Organizațiile studențești din UMF Iași, acuzate de fraudarea alegerilor pentru reprezentanții studenților

2

Dimensiune font:

| 10-11-2023 00:05

Studenții mediciniști din Iași, prin intermediul Ligii Studenților (LS IAȘI), critică organizațiile studențești la nivel de facultate din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” din Iași pentru organizarea defectuoasă a alegerilor pentru studenții reprezentanți și fraudarea acestora, informează un comunicat de presă.

Studenții solicită refacerea alegerilor în condiții de legalitate și transparență. Prin aceste practici frauduloase, cele patru organizații, adică Societatea Studenților Mediciniști din Iași (SSMI), Societatea Studenților Stomatologi Iași (SSSI), Societatea Studenților Farmaciști Iași (SSFI) și Asociația Studenților Bioingineri Iași (ASB), urmăresc menținerea unui monopol politic asupra reprezentării studențești și eliminarea studenților vocali, care nu sunt membri „agreați” ai asociațiilor și care nu sunt doriți de actuala conducere a universității în poziția de studenți reprezentanți pentru că aceștia au drept de vot la alegerile pentru funcția de rector care se vor desfășura anul viitor.

În ultimele 10 zile, cele patru organizații studențești pe facultăți din cadrul UMF Iași au organizat alegerile pentru reprezentanții studenților în Consiliul de Administrație, Senat, dar și în consiliile facultăților și la nivelul fiecărui an.

Anunțul cu privire la desfășurarea alegerilor și depunerea candidaturilor a fost făcut abia cu o zi înainte de alegeri, joi, 26 octombrie, la ora 19:30, menționând că depunerea candidaturilor se va face doar în ziua următoare, 27 octombrie, urmând ca votul în primul tur să aibă loc peste o zi, pe 28 octombrie, online, pe baza unei platforme unde studenții se autentifică strict pe baza numărului matricol și a parolei personale.

Practic, nu există niciun termen rezonabil atât pentru depunerea candidaturilor, cât și pentru a exista o perioadă de campanie, în care candidații să își poată convinge colegii. Spre deosebire, la alte universități, există perioade de cel puțin câteva zile până la peste o săptămână pentru depunerea candidaturilor și pentru campania electorală.

De asemenea, deși platforma de vot online gestionată de UMF Iași oferă studenților opțiunea de a-și vota candidatul preferat sau de a se abține, la final se înregistrează un număr inexplicabil de voturi anulate, fără a exista posibilitatea tehnică să existe erori, voturi care sunt anulate de administratorul sistemului pentru a defavoriza unii candidați.

Astfel, unii dintre candidații câștigători sunt de fapt persoane cu funcții de conducere in asociațiile organizatoare, criticate de studenți pentru lipsa lor de reacție la problemele cu care aceștia s-au confruntat în ultimii ani.

Cea mai mare anomalie este la alegerea reprezentantului studenților în Consiliul de Administrație, unde „câștigătorul”, președintele uneia dintre cele patru asociații (SSSI), a primit doar 21,6% din voturi, peste 43% dintre studenții alegători preferând să se abțină, adică să își anuleze votul. Aproape 5% dintre voturi au fost anulate. Practic, reprezentativitatea lui reală este zero, întrucât nu s-a mai organizat încă un tur de scrutin între el și candidatul clasat pe locul al doilea.

În alte situații, nu a existat niciun vot exercitat, la alegerea reprezentantului doctoranzilor în Senat sau al reprezentantului anului I Medicină limba engleză sau anul I Tehnică dentară, ori nu a existat decât un singur vot valid exercitat, foarte probabil al candidatului (Nutriție anul III și Tehnică dentară anul II).

Mai mult, rezultatele din primele două tururi de scrutin erau publice doar pentru 24 de ore, iar după link-ul expira, studenții neavând cum să afle în mod real rezultatul votului. În mod suspect, rezultatele finale au fost publicate abia la 23 de ore de la încheierea ultimului tur de scrutin.

Motivația utilizării acestor practici constă în dorința celor patru societăți studențești de a controla absolut toți reprezentanții studenților din UMF Iași, de a bloca ascensiunea studenților vocali care nu sunt în grațiile conducerii universității și care au rolul de avertizori publici față de problemele educaționale ale studenților din UMF Iași. Prin impunerea unui monopol politic, echipele de conducere ale celor patru organizații încearcă să-și „aranjeze” inclusiv alegerile interne, să își asigure susținerea financiară și logistică din partea conducerii UMF Iași, precum și să blocheze orice inițiativă liberă de asociere a studenților în universitate.

Amintim faptul că, în 2017, cele patru organizații studențești pe facultate din UMF Iași au susținut majorarea taxelor pentru studenți de la 6000 de lei la 7500 de lei, luând apărarea conducerii instituției de învățământ superior în fața celor peste 250 de studenți care au protestat în fața universității, precum și a celor circa 1200 de studenți care au cerut printr-un memoriu în 16 puncte rezolvarea mai multor probleme, prima fiind cea a taxelor majorate. Mai mult, cele patru organizații studențești, susținute de ANOSR, au luat în instanță apărarea conducerii UMF în procesul prin care Liga Studenților (LS IAȘI) obținuse inițial anularea majorării taxelor.

Anul acesta, organizațiile în cauză au luat din nou apărarea instituției, boicotând protestul din 26 iunie care a strâns peste o mie de studenți, îndreptat împotriva măsurilor de majorare a taxelor de cazare și școlarizare, de impunere a prezenței obligatorii la cursuri în contextul în care majoritatea profesorilor citesc din prezentări, bibliografiile și materialele sunt învechite iar rezultatele evaluării cadrelor didactice de către studenți nu sunt luate în considerație. La protest au fost criticate și huiduite cele patru societăți la nivel de facultate, în special SSMI, precum și Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) pentru lipsa lor de solidarizare cu cauza studenților și pentru faptul că în ultimii ani au pactizat cu conducerea universității: „Nu ne reprezentați!”

În contextul actual, UMF Iași nu a promovat deloc anunțurile cu privire la alegeri, acestea fiind prezente doar pe paginile de pe rețelele de socializare ale celor patru asociații pe facultate, cu un număr infim de aprecieri (like-uri), acestea provenind, în general, doar de la membrii societăților, lăsând ca alegerile să se desfășoare „în liniște”, în discreție totală.

„Atât interesul conducerii universității, cât și al acestor societăți studențești, este de a perpetua niște rețele de putere în universitate de pe urma cărora să câștige ambele părți, dar să piardă studenții: organizațiile studențești au sprijinul instituției în organizarea de proiecte și primesc diverse finanțări, iar conducerea se bucură de liniște, ascunzându-se mereu în spatele tăcerii acestor marionete, pe care le recunoaște ca fiind «reprezentanții oficiali» ai studenților.

Nu există nicio procedură legală de «recunoaștere» a unei asociații drept reprezentant de drept al studenților, întrucât ar fi în afara cadrului constituțional. Este doar o manifestare a corupției universitare, care se hrănește din taxele și speranțele studenților, care ajung să fie năruite de mimarea reprezentării studențești și lipsa reală de interes a conducerii instituției de a forma cadre medicale competente, nu oameni capabili să reproducă slide-uri din prezentări de tip powerpoint.

Prin astfel de practici de natură totalitară, cele patru organizații batjocoresc inclusiv memoria unor tineri, cea a studentului Sergiu Iacovlov, care a fost ucis de comuniști în 1946, pentru a fi eliminat din cursa electorală pentru președinția Societății Studenților Mediciniști din Iași (SSMI), după ce acesta a demascat tentativele comuniste de fraudare a alegerilor pentru studenți și de acaparare a funcțiilor de reprezentare din Facultatea de Medicină.” a declarat Toma Tataru, președinte Liga Studenților (LS IAȘI).

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:50

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Primarul Mihai Chirica a semnat autorizația de construire pentru consolidarea, reabilitarea și extinderea sălii de festivităţi a Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir”
13/01/2025 11:56

    Primarul Mihai Chirica a semnat autorizatia de construire pentru consolidarea, reabilitarea si extinderea sălii de festivităţi a Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir”. ...

Bacalaureatul rămâne neschimbat
11/01/2025 12:16

O parte dintre problemele actuale ale sistemului de invătămant, mentionate de acesta, sunt metodele de predare ineficiente si manualele, care nu sunt „destul de prietenoase”. O altă veste este c ...

Ministrul Educației vrea să bage experții peste elevi, după ce s-au făcut de râs la testele PISA: NU avem o abordare rațională
11/01/2025 00:17

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat vineri că rezultatele la testele PISA nu sunt incurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul ăsta, nu are o abordare raţională. David spune că e nevoie de exper ...

Pentru Ciolacu educația nu este o prioritate. Iată cifrele catastrofei
11/01/2025 00:16

Sistemul de educatie din Romania se află intr-o criză fără precedent, iar guvernul condus de Marcel Ciolacu pare complet nepăsător. Din copiii care intră in scoală, doar jumătate ajung să sustină exa ...

Haos în licee, cu trei săptămâni înainte de probele orale la bacalaureat. Directorii nu știu cum să organizeze cursurile
07/01/2025 14:13

Au mai rămas trei săptămani pană la sustinerea probelor orale la bacalaureat, dar profesorii nu stiu nici acum cum se vor organiza ca să nu afecteze restul cursurilor pentru ceilalti elevi. Ministerul Educ ...

Studenţii pot cumpăra, din 2025, biletele de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru călătoriile între domiciliu și universitate
01/01/2025 23:08

  Studenţii pot cumpăra, incepand de miercuri, bilete de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru distanţa/rutele dintre localitatea de domiciliu şi cea unde se află universitatea l ...

Când revin elevii la școală după vacanța de iarnă / Evaluare Națională 2025 și BAC 2025 – calendarul examenelor și al simulărilor
01/01/2025 22:56

 Elevii si copiii de grădinită, care au intrat in vacanta de iarnă in 21 decembrie, se vor intoarce in bănci miercuri, 8 ianuarie 2025. După vacanta de sărbători, elevii revin la scoală pentru a i ...

Schimbare majoră pentru toți studenții - Examenul și lucrarea de licență, obligatorii la toate facultățile
31/12/2024 20:21

  Marti, 31 decembrie 2024, Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial noi modificări aduse Metodologiei-cadru de organizare si desfăsurare a examenelor de absolvire, licentă/diplom ...

Instituțiile bugetare și firmele de stat, interzis la cumpărat mașini și mobilă în 2025
29/12/2024 18:55

 Proiectul ordonantei austeritătii publicat duminică de Ministerul Finantelor prevede că institutiile bugetare si firmele cu capital de stat nu au voie să cumpere sau să ia in leasing automobile si mo ...

Comuna VICTORIA, judeţul IAȘI – finalizarea proiectului ” EXTINDERE CORP ”A” ȘCOALA ”IONEL TEODOREANU” VICTORIA CU SPAȚII AUXILIARE. DIDACTICE ȘI SALA DE SPORT”
23/12/2024 15:21

 COMUNICAT DE PRESA Data: 23.12.2024   Comuna VICTORIA, judeţul IASI anunţă finalizarea proiectului  ” EXTINDERE CORP ”A” SCOALA ”IONEL TEODOREANU&rdqu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei