strategiilor de brand (Nutriensa- gamă de suplimente alimentare) prin promovarea produselor pentru sănătatea familiei, creșterea calității vietii, având în vedere interesul crescut al publicului pentru o viață activă și sănătoasă. Astfel, vânzările produselor fără prescripție medicală ale companiei au înregistrat aceeași tendință de creștere, ajungând la o pondere de 26% din total vânzări.

Consolidarea vânzărilor pe piețele internaționale

Pe piețele externe, în teritoriile unde compania este prezentă, se observă o revenire treptată a consumului față de perioada similară a anului trecut. În acest context, Antibiotice și-a consolidat vânzările mai ales pentru produsele sterile injectabile pentru care este recunoscută ca un producător important la nivel mondial. Astfel, vânzările au fost susținute de continuitatea livrărilor de produse injectabile în zonele unde au fost câștigate licitații (SUA, UK). În același timp, una dintre principalele piețe ale companiei, Vietnam, optimizează vânzările realizate în ultimii ani, chiar dacă această piață s-a confruntat cu  multe perioade de lockdown și diverse restrictii impuse de pandemie.

În același timp, s-a consolidat vânzarea substanțelor active ale companiei pe plan internațional prin strategii de repoziționare zonală, Antibiotice menținându-se pe primul loc la nivel mondial pentru producția de Nistatină (substanță activă).

Revitalizarea producției de biofertilizatori 100% naturali

În condițiile în care se pune accent din ce în ce mai mult pe protejarea biosferei, a resurselor naturale, agricultura ecologică devine de mare interes. Adaptându-se acestui context, Antibiotice a revitalizat producția biofertilizatorului 100% natural Ecofertil P și își propune să investească în acest produs pentru a asigura o mare parte din consumul la nivel național, dar și pentru export în statele membre UE.

Dezvoltarea portofoliului de produse prin cercetare proprie și achiziții de licențe

Portofoliul de medicamente vandabil, autorizat în România și în teritoriile internaționale, numără peste 200 de produse și este orientat către dezvoltarea unor branduri în etape multianuale cât și creșterea ponderii produselor fără prescripție.

Cele două direcții pe care se axează strategia companiei Antibiotice pentru dezvoltarea portofoliului sunt rereprezentate de cercetarea proprie și achiziții licențe pentru produse noi. Astfel, Antibiotice dezvolta 28 de proiecte pe clase terapeutice principale, derulate prin  activitatea de cercetare-dezvoltare a companiei și peste 70 de proiecte de in-licensing (achiziții de licențe), având etape de derulare în cadrul direcției Business Development. Toate aceste proiecte vor contribui la dublarea cifrei de afaceri în anul 2030, fiind operabile începând cu perioada 2022-2025 în piețele țintă cu pondere importantă în veniturile totale.

Managementul modern al resurselor umane

Gestionarea eficientă, corectă și etică a resursei umane este una dintre principalele preocupări ale managementului companiei, fiind totodată unul dintre obiectivele prioritare din Planul de Organizare si Dezvoltare Strategică al Antibiotice. Astfel, în primul trimestru al anului 2022 s-au desfășurat o serie de acțiuni precum:

-       analiza și redefinirea structurilor organizatorice din cadrul companiei, adaptate la principiile moderne de resurse umane, corelate cu nevoia de business

-       adoptarea unor forme moderne de recrutare pentru creșterea gradului de remanență

-       echilibrarea sistemelor de salarizare în companie după natura joburilor și modernizarea sistemelor motivaționale adaptate la piața farmaceutică actuală

-       adaptarea pachetelor motivaționale în scopul atragerii și retenției angajaților valoroși (pozitii cheie) și creșterii gradului de retenție

-       managementul carierei angajaților și a planurilor de succesorat.

 

De asemenea, pentru susținerea dezvoltării și instruirea continuă a propriilor angajați, compania Antibiotice a înființat în primul trimestru 2022, “Academia a+”, o platformă axată pe programe de educație, inovație, susținere și dezvoltare a competențelor profesionale ale angajaților. Acest proiect urmărește dezvoltarea calitativă a structurii de resurse umane și adaptarea acesteia la noua configurație a platformei în perspectiva anilor 2028-2030.

O structură distinctă din cadrul “Academiei a+” este „Colegiul Tehnic a+”, un program prin care  Antibiotice își propune să investească în recrutarea și instruirea persoanelor vulnerabile din mediul rural pentru activitățile tehnice din cadrul companiei. În trimestrul I al acestui an s-a organizat o primă sesiune de recrutare și training pentru prima generație de operatori pe site-uri de produse farmaceutice.

 

Persoanele interesate de a afla mai multe informații, pot consulta Raportul la 31.03.2022 pe site-ul Bursei de Valori București, al Autorității de Supraveghere Financiară  sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secțiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportări financiare”.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Golaiesti, județul Iasi
10/01/2025 12:47

 COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Golaiesti, judetul Iasi

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
10/01/2025 09:19

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Gaura din buget a fost uriașă în 2024 - Ministrul Finanțelor anunță un 'an al solidarității'
10/01/2025 00:07

Romania a incheiat anul 2024 cu un deficit de 8,6%, iar anul 2025 o să insemne o incadrare intr-un deficit de sapte la sută, spune, joi, ministrul de Finante, Tanczos Barna. Tanczos Barna a declarat, joi sea ...

Ministrul Educației nu exclude majorarea salariilor profesorilor: Cu o condiție majoră
10/01/2025 00:04

Ministrul Educatiei nu exclude o posibilă majorare a salariilor din sistemul de Invătămant. Daniel David precizează că nu se pune problema unor indexări la inceput de an, ci că e nevoie de răbdare si o ...

Rezultatele LOTO de joi, 9 ianuarie
09/01/2025 18:57

  Numerele castigătoare de joi, 9 ianuarie Loto 6/49: 43, 29, 24, 46, 14, 11  Noroc: 7 6 9 7 3 2 2 Joker: 39, 29, 44, 5, 34 + 14    Noroc Plus: 2 8 7 0 7 1&nbs ...

Finlanda interzice privatizarea furnizorilor de apă
09/01/2025 15:00

Guvernul de la Helsinki a propus ca municipalitătile să interzică vanzarea către investitori privati a facilitătilor care asigură aprovizionarea cu apă, din motive ce tin de securitatea aprovizionării, ...

Anca Murgoci:Paradox cu bugetarii în 2025. Andrei Caramitru: E o nebunie
09/01/2025 14:25

Analistul economic Andrei Caramitru a atras atentia asupra unei probleme majore din administratia publică, subliniind cresterea semnificativă a numărului angajatilor la stat in ciuda reducerii populatiei si ...

Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț așteptat de un milion de pensionari: Când vor fi emise deciziile privind mica recalculare
09/01/2025 13:02

Postasii au inceput, joi dimineata, să livreze pensiile pentru luna ianuarie. De asemenea, pensionarii care au ales să-si primească banii in contul bancar vor primi pensia vineri, a anuntat Daniel Baciu, dir ...

România se transformă în deșert: Statul nu are date clare despre suprafețele afectate
09/01/2025 12:53

Pămanturile fertile ale Romaniei se degradează alarmant, iar statul nu detine informatii clare despre dimensiunea acestei probleme. Este concluzia unui raport al Curtii de Conturi, care critică lipsa unui in ...

Scandalul demolării barajelor din România a ajuns la DIICOT
09/01/2025 12:39

Ministrul Mediului, Apelor si Pădurilor, Mircea Fechet, si ministrul Energiei, Sebastian Burduja, au depus o sesizare penală la Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizată si Teroris ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei