Cum putem reduce impactul asupra mediului prin activitatea de la birou

impactul-asupra-mediului-genesis-property_optimized

Dimensiune font:

| 17-01-2022 16:27

Ne petrecem cea mai mare parte din zi la birou, în clădiri special create cu această destinație, proiectate astfel încât să facă viața profesională a angajaților cât mai plăcută și mai eficientă. Chiar și înainte de pandemia de COVID-19, unul dintre principalele puncte de interes pentru managementul companiilor era crearea unui mediu de lucru benefic, însă, odată cu revenirea la birou a majorității angajaților, acest aspect a devenit și mai important.
Întoarcerea la ritmul de viață de dinainte de pandemie nu va fi un proces foarte simplu. Angajații obișnuiți deja să lucreze de acasă au nevoie și mai mult de un mediu cât mai plăcut, în care să nu se simtă ca într-un birou, ci ca într-un spațiu confortabil și plăcut.


Optimizarea spațiului de lucru pentru bunăstarea angajaților
Revenirea la birou a majorității angajaților înseamnă regândirea spațiilor de lucru deja existente și proiectarea cu o abordare complet nouă a celor ce urmează să fie construite. Facilitățile gândite de dezvoltatorii imobiliari împreună cu managementul companiilor au în centru adaptarea la modul de lucru post-pandemic și un grad ridicat de confort pentru toți angajații.
În acest context, optimizarea spațiilor de birouri și măsurile suplimentare de siguranță sanitară au devenit prioritare pentru dezvoltatori și proiectanți. Stilul de lucru hibrid a ridicat ștacheta în acest sens, pentru că angajații doresc să găsească la birou aceleași opțiuni și facilități pe care le au acasă, pe lângă siguranța că starea de sănătate nu le este afectată.
Ca urmare, percepția pe care o avem asupra spațiilor de lucru trebuie să se schimbe, iar primul și cel mai important pas este aderarea la standarde internaționale de sănătate a clădirilor, cum este
IMMUNE Building Standard™, care are scopul de a certifica reziliența spațiilor de birouri la amenințările pentru sănătatea angajaților. Acest standard este o certificare pentru clădiri, ce conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale, care au rolul de a îmbunătăți protecția sanitară a spațiilor de birouri.
Inițiativele pentru sănătate și sustenabilitate sunt o etapă naturală, după creșterea gradului de sănătate al clădirilor, prin adoptarea de măsuri de siguranță sanitară. Dorința de a implementa un pachet complet, care pune accent atât pe protecția mediului, cât și pe sănătatea angajaților, a determinat dezvoltatori la nivel global, printre care și Genesis Property, să adere la UN Global Compact, o inițiativă ce are ca scop alinierea strategiilor și operațiunilor companiilor la principiile universale ale drepturilor omului, dreptul muncii și protejarea mediului.
Toate aceste măsuri au rolul de a atenua efectele negative ale lucrului exclusiv de acasă, în contextul în care din ce în ce mai mulți angajați declară că nu mai există o delimitare clară între viața personală și cea profesională. Transformarea biroului într-un loc confortabil și familiar îi va ajuta să facă mai ușor tranziția între casă și birou.


Alegerea unui spațiu de lucru potrivit nevoilor companiei
Implementarea unui pachet complet, care pune accentul pe protecția mediului, sustenabilitate și sănătatea angajatului, este esențială pentru revenirea în siguranță la birou, fie în regim hibrid sau cu prezență 100% fizică. De aceea, compartimentarea optimă a spațiilor de lucru și crearea unui ambient plăcut se numără printre preocupările dezvoltatorilor și proiectanților acestor spații.
Starea de bine a angajaților trebuie abordată atât în plan fizic, cât și psihic, pentru ca revenirea la stilul de viață de dinainte de pandemie să fie cât mai naturală și lipsită de incidente.
Adaptarea și proiectarea birourilor trebuie să urmeze toate aceste standarde de siguranță (pentru angajați și pentru mediu), iar fiecare companie în parte are propriile planuri de revenire la birou: fie o zi lucrată pe săptămână de la birou, fie mai multe, iar aceste aspecte trebuie luate în calcul în planurile de proiectare și reproiectare, care trebuie adaptate fiecărui stil.
Pentru un
dezvoltator de proiecte imobiliare care ia în considerare toate aceste aspecte de siguranță, este importantă îmbinarea dintre designul interior, elementele de confort care dau angajaților o stare de bine, sustenabilitatea clădirilor și transformarea biroului într-un spațiu de colaborare și creativitate, care să crească productivitatea. Din această perspectivă, biroul devine o prelungire creativă a casei, pentru ca lucrul la birou să fie o revenire firească și treptată.
Înainte de pandemie, accentul era pus pe sustenabilitate și bunăstarea angajaților, iar în prezent, se adaugă la aceste criterii și sănătatea clădirilor, care este tot o modalitate eficientă de a proteja mediul. Consumul eficient de energie, reducerea deșeurilor și reciclarea corespunzătoare a acestora și clădirile verzi sunt concepte care coexistă și care creează împreună un impact scăzut asupra mediului.

Întoarcerea la ritmul de lucru obișnuit și grija pentru sustenabilitatea clădirilor și a spațiilor de birouri sunt strâns legate și pot fi definite ca un concept de „clădire sănătoasă”, un loc în care angajații vin cu plăcere și lucrează într-un mediu confortabil. De aceea, este esențial ca dezvoltatorii și proiectanții clădirilor de birouri să ia în considerare siguranța, sănătatea și starea de bine a angajaților atunci când concep planurile pentru clădirile de business sau le regândesc pe cele deja existente.

Sursa foto: Shutterstock

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:57

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Administratorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 76/F/12 aprilie 2022, pronunţată de Tribunalul Vaslui în dosarul nr. 454/89/2022, privind debitoarea S.C. SOPHPANIS S.R.L. Vaslui, având C.U.I. 28957084, sediul social în mun. Vaslui, str. Ştefan cel Mare, nr. 275, corp clădire C3, spaţiul 1, jud. Vaslui, înscrisă la O.R.C. Vaslui sub numărul J37/313/2011, notifică deschiderea procedurii generale a insolvenţei, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este 20.05.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitorului. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 03.06.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 28.06.2022. Adunarea creditorilor va avea loc în data de 09.06.2022, ora 1200 la sediul administratorului judiciar din mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea administratorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la administratorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 , HCL nr.80/28.05.2021 si HCL nr.14/24.03.2022 este de 120 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – membru comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 16.05.2022 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 19.05.2022 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Fashion zone: Vrei sa fii cool vara aceasta? Top 3 piese vestimentare care nu trebuie sa iti lipseasca din garderoba!
18/05/2022 10:05

  Vara este anotimpul preferat al doamnelor care doresc sa se simta bine in pielea lor, fiind momentul oportun sa scoti din dulap cele mai deosebite si unice piese vestimentare. Indiferent de ocazia pent ...

Hidratarea, în centrul preocupărilor de frumusețe
17/05/2022 16:20

Tratează deshidratarea, deshidratarea ocazională si deshidratarea puternică este sfatul tuturor specialistilor in beauty. O dată cu timpul si din cauza factorilor externi de stres, pielea isi ...

16 mai, ziua canonizării Ioanei d'Arc
16/05/2022 17:40

  Ioana d'Arc a fost canonizată de Papa Benedict al XV-lea pe 16 mai 1920, devenind astfel sfantă. Fecioara din Orleans este considerată cea mai importantă figură din Evul Mediu al Franţei.Ioana a a ...

Traficul rutier pe Autostrada Soarelui se va închide
16/05/2022 11:54

Traficul rutier pe autostrada Bucureşti-Constanţa, A2, se va inchide timp de patru nopţi, incepand cu noaptea de luni spre marţi, pentru lucrări la unul dintre pasaje, se arată intr-un comunicat al Compan ...

Ce este medicina vibrațională, cum ne ajută și unde se predă în România
09/05/2022 09:15

„Medicina vibraţională, bazată pe punctul de vedere einsteinian consideră că fiinţa umană este un organism multidimensional compus din sisteme fizice/celulare aflate intr-un schimb interdinamic cu ...

Povestea glicinei, floarea care îmbracă perfect orice casă
08/05/2022 09:15

Glicina a fost adusă din China in Europa in 1816, de către căpitanul Welbank care o primise de la un negustor din Provincia Canton. “Ploaia albastra”cum i se spune in limba germană, a cucerit in ...

Cele mai mari 9 secrete pentru minte și corp: Adăugați-le zilnic în viața voastră și veți trăi 100 de ani
06/05/2022 19:00

Oamenii de stiintă au descoperit că există 5 locuri in intreaga lume, unde oamenii trăiesc peste 100 de ani. Ei au studiat aceste locatii denumite ”fantanile tineretii” si au găsit 9 factor ...

Dieta secretă a japonezilor
03/05/2022 13:01

Se ştie că japonezii au un regim alimentar foarte echilibrat, bazat pe fructe de mare, leguminoase si produse vegetale. Toate sunt bogate in proteine sănătoase, care sunt esentiale pentru organism. Dietele ...

Până când trebuie completat formularul de auto-recenzare, ca să obţii o zi liberă
03/05/2022 12:30

În perioada 14 martie-15 mai, recensămantul se va face online, iar cei care nu au acces la internet vor primi vizitele recenzorilor acasă, in perioada 16 mai-17 iulie. Primul pas este accesarea Platfor ...

Sucul care arde rapid grăsimea viscerală denumită și „grăsimea ascunsă”
03/05/2022 12:13

Multi dintre noi folosesc coriandrul pentru a da gust mancării, insă acest condiment poate fi consumat si in scop terapeutic. Coriandru este una dintre cele mai cunoscute plante medicinale, iar beneficiile ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei