Cum putem reduce impactul asupra mediului prin activitatea de la birou

impactul-asupra-mediului-genesis-property_optimized

Dimensiune font:

| 17-01-2022 16:27

Ne petrecem cea mai mare parte din zi la birou, în clădiri special create cu această destinație, proiectate astfel încât să facă viața profesională a angajaților cât mai plăcută și mai eficientă. Chiar și înainte de pandemia de COVID-19, unul dintre principalele puncte de interes pentru managementul companiilor era crearea unui mediu de lucru benefic, însă, odată cu revenirea la birou a majorității angajaților, acest aspect a devenit și mai important.
Întoarcerea la ritmul de viață de dinainte de pandemie nu va fi un proces foarte simplu. Angajații obișnuiți deja să lucreze de acasă au nevoie și mai mult de un mediu cât mai plăcut, în care să nu se simtă ca într-un birou, ci ca într-un spațiu confortabil și plăcut.


Optimizarea spațiului de lucru pentru bunăstarea angajaților
Revenirea la birou a majorității angajaților înseamnă regândirea spațiilor de lucru deja existente și proiectarea cu o abordare complet nouă a celor ce urmează să fie construite. Facilitățile gândite de dezvoltatorii imobiliari împreună cu managementul companiilor au în centru adaptarea la modul de lucru post-pandemic și un grad ridicat de confort pentru toți angajații.
În acest context, optimizarea spațiilor de birouri și măsurile suplimentare de siguranță sanitară au devenit prioritare pentru dezvoltatori și proiectanți. Stilul de lucru hibrid a ridicat ștacheta în acest sens, pentru că angajații doresc să găsească la birou aceleași opțiuni și facilități pe care le au acasă, pe lângă siguranța că starea de sănătate nu le este afectată.
Ca urmare, percepția pe care o avem asupra spațiilor de lucru trebuie să se schimbe, iar primul și cel mai important pas este aderarea la standarde internaționale de sănătate a clădirilor, cum este
IMMUNE Building Standard™, care are scopul de a certifica reziliența spațiilor de birouri la amenințările pentru sănătatea angajaților. Acest standard este o certificare pentru clădiri, ce conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale, care au rolul de a îmbunătăți protecția sanitară a spațiilor de birouri.
Inițiativele pentru sănătate și sustenabilitate sunt o etapă naturală, după creșterea gradului de sănătate al clădirilor, prin adoptarea de măsuri de siguranță sanitară. Dorința de a implementa un pachet complet, care pune accent atât pe protecția mediului, cât și pe sănătatea angajaților, a determinat dezvoltatori la nivel global, printre care și Genesis Property, să adere la UN Global Compact, o inițiativă ce are ca scop alinierea strategiilor și operațiunilor companiilor la principiile universale ale drepturilor omului, dreptul muncii și protejarea mediului.
Toate aceste măsuri au rolul de a atenua efectele negative ale lucrului exclusiv de acasă, în contextul în care din ce în ce mai mulți angajați declară că nu mai există o delimitare clară între viața personală și cea profesională. Transformarea biroului într-un loc confortabil și familiar îi va ajuta să facă mai ușor tranziția între casă și birou.


Alegerea unui spațiu de lucru potrivit nevoilor companiei
Implementarea unui pachet complet, care pune accentul pe protecția mediului, sustenabilitate și sănătatea angajatului, este esențială pentru revenirea în siguranță la birou, fie în regim hibrid sau cu prezență 100% fizică. De aceea, compartimentarea optimă a spațiilor de lucru și crearea unui ambient plăcut se numără printre preocupările dezvoltatorilor și proiectanților acestor spații.
Starea de bine a angajaților trebuie abordată atât în plan fizic, cât și psihic, pentru ca revenirea la stilul de viață de dinainte de pandemie să fie cât mai naturală și lipsită de incidente.
Adaptarea și proiectarea birourilor trebuie să urmeze toate aceste standarde de siguranță (pentru angajați și pentru mediu), iar fiecare companie în parte are propriile planuri de revenire la birou: fie o zi lucrată pe săptămână de la birou, fie mai multe, iar aceste aspecte trebuie luate în calcul în planurile de proiectare și reproiectare, care trebuie adaptate fiecărui stil.
Pentru un
dezvoltator de proiecte imobiliare care ia în considerare toate aceste aspecte de siguranță, este importantă îmbinarea dintre designul interior, elementele de confort care dau angajaților o stare de bine, sustenabilitatea clădirilor și transformarea biroului într-un spațiu de colaborare și creativitate, care să crească productivitatea. Din această perspectivă, biroul devine o prelungire creativă a casei, pentru ca lucrul la birou să fie o revenire firească și treptată.
Înainte de pandemie, accentul era pus pe sustenabilitate și bunăstarea angajaților, iar în prezent, se adaugă la aceste criterii și sănătatea clădirilor, care este tot o modalitate eficientă de a proteja mediul. Consumul eficient de energie, reducerea deșeurilor și reciclarea corespunzătoare a acestora și clădirile verzi sunt concepte care coexistă și care creează împreună un impact scăzut asupra mediului.

Întoarcerea la ritmul de lucru obișnuit și grija pentru sustenabilitatea clădirilor și a spațiilor de birouri sunt strâns legate și pot fi definite ca un concept de „clădire sănătoasă”, un loc în care angajații vin cu plăcere și lucrează într-un mediu confortabil. De aceea, este esențial ca dezvoltatorii și proiectanții clădirilor de birouri să ia în considerare siguranța, sănătatea și starea de bine a angajaților atunci când concep planurile pentru clădirile de business sau le regândesc pe cele deja existente.

Sursa foto: Shutterstock

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rolul colagenului și al elastinei în menținerea unui ten sănătos
24/11/2024 15:25

Un ten luminos, neted si ferm nu este doar un simbol al frumusetii, ci si un indicator al sănătătii generale. În spatele unui aspect tanăr al pielii se află două proteine esentiale: colagenul si ela ...

Lumina din gesturi. Puterea ritualurilor în timpul prezentului
24/11/2024 14:06

   În iuresul zilelor noastre, ritualurile sunt fărame de sacru, adăpostite in gesturi mici si momente de respiro. Ele dau sens si formă trecerii noastre prin timp, fie că apartin unor tradi ...

Sindromul impostorului.Umbra succesului care apasă pe umerii multora
23/11/2024 15:06

Într-o sală de conferinte elegantă dintr-un hotel central, Claudia priveste zambind inspre cei peste o sută de oameni care o ascultă fascinati. Este specialistă in tehnologie, invitată să sustin ...

Slugărnicia - Umbra docilității și a interesului personal
23/11/2024 14:04

Într-un colt de cafenea linistit, un angajat povesteste cu jumătate de zambet si o doză de frustrare ascunsă despre colegul care, cu o elegantă calculată, face reverente invizibile sefului de fiecare ...

Procrastinarea sau arta subtilă de a amâna viața
22/11/2024 12:39

Într-o dimineată linistită de marti, Andrei priveste absent ecranul laptopului său. Deadline-ul pentru un raport important este doar la cateva ore distantă, dar browserul său este deschis la un video ...

 Umbrele motivației pierdute. Când visele devin fragmente
22/11/2024 12:19

Într-un apartament mic, intr-un colt al orasului, Andreea isi priveste cana de cafea goală. Nu stie cand a răcit. Poate e de dimineată. Poate de ieri. În jurul ei, lucrurile par inghetate in timp ...

Persoanele care dețin termometre cu mercur riscă închisoarea
21/11/2024 19:16

 Dacă detii un termometru cu mercur, risti să te confrunti cu dosar penal. Conform articolului 359 din Codul Penal, simpla detinere a unui astfel de termometru constituie infractiune. Persoanele surprins ...

Hygge la bloc. Apartamente transformate în oaze de confort urban
21/11/2024 16:12

Într-un timp in care totul se miscă rapid, ideea de a crea un spatiu care incetineste ritmul vietii a castigat popularitate inclusiv printre ieseni. Blocurile standard de apartamente, candva criticate pe ...

Economia dietelor nesănătoase. Costurile ascunse ale alimentației procesate și fast-food
21/11/2024 15:56

Un hamburger suculent sau o portie de cartofi prăjiti, cumpărate in cateva minute si consumate pe fugă, par solutii rapide pentru mesele zilnice. Dar ce se ascunde dincolo de ambalajele colorate si sloganuri ...

Cuptorul de pizza de grădină: ce modele sunt cele mai populare și cum să-l folosești
21/11/2024 14:59

 Un cuptor de pizza de grădină este visul oricărui iubitor de preparate italiene autentice. Dacă iti place să organizezi seri in aer liber cu prietenii sau familia, gătitul in grădină poate deveni ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei