Modificările aduse de noul an școlar. Tezele nu mai sunt obligatorii, notele vor fi mai puține, se introduce „Școala verde”

Dimensiune font:

| 05-09-2022 09:15

Anul şcolar 2022 – 2023 debutează, luni, cu o multitudine de schimbări care impun adaptarea tuturor celor implicaţi în procesul educaţional. Anul şcolar are cinci module, nu două semestre ca până acum, dar numărul săptămânilor de şcoală rămâne acelaşi.

Anul şcolar 2022 – 2023 începe luni şi se va încheia în 16 iunie 2023, pentru majoritatea claselor. Elevii din clasele a VIII-a vor termina cursurile în 9 iunie 2023, iar cei din clasele a XII şi a XIII-a în 2 iunie.

În locul celor două semestre care existau până acum au fost introduse cinci module de predare.

Structura anului şcolar:

cursuri: de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022;

vacanță: de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022;

cursuri: de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022;

vacanță: de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023;

cursuri: de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz;

vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023;

cursuri: de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 6 aprilie 2023;

 

vacanță: de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023;

cursuri: de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023;

vacanță: de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Pe durata anului şcolar dascălii trebuie să facă evaluarea continuă a elevilor, dar numărul de note va fi mai mic, iar la finalul anului va exista o singură medie la fiecare materie.

Numărul de note va depinde de numărul de ore din programa şcolară. Pentru o materie care se predă de două ori pe săptămână, profesorul trebuie să acorde cel puţin cinci note într-un an şcolar.

Tezele nu vor mai fi obligatorii, dar orice profesor le poate susţine, în cazul în care consideră necesar pentru evaluarea elevilor.

Au mai fost introduse şi alte modificări începând cu acest an şcolar. De exemplu, fiecare elev va avea un plan individual de învăţare, dar deocamdată nu se ştie exact cum va arăta acesta.

Transferul elevilor de la o unitate şcolară la alta se va accepta doar în situaţii excepţionale, iar elevii nu vor mai putea fi exmatriculaţi.
 

Pe lângă ”Şcoala altfel” a fost introdusă şi ”Săptămâna verde”, în care se vor organiza activităţi de protejare a mediului şi de conştientizare a schimbărilor climatice. Cele două au loc în perioada 27 februarie— 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare.

Măsuri sanitare

După doi ani de pandemie, în care de multe ori cursurile au fost suspendate, fie din cauza incidenţei, fie din cauza cazurilor de coronavirus confirmate în şcoală sau în clasă, nouă an şcolar debutează fără măsuri sanitare excepţionale.

Şcolile pot organiza festivităţi de deschidere, la care prezenţa părinţilor şi a bunicilor nu este restricţionată. De asemenea, familiile pot intra în sălile de clasă, ceea ce nu s-a întâmplat în ultimii doi ani şcolari.

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, anunţa recent că masca de protecţie ”va fi recomandată, nu va fi impusă”.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii a emis o serie de recomandări, având în vedere şi sezonul gripal.
Ads

Reguli de igienă:

igiena mâinilor: spălarea frecventă a mâinilor şi/sau dezinfecţia lor (înainte de intrarea în clasă, înainte de masă, după utilizarea toaletei, după tuse/strănut, ori de câte ori e necesar);
igiena respiratorie: tuse, strănut în şerveţel de unica folosinţa sau în plica cotului, aruncarea şerveţelului la gunoi imediat după folosire, spălarea/dezinfecţia mâinilor după tuse/strănut;
igiena în clase: aerisirea frecventa a sălilor de clasă (păstrarea ferestrelor deschise ori de câte ori este posibil sau aerisirea cel puţin 10 minute după fiecare oră de curs), curăţenia şi dezinfecţia suprafeţelor şi obiectelor din unităţile de învăţământ înaintea începerii cursurilor;
evitarea schimburilor de obiecte personale.

Reducerea transmiterii virusurilor respiratorii:

purtarea măştii în spaţiile închise aglomerate, slab ventilate;
respectarea distanţării fizice de minim 1,5 metri în timpul cursurilor, dacă e posibil;
informarea periodică a părinţilor de a nu trimite la scoală copilul atunci când se confruntă cu simptome de viroza respiratorii, dureri în gât;
personalul didactic şi nedidactic cu simptome respiratorii va evita intrarea în colectivitate;
realizarea zilnică la prima oră de curs, de către cadrul didactic, a unei inspecţii vizuale a elevilor prezenţi în clasă cu scopul identificării unui eventual elevul bolnav care prezintă semne de febră/boală infecto-contagioasă (faţă congestionată, tuse, etc).
în cazul identificării unui elev cu semne de boală transmisibilă respiratorie, se recomandă izolarea lui faţă de restul clasei şi informarea părinţilor în vederea îndrumării către un medic şi asigurarea tratamentului specific;
anunţarea conducerii şcolii, de către părinţi/cadrele didactice, în cazul confirmării unui caz cu SARS-CoV-2 sau gripă.

Ads

Măsuri preventive specifice şi de informare:

vaccinarea împotriva COVID-19 şi a gripei sezoniere a elevilor eligibili şi a personalului din unităţile de învăţământ:
derularea de acţiuni de educare-informare a elevilor privind regulile care trebuie respectate pentru a preveni îmbolnăvirile respiratorii.
Măsuri organizatorice şi logistice:
afişarea în clase/locuri vizibile a panourilor cu materiale informative privind modalităţilor de prevenire a îmbolnăvirilor respiratorii;
asigurarea cu materiale pentru igiena mâinilor (săpun lichid, substanţe dezinfectante şi prosoape de hârtie) precum şi pentru curăţenia şi dezinfecţia sălilor de clasă;
respectarea ritmului de verificare, curăţare şi igienizare a aparatelor de aer condiţionat, conform recomandărilor producătorului. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
A doua ediție a conferinței internaționale Viitorul producției agroalimentare -  Soluții agricole inteligente în contextul schimbărilor climatice
25/04/2025 13:29

 Proiectele si solutiile smart ale viitorului agriculturii sunt prezentate la Iasi, pe 29 aprilie, de către experti din Regatul Tărilor de Jos si din Romania. Consulatul Regatului Tărilor de Jos de l ...

Bacalaureat 2025. Sesiune specială pentru olimpicii și sportivii de performanță
23/04/2025 13:17

Ministerul Educatiei a anuntat organizarea unei sesiuni speciale a examenului de Bacalaureat dedicată elevilor din clasa a XII-a care urmează să participe la competitii internationale - fie ele academice, ...

Copiii și inteligența artificială: Revoluția începe de la grădiniță. Cum crește o nouă generație cu AI
23/04/2025 06:11

Un reportaj The Guardian, bazat pe mărturii ale părintilor si profesorilor din intreaga lume, evidentiază modul in care adultii aleg să introducă inteligenta artificială in viata copiilor – fie ca instr ...

Realitatea dură din universități. Situațiile uluitoare relatate de un profesor din Capitală: Se strâng în jurul telefonului și chicotesc în timp ce predai
23/04/2025 06:06

După ce o profesoară din Germania a declarat, intr-un interviu acordat publicatiei Frankfurter Allgemeine Zeitung, că multi dintre studenti nu au ce căuta pe băncile facultătii, pentru că nu sunt in star ...

Interzicerea telefoanelor mobile în școli ar putea reduce bullyingul
22/04/2025 15:32

Începand cu septembrie 2025, Franta va pune in aplicare o interdictie fermă privind utilizarea telefoanelor mobile in toate scolile gimnaziale, vizand elevii cu varste intre 11 si 15 ani. Dispozitivele v ...

Administrația Trump a intensificat revocarea vizelor de student, provocând întoarcerea forțată a multor studenți internaționali și generând teamă în comunitatea academică
20/04/2025 20:54

 Viza de student a fost considerată un "bilet de aur" pentru a studia in SUA, dar sub administratia Trump, procesul de revocare a acestor vize s-a accelerat, afectand sute de studenti internatio ...

Bacalaureatul din China
20/04/2025 19:12

 ”Bacalaureatul din China, „cel mai inspăimantător examen al maturitătii" din lume.  Copiatul este pedepsit cu pană la 7 ani de inchisoare! Elevii, verificati cu drone si prin s ...

Când vor primi elevii bursele pe luna martie 2025. Anunțul ministerului
19/04/2025 19:28

 Ministerul Educatiei a anuntat că elevii care nu si-au primit bursele pană de sărbătorile pascale, le vor primi după zilele libere, intrucat transferul banilor alocati către Inspectoratele Scolare a ...

84.000 de carduri educaţionale pentru copiii din medii defavorizate
16/04/2025 11:00

 Aproape 84 000 de carduri educaţionale au fost incărcate de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene cu 500 de lei, reprezentand sprijin pentru preşcolarii şi elevii din medii defavorizate. ...

Olimpiada Națională de Informatică de la Botoșani, desfășurată într-o sală de petreceri
16/04/2025 10:12

La Botosani, Olimpiada Natională de Informatică adună pană vineri cei mai buni elevi pasionati de algoritmi, coduri si competitie digitală. Cu toate acestea, evenimentul a fost marcat de controverse legate ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei