Indemnizația de șomaj pentru absolvenții din 2024. Acte necesare

14_11zon

Dimensiune font:

| 12-06-2024 20:05

Tinerii care finalizează liceul sau facultatea în această vară pot aplica pentru ajutor de șomaj pe o perioadă limitată. Iată ce condiții trebuie îndeplinite și ce acte sunt necesare.

Conform Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), absolvenții de liceu și de facultate pot primi o indemnizație de șomaj de 330 de lei pe lună, timp de 6 luni

”Absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă din raza cărora îşi au domiciliul şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă (ISR) în vigoare la data încadrării, potrivit prevederilor Legii nr. 76/2002”, precizează ANOFM.

Pentru a obține indemnizația de șomaj, tinerii trebuie să aibă minimum 16 ani și să fi absolvit liceul, o școală profesională sau facultatea. Documentele necesare, care trebuie depuse în termen de două luni de la absolvire, includ:

  • – actul de identitate;
  • – actele de studii și de calificare, în original;
  • – declarație pe propria răspundere că nu au restricții medicale care îi împiedică să muncească sau să desfășoare anumite activități;
  • – declarație pe propria răspundere că nu au fost admiși sau nu urmează cursurile unei forme de învățământ;
  • – adeverință care confirmă înregistrarea în vederea medierii pentru încadrare în muncă la un furnizor acreditat de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă.

Pentru a beneficia de ajutorul de la stat, absolvenții care nu și-au găsit un loc de muncă trebuie să se înregistreze la agenția pentru ocuparea forței de muncă din localitatea sau zona în care locuiesc, în termen de cel mult 60 de zile calendaristice de la absolvire.

Indiferent dacă se înregistrează în această perioadă de 60 de zile, absolvenții vor primi indemnizația de șomaj numai după expirarea acestei perioade. Ajutorul de la stat va fi acordat timp de șase luni, începând din momentul în care se încheie perioada de 60 de zile de la terminarea studiilor.

Astfel, absolvenții vor putea beneficia de acest sprijin financiar pe o durată totală de șase luni de la împlinirea termenului de înregistrare.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Lipsa de investiţie în educaţie şi carenţe educaţionale pe care le generează costă în fiecare an mii de miliarde de dolari global
18/06/2024 12:36

Lipsa de investiţie in educaţie şi carenţe educaţionale pe care le generează costă in fiecare an mii de miliarde de dolari global, arată un studiu al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ş ...

Școală de vară „Viitor student la USV Iași”
17/06/2024 13:08

 Liceenii care isi doresc să devină ingineri sau medici veterinari sunt invitati de către  Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi la scoala de vară dedicat ...

Începe Bacalaureatul! Elevii susțin prima probă la  Limba şi literatura română - oral
17/06/2024 06:34

Peste 134.000 de candidaţi inscrişi la examenul de Bacalaureat, sesiunea iunie - iulie 2024, susţin luni prima probă la Limba şi literatura romană - oral. Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţi ...

Schimbări majore pentru elevi în privința scăderii notei la purtare
15/06/2024 11:07

Media anuală la purtare va fi scăzută cu cate un punct la fiecare 40 de absenţe nemotivate pe an şcolar din totalul orelor de studiu sau la 20% absenţe nejustificate din numărul de ore pe an şcolar la o ...

99% dintre elevii din România studiază cel puţin o limbă străină
14/06/2024 11:28

Un recent studiu Eurostat a adus o veste imbucurătoare pentru educaţia din Romania: ţara noastră ocupă locul trei in Europa la procentul de copii care studiază limbi străine şi locul intai la procentul ...

Elevii români au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică
10/06/2024 14:15

Elevii romani au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică, ce are loc in Malaezia, a anunţat Ministerul Educaţiei, Ligia Deca. " ...

Părinții cer Ministerului Educației afișarea notelor de la toți corectorii la bacalaureat și evaluarea de clasa a VIII-a
07/06/2024 14:15

O scrisoare deschisă transmisă de Federatia Părintilor si Apartinătorilor Legali din Romania (FePAL) Ministerului Educatiei a fost publicată ieri, 6 iunie, pe contul oficial de socializare al expeditorului ...

Liber de Ziua Învățătorului
04/06/2024 10:27

Elevii, profesorii şi personalul din invăţămant vor avea zi liberă miercuri, cu prilejul Zilei Învăţătorului. Ziua Învăţătorului este marcată pe 5 iunie - data de naştere a marelui das ...

Au început înscrierile pentru BAC 2024, prima sesiune. De ce acte au nevoie candidații
03/06/2024 16:19

Absolventii de liceu se pot inscrie la prima sesiune a Bacalaureatului din acest an. Iată ce acte sunt necesare pentru inscriere. Intre 3 - 7 iunie 2024 au loc inscrierile la prima sesiune a examenului de Bac ...

Zi liberă pentru profesori şi elevi miercuri, pe 5 iunie. „Este vorba de respect pentru această categorie socio-profesională”
03/06/2024 15:39

In fiecare an, incepand din 2007, la 5 iunie in Romania se sărbătoreşte Ziua Invăţătorului. Dacă pană acum aceasta era marcată prin doar prin activităţi extracurriculare in timpul programului de lucr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei