12 Strategii Pentru Optimizarea Campaniilor PPC & Creșterea Vânzărilor
Dimensiune font:
Campaniile PPC sunt printre cele mai utilizate metode pentru creșterea vânzărilor atunci când vine vorba de digital marketing. Antreprenorii de succes știu că reclamele Google Ads plătite îi pot ajuta să genereze vânzări multe într-un timp scurt, tot ce trebuie să facă este să se asigure că anunțurile sunt optimizate corespunzător. Dacă și tu vrei să te bucuri de rezultatele aduse de campaniile PPC, citește acest articol în continuare. Vei afla nu mai puțin de 12 strategii pentru optimizarea campaniilor PPC și creșterea vânzărilor pe care le poți aplica pentru afacerea ta! Optimizarea unei campanii reprezintă procesul de îmbunătățire a acesteia, de a spori eficacitatea prin câteva fine ajustări care pot impacta radical rezultatele promovării PPC. Fiecare canal de marketing poate fi optimizat - există optimizare SEO, optimizarea marketingului prin email, a marketingului prin conținut etc., iar reclamele plătite ar trebui să se bucure de aceeași atenție. Dacă îți dorești să ai campanii PPC care să îți aducă rezultate din ce în ce mai performante, iată care sunt cele 12 strategii de optimizare pe care le poți implementa: Analizează care sunt cuvintele cheie profitabile, cu un cost care poate fi susținut pe toată durata campaniei plătite în Google, și care sunt cuvintele cheie care au un cost prea mare, neprofitabil pentru tine. Bineînțeles, poți înlocui acele cuvinte cheie nerentabile cu altele pentru a testa în continuare și a găsi noi cuvinte cheie care să îți ajute campania să ajungă la persoanele potrivite. Lista de cuvinte cheie negativă este utilizată adesea de către specialiștii PPC. Practic, această listă conține cuvinte cheie similare cu cele pentru care campania va fi vizibilă sau din același câmp semantic, dar care nu au intenție tranzacțională sau nu reprezintă cu acuratețe care sunt produsele sau serviciile pe care tu le oferi. Este esențial să ai o listă cu cuvinte cheie negative cât mai cuprinzătoare pentru a te asigura că administrarea bugetului Google Ads va fi optimă. Această strategie nu este valabilă doar pentru campaniile PPC, ci este universal valabilă în tot ceea ce privește marketingul digital. Performanța site-ului este „un pilon de susținere” pentru toate eforturile tale de promovare. Gândește-te în felul următor: poți avea o campanie PPC optimizată de cei mai buni specialiști dintr-o agenție de Google Ads, poți investi un buget de invidiat în promovarea pe Google Ads, dacă site-ul tău nu este construit ținând cont de principiile de bază ale web designului, dacă paginile se încarcă greu etc., un utilizator, chiar dacă ajunge pe landing page-ul tău cu intenția de a face o achiziție, cel mai probabil va părăsi pagina în doar câteva secunde. Așadar, înainte de a implementa o strategie de marketing, asigură-te că site-ul tău este ușor de folosit și trece testele de performanță puse la dispoziție de Google (precum PageSpeed Insights) sau alte tool-uri de specialitate. Trecând mai departe, un site trebuie să fie sigur și accesibil pentru fiecare persoană. Siguranța unui utilizator pe site poate fi verificată cu ușurință prin existența acelui mic lacăt din bara URL-ului și a prezenței „https” la începutul acestuia. Un site accesibil este, pe scurt, un site care nu prezintă probleme de lizibilitate, care nu pune probleme userilor când vine vorba despre navigație - meniul este intuitiv, imaginile au suficient contrast, paginile de ajutor, contact ș.a. pot fi găsite cu ușurință etc.
Dacă afacerea ta este una care oferă servicii locale sau ai magazine fizice în anumite orașe, accentuează acest lucru prin landing pages localizate. Spre exemplu, dacă ai magazine fizice în sectorul 1 și sectorul 3, poți avea câte o pagină în site pentru fiecare dintre acestea, optimizate cu cuvintele cheie potrivite. De asemenea, dacă oferi servicii în anumite orașe, precum consiliere juridică, poți avea câte o pagină în site pentru fiecare oraș în parte, unde să oferi detalii, spre exemplu, despre specialiștii pe care îi ai. După ce aceste pagini sunt construite, le poți promova prin anunțuri PPC care să fie vizibile doar persoanelor din acele zone/ orașe. Extensiile la anunțuri reprezintă o modalitate ușoară de a oferi utilizatorilor mai multe informații într-o modalitate simplă. Poți adăuga ca extensii câteva pagini din site care au legătură cu anunțul tău. Spre exemplu, un magazin online care are un anunț PPC pentru pagina de produse bio, poate adăuga extensii cu trimitere directă către paginile de snack-uri bio și băuturi bio. Un site care oferă servicii poate folosi extensiile pentru o trimitere directă către pagina de contact și pagina „despre noi” din site. Fiecare extensie poate fi configurată cu un heading și o scurtă descriere care ar trebui să fie cât mai convingătoare. Practic, cu ajutorul extensiilor, poți avea un anunț care să promoveze mai multe pagini din site, nu doar una. Prin remarketing sau retargetare, persoanele care deja au interacționat cu site-ul tău, cele care s-au arătat interesate de produsele sau serviciile tale, vor vedea din nou un anunț cu scopul de a le determina să finalizeze achiziția. De asemenea, prin afișarea repetată a anunțului tău, publicul țintă va deveni mai familiar cu afacerea. Dacă eforturile PPC sunt susținute de strategia SEO și site-ul este în primele rezultate din SERP, persoanele din publicul țintă vor avea o încredere mai mare în serviciile și produsele tale. Testările A/B presupun implementarea simultană a două campanii care folosesc elemente de copywriting sau elemente vizuale ușor diferite pentru a observa care variantă funcționează mai bine. Spre exemplu, poate varia imaginea unui produs când vine vorba de Shopping Ads sau poate varia CTA-ul când vina vorba de Search Ads. Important este să urmărești performanța fiecărei variante și să stabilești mai apoi care este anunțul în care merită să investești un buget mai mare - anunțul A sau anunțul B. Este dovedit faptul că în era internetului, utilizatorii suferă de FOMO - fear of missing out. Fie că este vorba despre ultimul produs apărut pe piață, fie că este vorba despre ultima postare a unei celebrități sau a unui influencer, oamenii trebuie să vadă, să cumpere, să folosească acum. Teama de a rata o reducere mare, de a pierde șansa de a cumpăra o pereche de pantofi trendy pentru că stocurile sunt limitate etc., poate fi valorificată prin termeni specifici în campaniile PPC. Cuvinte precum: cumpără acum, reduceri limitate, ofertă valabilă în limita stocului disponibil ș.a. pot trezi teama de a rata a utilizatorilor, determinându-i să finalizeze achiziția cât mai repede. Este de la sine înțeles că ar trebui să te concentrezi pe acele canale care îți aduc cele mai multe conversii. Cu toate acestea, în practică poate fi observată adesea o încăpățânare a antreprenorilor de a-și îndrepta bugetul spre un anumit canal de marketing pentru că li s-a promis de diverse persoane că, într-o anumită perioadă de timp, canalul va deveni profitabil. Multe afaceri se promovează prin Video Ads, deși publicul lor țintă nu are răbdare să urmărească un videoclip de promovare. Bugetul tău trebuie îndreptat spre canalele de marketing care îți aduc cel mai bun ROI, nu spre canalele care sunt trendy acum. Textul unui anunț este un element de bază. Dacă acesta nu este convingător, întreaga campanie are de suferit. Deși importanța este mai mare în momentul în care anunțul nu este însoțit de un element vizual (imagine sau video), chiar și în cazul acestora trebuie să existe un CTA convingător sau un storyline inteligent. Învață bazele copywriting-ului, asigură-te că folosești un tone of voice potrivit publicului tău țintă și vei vedea cum reclamele tale încep să fie din ce în ce mai performante. Deși poate părea mai ușor să folosești licitarea automată și să lași algoritmul să decidă pentru tine, licitarea manuală îți oferă un control sporit asupra campaniilor PPC și este modalitatea folosită cel mai adesea de către specialiștii PPC. Învață mai multe despre secretele licitării manuale și implementează cât mai repede schimbarea!
Acum că ai aflat cele 12 strategii pentru optimizarea campaniilor PPC, poți trece la implementarea lor. Deși unele pot fi implementate imediat, pentru unele este necesară puțină pregătire și know-how. Dacă nu ai timpul necesar pentru a învăța tainele copywritingului, secretele licitării manuale sau cum funcționează testările A/B, apelează la Limitless.ro, o agenție care oferă servicii PPC și se poate ocupa de administrarea campaniilor în Google Ads și promovarea site-ului tău pe Google! Sursa foto: Unsplash.comOptimizarea PPC: Ce este și de ce este importantă?
12 strategii de optimizare a campaniilor PPC
Actualizează-ți lista de cuvinte cheie în mod regulat
Construiește în continuare liste de cuvinte cheie negative
Îmbunătățește-ți performanța site-ului
Asigură-te că site-ul tău este sigur și accesibil
Creează pagini de destinație localizate
Folosește extensii la anunțuri
Dezvoltă o strategie de remarketing
Fă testări A/B
Valorifică FOMO (teama de a rata)
Concentrează-te pe canalele care generează cele mai multe conversii
Perfecționează-ți abilitățile de copywriting
Treci la licitarea manuală
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau