Etapele, pe care trebuie să le parcurgă aplicantul pentru a deveni student la universitate în Statele Unite

Dimensiune font:

| 09-05-2020 09:00

 

În condițiile moderne atât de schimbătoare instruirea trebuie să fie de calitate. Iată de ce este atât de important selectarea țării, instituției de învățământ, programelor de studii în conformitate cu criteriile unei educații de perspectivă. Studiile în Statele Unite răspund tuturor acestor cerințe.

Criteriile de alegere a instituțiilor de învățământ

În primul rând aplicantul alege specialitatea, pe care vrea să o studieze. Ca apoi să purceadă la alegerea universității/universităților, care să se potrivească cel mai bine necesităților sale. Se iau în considerație mai multe criterii. În primul rând ratingul instituției, în al doilea rând, cât de solidă este școala academică pentru specializarea selectată. Același curs în universități diferite poate avea un conținut diferit, să fie predat la nivele diferite. Și în al treilea rând, preferințele personale în ceea ce privește orașul de studiu, clima din regiunea dată. Doar aici studentul urmează să locuiască o perioadă mai îndelungată de timp.

Alegerea se face dintre universitățile, care sunt certificate de Programul de schimb de studenți. Lista acestora poate fi găsită pe site-ul oficial al Departamentului Securității Interne.

Cerințele specifice ale universităților

O practică pe larg răspândită este alegerea și aplicarea la mai multe universități în același timp, de obicei nu mai puțin de patru. Fiecare universitate își are cerințele sale specifice față de aplicanți, enumerate pe siturile oficiale ale instituțiilor. Ele trebuie minuțios cercetate de viitorii studenți.

Pentru a fi admiși în universități, pretendenții urmează să susțină câteva teste. Unul din acestea este TOEFL, care dă dovadă de cunoașterea limbii engleze. Diferite universități cer un nivel de punctaj diferit. Alte două teste sunt SAT sau ACT. La admitere pot fi acceptate rezultatele la ambele teste, sau să se ceară scorul unuia din ele.

Aplicantul trebuie să completeze dosarul pentru fiecare universitate în parte, atrăgând atenție la toate cerințele. În caz contrar, chiar și greșeli nesemnificative, cum ar fi structurarea incorectă a scrisorilor de recomandare sau mici erori în completarea anchetei pot servi drept cauză de refuz.

Aplicarea dosarelor cu documente

Acceptarea cererilor de către universități este o procedură pentru care se achită de la 125 - 150 de dolari. În caz de nereușită, banii nu se restituie. Aplicantul trebuie să ia în cont aceste cheltuieli.

Dosarul trebuie să conțină mai multe documente, printre care și scrisoarea motivațională. Dacă aplicantul optează pentru mai multe universități, pentru fiecare trebuie să pregătească un dosar aparte și pentru fiecare să scrie un eseu motivațional special, deoarece fiecare instituție își are particularitățile, cerințele sale, pune accent pe trăsături și caracteristici diferite. Pentru comisia de admitere acest eseu este unul din criteriile de bază în evaluarea și selectare a viitorilor studenți. Din această cauză trebuie pregătit minuțios. În ajutor aplicantului pot să vină serviciile specializate, cum ar fi masterpapers.com. Și atunci scrisorile acestuia vor fi alcătuite conform tuturor cerințelor.

Respectarea termenilor limită și organizarea minuțioasă a etapelor aplicării

Aplicantul trebuie să-și plănuiască minuțios toate etapele de pregătire. Procesul începe cu 1 - 1,5 de ani înainte de înscriere. Toate universitățile își au termenele lor limită de primire a dosarelor. Pretendentul trebuie să se informeze despre acestea pe siturile instituțiilor. Pe lângă aceasta, el are de susținut testele preventive TOEFL, SAT, ACT - fiecare cu termenii său, centre de susținere și cerințe specifice. Ar fi bine aplicantul să-și creeze un calendar academic cu toate termenele și datele necesare.

Întrebări financiare, vize, pregătiri de plecare

Următoarele întrebări, la care va căuta răspuns aplicantul sunt: dacă va avea nevoie de ajutor financiar, burse, reduceri la taxele de studii, și unde va dori să locuiască, în campus sau să locuiască în chirie. Următorul pas este solicitarea vizei pentru studii. Sunt câteva tipuri de vize: F, J, M, în dependență de mai mulți factori.

Ultimul, dar nu mai puțin important pas este pregătirea pentru plecare. Aplicantul face aranjamentele pentru călătorie, se interesează despre asigurarea medicală, participă la un curs de pregătire și orientare. O astfel de consiliere tinerii români o pot găsi, spre exemplu, la Centrul educațional Fulbright din București.

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Ministerul Educației Metodologia de concurs pentru acordarea gradațiilor de merit – 2025 și graficul desfășurării concursului, în Monitorul Oficial
12/04/2025 20:51

  Metodologia de concurs pentru acordarea gradatiilor de merit – 2025 si graficul desfăsurării concursului au fost publicate in Monitorul Oficial, potrivit unui anunt pus la dispozitie de Minister ...

Bacalaureatul din China
11/04/2025 12:12

 ”Bacalaureatul din China, „cel mai inspăimantător examen al maturitătii" din lume.  Copiatul este pedepsit cu pană la 7 ani de inchisoare! Elevii, verificati cu drone si prin s ...

Garden Fest by USV Iași – grădini urbane,  în acest weekend pe Arena Universității de Științele Vieții
11/04/2025 11:14

 Peste 50 de expozanti vor fi prezenti la Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV) care organizează cea de-a doua editie a evenimentului Garden Fest by USV Ias ...

Vise mari, șanse mici? Top 5 facultăți pe care le faci din pasiune, nu pentru carieră
11/04/2025 10:07

Un nou clasament realizat cu ajutorul inteligentei artificiale starneste dezbateri aprinse in mediul academic si in randul tinerilor abia iesiti de pe băncile liceului. Concluzia e simplă, dar dureroasă: exi ...

În premieră pentru acest an școlar, elevii vor primi bursele integral
11/04/2025 08:30

Elevii din invătămantul preuniversitar vor primi bursele scolare aferente lunii martie pe data de 17 aprilie 2025, cu doar cateva zile inainte de sărbătorile pascale. este pentru prima oară in acest an sco ...

Un nou asistent inteligent pentru sprijinul studenților, introdus la Academia de Studii Economice
09/04/2025 12:58

Un nou instrument digital destinat sprijinirii studentilor si profesorilor a fost lansat miercuri la Academia de Studii Economice din Bucuresti, in prezenta ministrului Educatiei si Cercetării, Daniel David. E ...

Ministerul Educaţiei a publicat rezultatele simulării examenului de bacalaureat – 66,84% dintre candidaţi au obţinut note mari sau egale cu 5 la Limba română
08/04/2025 12:12

 Ministerul Educaţiei a publicat, marţi, rezultatele simulării examenului de bacalaureat. Statisticile arată că 66,84% dintre candidaţi au obţinut note mari sau egale cu 5 la Limba romană, 63,28% d ...

Ciolacu: ”Profesorii din România vor fi evaluaţi anual, iar rezultatele vor influența direct salariul dascălilor”. Cum va funcționa noul sistem
02/04/2025 21:17

 Evaluarea profesorilor din Romania, intr-un mod care le afectează salariile, este una dintre măsurile propuse pentru aderarea la Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE), a declarat ...

Perle ale elevilor la simularea de la Evaluarea Națională 2025
01/04/2025 20:46

 Peste 50% dintre elevii de clasa a opta nu stiu cu cati de "i" se scrie in cuvantul "copii", in functie de context, si adesea plasează cratimele si celelalte semne de punctuatie făr� ...

Cele mai inutile facultăți din prezent, conform Inteligenței Artificiale. Pe locul 1 este o specializare foarte căutată
30/03/2025 15:57

Intr-o eră digitală in continuă schimbare, unde tehnologia este in centrul aproape tuturor industriilor, intrebarea care se pune frecvent este: „Ce facultăti sunt cu adevărat utile in prezent?”. Intel ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei