Ce să faci după câștigarea licitației online: pașii următori
Dimensiune font:
Ai fost declarat câștigător în urma unei licitații? E clar un motiv de bucurie, dar înainte de a intra în posesia bunului, trebuie să știi că tranzacția nu s-a încheiat aici. Există câteva detalii administrative care îți pot securiza investiția și care îți pot oferi în același timp o experiență lipsită de riscuri juridice.
Ce trebuie să ai în vedere mai exact și care este contextul legal pe care trebuie să-l respecți după adjudecare - poți afla în rândurile următoare.
Care sunt procedurile de înregistrare și transfer de proprietate?
Înainte de orice, trebuie să te asiguri că ai ales o platformă de încredere, care poate susține realizarea cu ușurință a etapelor de tranzacționare.
Așadar, indicat ar fi să citești cu atenție termenii și condițiile înainte de a plasa o ofertă. În cazul unei licitatii Azitis, lucrurile sunt destul de simple:
● Câștigătorul este notificat în privința efectuării plății pe mail sau direct în contul de utilizator pe care și l-a creat.
● În termen de două zile lucrătoare, trebuie să încarce dovada plății avansului și costului licitației, dar și documentele personale pentru a facilita transferul de proprietate.
● Actele trebuie depuse în copie, iar cetățenii străini sunt obligați să adauge și traducerea legalizată în limba română. Mai apoi, vor fi notificați de platformă.
În cazul în care termenul specificat nu este respectat, se impune descalificarea ofertantului din competiție și recuperarea prejudiciilor aferente realizării licitației.
De asemenea, contul asociat utilizatorului poate fi suspendat, ceea ce înseamnă că ofertantul de pe locul doi este declarat câștigător, dacă se atinge prețul de rezervă. Pot exista și situații de fraudă în care i se poate interzice deschiderea unui nou cont și implicit reținerea depozitului achitat în prealabil.
Iată doar câteva exemple de încălcare a regulamentului:
● Neplata prețului pentru bunul licitat;
● Realizarea unei înțelegeri cu ceilalți licitatori,
● Plasarea unui bun la licitație fără intenția de adjudecare,
● Modificarea datelor personale după începerea licitației,
● Licitarea la mai multe bunuri fără intenția de adjudecare.
Dacă e vorba de o licitație unde e necesară constituirea unei garanții, participantul trebuie să achite înainte contravaloarea indicată conform specificațiilor platformei. După ce este verificată dovada plății și validarea sumei, abia atunci poți lua parte la licitație. Cei care nu sunt declarați câștigători vor primi garanția înapoi în termen de 10 zile lucrătoare de la licitație.
Câștigătorul licitației este obligat să achite suma discutată pentru achiziția bunului, în caz contrar pierde și garanția în favoarea vânzătorului.
După finalizarea tranzacției, participantul desemnat câștigător al licitației devine automat adjudecatar și va trebui să încheie un contract de vânzare-cumpărare cu vânzătorul. Apoi, se va emite un proces verbal de adjudecare care înlocuiește titlul de proprietate.
Pentru a intra în posesia actului autentic de transfer de proprietate se impun următoarele reguli:
● Contractele vor fi perfectate de către un notar public în urma notificării care prevede câștigarea licitației,
● În termen de două zile lucrătoare, reprezentanții platformei sau chiar vânzătorul te va contacta pentru a stabili pașii următori.
● Termenul de plată trebuie respectat în conformitate cu cele discutate în prealabil și prevăzute în termenii și condițiile licitației.
Ce tip de formalități administrative există?
Pentru a fi facilitat transferul de proprietate, persoana declarată câștigătoarea licitației va încărca următoarele documente:
Persoane fizice sau Asociație Familială:
● copia actului de identitate;
● copia autorizaţiei de funcţionare eliberată de autoritatea competentă sau copia actului legal de constituire, după caz.
Persoană juridică de naționalitate română:
● Copia conform cu originalul, semnată de adjudecatar, a certificatului de înmatriculare, eliberat de Oficiul Registrului Comerţului, a actului constitutiv și ale actelor adiţionale relevante,
● Certificatul de înregistrare fiscală.
Semnarea la notar va fi stabilită de comun acord de către vânzător și adjudecatar. Dacă nu se poate face o înțelegere, părțile se vor prezenta la notarul ales de către câștigătorul licitației.
Apoi, la data stabilită, vânzătorul este obligat să predea bunul. În urma intrării în posesie, adjudecatarul va încărca procesul de predare-primire pe site.
Pot exista și situații în care respectivul bun să nu respecte descrierea indicată pe site. Într-un asemenea caz, singurul răspunzător este vânzătorul. Nu trebuie să-ți faci probleme, însă. Ai posibilitatea de a refuza primirea, cu mențiunea că trebuie să trimiți un e-mail reprezentanților platformei pentru a relata întâmplarea. O echipă va evalua situația și va decide dacă solicitarea e întemeiată sau nu.
Însă, unul dintre cele mai importante aspecte care îți poate securiza investiția și implicit bugetul alocat este alegerea platformei de licitații online. Așadar, înainte de a te gândi care sunt prevederile care se impun în urma câștigării unei licitații, e important să:
● Te documentezi în privința reputației platformei.
● Ai în vedere expertiza specialiștilor.
● Citești toate etapele aferente înregistrării pe site.
Tot procedeul explicat mai sus va deveni floare la ureche dacă alegi să colaborezi cu profesioniști în domeniu.
Ține cont de sfaturile de mai sus și toate formalitățile ți se vor părea detalii ușor de parcurs!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau