A început admiterea pentru anul universitar 2020 - 2021 la TUIASI! Peste 4.400 de locuri la licență sunt scoase la concurs

Dimensiune font:

| 07-07-2020 11:54

 

Începând cu ziua de ieri, luni, 6 iulie 2020, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași a deschis oficial perioada admiterii la programele de licență pentru anul universitar 2020-2021. Facultatea de Automatică și Calculatoare este prima care primește candidaturile, iar celelalte 10 facultăți ale Politehnicii ieșene vor începe oficial perioada admiterii de miercuri, 8 iulie 2020.

 Pentru admiterea la licență din acest an, din acest an, TUIASI a primit de la Ministerul Educației și Cercetării un număr de locuri similar cu cel din anul precedent: 2.269 la buget și 849 la taxă, 80 de locuri fiind alocate, separat, pentru absolvenții liceelor din mediul rural. În total, pentru cele trei cicluri de studiu - licență, masterat și doctorat, TUIASI va scoate la concurs peste 6.000 de locuri, dintre care 75% sunt bugetate. Totodată, a fost suplimentat numărul de locuri pentru candidații români de pretutindeni: față de 2019, ministerul a alocat cu 10% mai multe locuri la studiile de licență și cu mai mult decât dublu la masterat și la doctorat. În mod concret, sunt 330 bugetate pentru românii de pretutindeni, la care se adaugă 900 de locuri cu taxă, doar la ciclul de licență.

Cei care vor candida pentru locurile puse la dispoziție de către TUIASI au posibilitatea să se înscrie, cu o singură taxă și prin depunerea unui singur dosar, la oricâte facultăți ale Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași doresc, în ordinea preferințelor. Ulterior, în funcție de media de admitere și de opțiunile alese, aceștia vor fi declarați admiși. Dosarele pot fi depuse online până pe 28 iulie, când se încheie sesiunea de vară a admiterii, cu două excepții: la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino” ultima zi a înscrierilor este 15 iulie, în timp ce la Facultatea de Automatică și Calculatoare, ultima zi este 19 iulie.

Contextul actual a lăsat clar să se înțeleagă că este nevoie de ingineri pentru revigorarea unor sectoare productive și, mai ales, pentru dezvoltarea unora care în viitor pot oferi siguranță societății umane în fața unor provocări similare. Sunt convins că atractivitatea studiilor la Politehnica ieșeană este în creștere și vom solicita, ca în fiecare an, locuri suplimentare”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul TUIASI.

Anul acesta s-a luat decizia, pentru a nu exista niciun risc de sănătate pentru candidați, ca cele două facultăți care aveau probe tip examen pentru admitere să nu mai susțină probele respective. Astfel, la Facultatea de Automatică și Calculatoare se va intra anul acesta doar pe bază de concurs de dosare, în timp ce la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino” candidații vor trebui să prezinte un portofoliu relevant de lucrări care va conta în evaluarea dosarului lor de înscriere.

Platforma inovatoare lansată în 2017 de TUIASI  pentru admiterea online a fost dezvoltată anul acesta, în contextul pandemiei cauzate de virusul SARS-COV2, pentru că întreg procesul de admitere pentru înscrierea în anul universitar 2020 - 2021 se va desfășura preponderent online. Cei care nu au acces la internet sau nu au posibilitatea de a se înscrie pe platforma creată de universitate, vor putea să își depună dosarul personal, la unul dintre punctele deschise de comisiile de admitere de la facultăți.

 

Astfel, candidații pot urmări în timp real situația înscrierilor la fiecare facultate, numărul de solicitări de înscriere fiind generat automat, iar clasificarea în funcție de media candidaților se face în timp real, astfel încât în final rezultatele să fie făcute publice ținând cont de toate opțiunile candidaților.

Mai mult, a fost actualizat ghidul de completare a formularului online de înscriere la TUIASI, pentru a veni în ajutorul celor care își vor depune dosarele online, iar pe platforma de admitere a apărut și o secțiune cu cele mai frecvente întrebări ale candidaților și răspunsuri pentru acestea.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Manualele de Limba Română, prea complicate pentru elevi
14/04/2025 15:11

Manualele de Limba si literatura romană din invătămantul preuniversitar din Romania ajung să complice, in loc să sprijine, procesul de invătare. Aceasta este concluzia ingrijorătoare a unor cercetător ...

Ministerul Educației Metodologia de concurs pentru acordarea gradațiilor de merit – 2025 și graficul desfășurării concursului, în Monitorul Oficial
12/04/2025 20:51

  Metodologia de concurs pentru acordarea gradatiilor de merit – 2025 si graficul desfăsurării concursului au fost publicate in Monitorul Oficial, potrivit unui anunt pus la dispozitie de Minister ...

Bacalaureatul din China
11/04/2025 12:12

 ”Bacalaureatul din China, „cel mai inspăimantător examen al maturitătii" din lume.  Copiatul este pedepsit cu pană la 7 ani de inchisoare! Elevii, verificati cu drone si prin s ...

Vise mari, șanse mici? Top 5 facultăți pe care le faci din pasiune, nu pentru carieră
11/04/2025 10:07

Un nou clasament realizat cu ajutorul inteligentei artificiale starneste dezbateri aprinse in mediul academic si in randul tinerilor abia iesiti de pe băncile liceului. Concluzia e simplă, dar dureroasă: exi ...

În premieră pentru acest an școlar, elevii vor primi bursele integral
11/04/2025 08:30

Elevii din invătămantul preuniversitar vor primi bursele scolare aferente lunii martie pe data de 17 aprilie 2025, cu doar cateva zile inainte de sărbătorile pascale. este pentru prima oară in acest an sco ...

Un nou asistent inteligent pentru sprijinul studenților, introdus la Academia de Studii Economice
09/04/2025 12:58

Un nou instrument digital destinat sprijinirii studentilor si profesorilor a fost lansat miercuri la Academia de Studii Economice din Bucuresti, in prezenta ministrului Educatiei si Cercetării, Daniel David. E ...

Ministerul Educaţiei a publicat rezultatele simulării examenului de bacalaureat – 66,84% dintre candidaţi au obţinut note mari sau egale cu 5 la Limba română
08/04/2025 12:12

 Ministerul Educaţiei a publicat, marţi, rezultatele simulării examenului de bacalaureat. Statisticile arată că 66,84% dintre candidaţi au obţinut note mari sau egale cu 5 la Limba romană, 63,28% d ...

Ciolacu: ”Profesorii din România vor fi evaluaţi anual, iar rezultatele vor influența direct salariul dascălilor”. Cum va funcționa noul sistem
02/04/2025 21:17

 Evaluarea profesorilor din Romania, intr-un mod care le afectează salariile, este una dintre măsurile propuse pentru aderarea la Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE), a declarat ...

Perle ale elevilor la simularea de la Evaluarea Națională 2025
01/04/2025 20:46

 Peste 50% dintre elevii de clasa a opta nu stiu cu cati de "i" se scrie in cuvantul "copii", in functie de context, si adesea plasează cratimele si celelalte semne de punctuatie făr� ...

Cele mai inutile facultăți din prezent, conform Inteligenței Artificiale. Pe locul 1 este o specializare foarte căutată
30/03/2025 15:57

Intr-o eră digitală in continuă schimbare, unde tehnologia este in centrul aproape tuturor industriilor, intrebarea care se pune frecvent este: „Ce facultăti sunt cu adevărat utile in prezent?”. Intel ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei