Elevii revin la ȘCOALĂ pe 5 mai! IȘJ IAȘI a transmis scenariile de FUNCȚIONARE a unităților de ÎNVĂȚĂMÂNT

scoala  ee

Dimensiune font:

| 05-05-2021 08:54

Elevii vor reveni la școală din 5 mai, cu excepția celor din clasele terminale, care se vor întoarce la ore din 10 mai
Ministrul Educației, Sorin CÎMPEANU, a anunțat că elevii vor reveni la cursuri începând cu data de 5 mai, cu excepția celor din anii terminali care nu au avut vacanță în intervalul 12-30 aprilie. Aceștia din urmă revin la școală pe 10 mai.

”Elevii vor reveni la școală în data de 5 mai. Este vorba despre toți elevii, cu excepția celor din clasele terminale, care vor reveni la școală în data de 10 mai.

Elevii de clasa a VIII-a revin la școală în data de 10 mai și au cursuri până pe 11 iunie, iar examenul de evaluare națională va începe pe 22 iunie”, a declarat Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă.

Ministrul a mai declarat că pentru școlile speciale este esențial să se permită prezența fizică și că este vorba despre 27.750 de elevi, mare parte dintre ei sunt cu tulburări, inclusiv din spectrul autist, care au nevoie de prezență fizică, au nevoie de cabinete de stimulare poli-senzorială, psihomotorie, de locomoție, de kinetoterapie, care nici un caz nu pot fi asigurate în online.

„Programul de ore remediale, care s-a putut derula inclusiv în vacanță, care presupune implicarea a 250.000 elevi e necesar, dar nu suficient, de aceea e necesară prezența fizică. Am propus extinderea acestui program pentru anul școlar 2021 – 2022. Cei din clasele terminale nu vor mai putea beneficia de acest program„, a mai declarat Ministrul Educației.


IȘJ IAȘI a transmis în cursul zilei de ieri (03.05.-n.r.), scenariile de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar din județul Iași pentru săptămâna 5-7 mai 2021
În urma declarației ministrului educației, care a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute, fiecare Inspectorat Școlar a avut obligația de a transmite la începutul acestei săptămâni, scenariile de funcționare pentru fiecare unitate școlară din județ.

Astfel, în conformitate cu Ordinul nr. 3235/93 din 4 februarie 2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, scenariul de funcționare a unităților de învățământ se stabilește în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către Direcțiile de Sănătate Publică.

În vederea asigurării unui program predictibil pentru elevi, părinți și cadrele didactice, la recomandarea Ministerului Educației, analiza contextului pandemic pentru reluarea cursurilor, începând din data de 05.05.2021, s-a realizat prin raportare la incidența epidemiologică înregistrată joi, 29 aprilie 2021.

La nivelul județului Iași, dintr-un total de 98 de unități teritorial administrative, 64 sunt în scenariul verde, 31 în scenariul galben, 3 în scenariul roșu
Astfel, la nivelul județului Iași, dintr-un total de 98 de unități teritorial administrative, 64 sunt în scenariul verde, 31 în scenariul galben, 3 în scenariul roșu. Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori în Costești, Oțeleni, Tansa, între 1 și 3/1000 de locuitori în municipiul Iași, municipiul Pașcani, Podu Iloaiei, Târgu-Frumos, A.I.Cuza, Aroneanu, Bârnova, Brăești, Butea, Ciohorăni, Ciortești, Ciurea, Cotnari, Grozești, Holboca, Ion Neculce, Mircești, Miroslava, Miroslovești, Mogoșești Iași, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Schitu Duca, Stolniceni Prăjescu, Strunga, Tomești, Țigănași, Valea Lupului, Valea Seacă, Vânători și sub 1/1000 de locuitori în celelalte localități.

Consiliile de Administrație ale unităților de învățământ din unitățile administrativ teritoriale au transmis, joi 29.04.2021, Inspectoratului Școlar Județean Iași propunerile de scenarii de funcționare, începând cu data de 05.05.2021.

Pe baza avizului Inspectoratului Școlar Judeţean Iași şi al Direcţiei de Sănătate Publică Judeţene, propunerea Consiliilor de Administrație a fost înaintată spre aprobare Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Iași.

În conformitate cu Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Iași nr. 87 din data 29.04.2021, la nivelul județului Iași, se înregistrează următoarea situație:
– 308 unități de învățământ vor desfășura activitățile didactice în Scenariul 1 (verde): participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ, a tuturor preșcolarilor și elevilor, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție;

– 333 de unități de învățământ vor desfășura activitățile didactice în Scenariul 2 (galben): participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ, a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, a XIII-a și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, și participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

– 8 unități de învățământ vor desfășura activitățile didactice în Scenariul 3 (roșu): participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ, a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor de clasele a VIII-a, a XII-a, a XIII-a și pentru cele din anii terminali din învățământul profesional și postliceal și participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase/ani de studiu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

Pe 29.04.2021 a fost publicat Ordinul nr. 3755 pentru modificarea și completarea Ordinului nr. 3235/93 din 4 februarie 2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 care stabilește doar două scenarii de funcționare a școlilor: scenariul 1 (verde) și scenariul 2 care include atât scenariul galben, cât și scenariul roșu din vechile precizări legislative.

Conform art. 1 din acest Ordin, când incidența cumulată este sub 1/1000 de locuitori, școlile se organizează conform scenariului 1: participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ, a tuturor preșcolarilor și elevilor, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție. Atunci când incidența cumulată depășește 1/1000 de locuitori, școlile se organizează conform scenariului 2: participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ, a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, precum și a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, a XIII-a și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu efectiv complet, prin respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, și participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

De asemenea, articolul 3, din Ordinul menționat, permite participarea la cursuri a tuturor preșcolarilor/elevilor din învățământul special, cu prezență fizică, în condițiile în care în localitatea nu este declarată stare de carantină, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

Conform Ordinului nr. 3.558 din 29.03. 2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 3.125/2020 privind structura anului școlar 2020 – 2021, elevii claselor a VIII-a , a XII-a și a XIII-a au vacanță în perioada 30 aprilie – 9 mai 2021 și revin la cursuri luni, 10 mai 2021, iar grupele de grădiniță și elevii celorlalte clase au vacanță în perioada 2 aprilie – 4 mai 2021 și revin la cursuri miercuri, 05 mai 2021. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Admiterea 2025 la Universitatea Tehnică „Gh.Asachi” din Iași
15/01/2025 19:05

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) va organiza concursul de admitere pentru anul universitar 2025 – 2026 in intervalul 30 iunie – 5 iulie 2025. Si anul acesta Pol ...

Ministrul Educaţiei combate un mit: 'Nu avem prea mulţi studenţi, avem prea puţini'
15/01/2025 09:33

Ministrul Educaţiei, Daniel David, i-a contrazis marti seara, la Digi24, pe unii dintre colegii săi din mediul universitar care spun că e nevoie de mai puţini studenţi şi mai buni, el arătand că Romania ...

Primarul Mihai Chirica a semnat autorizația de construire pentru consolidarea, reabilitarea și extinderea sălii de festivităţi a Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir”
13/01/2025 11:56

    Primarul Mihai Chirica a semnat autorizatia de construire pentru consolidarea, reabilitarea si extinderea sălii de festivităţi a Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir”. ...

Bacalaureatul rămâne neschimbat
11/01/2025 12:16

O parte dintre problemele actuale ale sistemului de invătămant, mentionate de acesta, sunt metodele de predare ineficiente si manualele, care nu sunt „destul de prietenoase”. O altă veste este c ...

Ministrul Educației vrea să bage experții peste elevi, după ce s-au făcut de râs la testele PISA: NU avem o abordare rațională
11/01/2025 00:17

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat vineri că rezultatele la testele PISA nu sunt incurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul ăsta, nu are o abordare raţională. David spune că e nevoie de exper ...

Pentru Ciolacu educația nu este o prioritate. Iată cifrele catastrofei
11/01/2025 00:16

Sistemul de educatie din Romania se află intr-o criză fără precedent, iar guvernul condus de Marcel Ciolacu pare complet nepăsător. Din copiii care intră in scoală, doar jumătate ajung să sustină exa ...

Haos în licee, cu trei săptămâni înainte de probele orale la bacalaureat. Directorii nu știu cum să organizeze cursurile
07/01/2025 14:13

Au mai rămas trei săptămani pană la sustinerea probelor orale la bacalaureat, dar profesorii nu stiu nici acum cum se vor organiza ca să nu afecteze restul cursurilor pentru ceilalti elevi. Ministerul Educ ...

Studenţii pot cumpăra, din 2025, biletele de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru călătoriile între domiciliu și universitate
01/01/2025 23:08

  Studenţii pot cumpăra, incepand de miercuri, bilete de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru distanţa/rutele dintre localitatea de domiciliu şi cea unde se află universitatea l ...

Când revin elevii la școală după vacanța de iarnă / Evaluare Națională 2025 și BAC 2025 – calendarul examenelor și al simulărilor
01/01/2025 22:56

 Elevii si copiii de grădinită, care au intrat in vacanta de iarnă in 21 decembrie, se vor intoarce in bănci miercuri, 8 ianuarie 2025. După vacanta de sărbători, elevii revin la scoală pentru a i ...

Schimbare majoră pentru toți studenții - Examenul și lucrarea de licență, obligatorii la toate facultățile
31/12/2024 20:21

  Marti, 31 decembrie 2024, Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial noi modificări aduse Metodologiei-cadru de organizare si desfăsurare a examenelor de absolvire, licentă/diplom ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei